Wednesday, 29 November 2017

Caparol Paints showcases the new unique External Thermal Insulation Composite System at the Big 5 2017




Dubai, United Arab Emirates. November 28, 2017-(AETOS Wire)- Caparol Paints, a global leader in the paints industry, are showcasing their new unique fire resistant and super-efficient non-combustible External Thermal Insulation Composite System (ETICS) technology. The system boasts innovation, durability and longevity. The new ETICS technology was launched at the ongoing Big 5 exhibition at the Dubai World Trade Center.

ETICS technology by Caparol Paints has been designed to save energy and improve the climate inside the buildings. It substantially reduces heating and air conditioning costs by maintaining temperatures.   ETICS is a highly efficient system that ensures an improvement in energy efficiency of both old and new buildings once the technology is installed.

Caparol has been at the forefront of researching and adopting new technologies that ensure sustainability. Through research and development along with testing the technology Caparol Paints has been able to improve ETICS. The technology creates a more sustainable environment inside structures by trapping the heat outside while maintaining the cool temperatures inside.



Commenting on ETICS, Mr. Mowaffaq Balish, Commercial Director Middle East at Caparol Paints, said, “Our latest ETICS system being showcased during the Big 5 exhibition is a new, unique and improved technology that strives to benchmark sustainability as its core function. Through ETICS we hope to improve the temperature within a structure while the external façade traps the incoming heat. In the Middle East where we have more that six months of summer, ETICS creates the perfect formula to improve efficiency and sustainability.”

“We are greatly committed towards environmental issues and our products are developed to suit the weather and create a greener environment. Installing ETICS can contribute to reducing thermal transmission through a building’s exterior. At Caparol Paints, we extensively research on incorporating innovative methods to build the sustainability of structures while also maintaining the exterior beauty,” he said.

“With the temperatures soaring in the UAE, Caparol Paints has seen an advanced and growing need to involve sustainable building and coating methods while maintaining the visual appeal of a structure. Various parameters have been taken into consideration while developing the product. ETICS will have advanced energy saving results,” Balish added.

Along with ETICS, Caparol Paints has a large variety of decorative and other paints categorized under interior coatings, exterior coatings, stone coatings and floor coatings.

"كابارول" تستعرض أحدث منتجاتها في معرض "الخمسة الكبار"
دبي، الإمارات العربية المتحدة، ، 28 نوفمبر 2017-("ايتوس واير")- تشارك "كابارول للدهانات"Paints  Caparol، الشركة الألمانية الرائدة في صناعة الدهانات ومقرها دبي، في معرض الخمسة الكبار، الذي يعقد حالياً في دبي، لاستعراض أحدث مجموعتها من منتجات الدهانات وأنظمة العزل الحراري للمباني. وتسلط الشركة الضوء على تقنيتها الجديدة للعزل الحراري الخارجي المقاومة للحرائق (ETICS )، والتي يتم إطلاقها لأول مرة في المعرض. وتم تصميم تكنولوجيا ETICS لتوفير استهلاك الطاقة وخلق المناخ اللطيف داخل الأبنية. كما تعمل على خفض الحرارة وتكاليف التكييف، بالإضافة إلى تعزيز كفاءة استهلاك الطاقة في المباني القديمة والجديدة التي يتم تركيب النظام بها.
وبهذه المناسبة، قال "موفق بليش" المدير التجاري لدى "كابارول للدهانات": "نحن سعداء بالإعلان عن خطتنا التوسعية بافتتاح منشأة جديدة للتوزيع في العاصمة أبوظبي، التي تشهد نهضة عمرانية متسارعة في قطاع البناء والتشييد. وتأتي هذه الخطوة في إطار استراتيجيتنا لتعزيز تواجد منتجاتنا في أسواق الشرق الأوسط وشرق أفريقيا وجزر المالديف وسريلانكا والهند، بالإضافة إلى الأسواق المحلية والخليجية. كما أننا فخورن باستعراض نظام العزل الحراري الأحدث لدينا الذي من المتوقع أن يضع معايير جديدة على صعيد الاستدامة، فضلاً عن أنه يتطابق مع معايير إدارة الدفاع المدني في الدولة لناحية مقاومة الحرائق".
وأضاف: "تستهدف شركة كابارول الاستحواذ على حصة تقدر بـ 15 % من سوق الدهانات في الإمارات خلال العام 2018، حيث نتوقع أن يستمر الزخم في السوق العقاري بالدولة على مدار السنوات العشر المقبلة. كما أن ضريبة القيمة المضافة لن يكون لها أي تأثير على قطاع التصنيع المحلي نظراً لأن نسبة الضريبة المفروضة 5 % تعتبر مقبولة جداً ومنخفضة إذا ما قارناها مع أوروبا أو أمريكا على سبيل المثال، كما أن معظم الصفقات تتم في دولة الإمارات عن طريق الدفع بالأقساط مما يجعل نسبة الضريبة ضئيلة للغاية بحيث لا يكاد يشعر بها المستثمر".
وأشار "بليش" إلى أن حجم الانتاج الكلي لكابارول في الإمارات يبلغ 70 ألف طن من الدهانات ومنتجات العزل الحراري للأبنية، يتم استهلاك 65 % منها محلياً وتصدير 35 % للخارج. وحققت الشركة نمواً بنسبة 15 % خلال العام الجاري.  وأوضح أن سوق الدهانات في الإمارات يتوقع أن ينمو بنسبة 5 % خلال العام 2018 مع اقتراب موعد انعقاد معرض اكسبو الدولي.
ولطالما كانت كابارول في الطليعة في تبني التقنيات الحديثة التي تركز على الاستجابة لظروف السوق المحلية. وتعتبر كابارول أضخم شركة دهانات عائلية في أوروبا كما أنها شركة رائدة في مجال تطوير الدهانات الإنشائية في ألمانيا. وتتواجد كابارول في منطقة الشرق الأوسط منذ العام 1998.

=