Monday, 2 October 2017

Distinction and Luxury crafts a refined experience


GROHE luxury designs compliment the modern Quasar Tower in Saifi, Lebanon
Providing the ultimate bathroom fittings has long been the job of GROHE - leading bathroom fittings manufacturer. The luxurious brand teamed up with the exclusive Quasar Tower, reflecting core values of minimalism, modernism and functional excellence to compliment a blend of ferocity and sophistication of this new architectural marvel.
Situated in charming Saifi, within the Beirut Central District, the tower stands valiantly – moments away from Beirut gems such as Gemmayze, Mar Mikhael, and Saifi Village. Designed by internationally renowned architect Bernard Khoury, recognized for his distinct and unique work, the Quasar Tower sits on a grandiose 1,604-square meter plot.

The tower’s spacious bathrooms were fitted with a selection of GROHE products, chosen from an extensive collection of faucet showers and accessories to compliment Quasar Tower’s sleek look. The GROHE Essence range uses balanced, modern styling to create space for inventive furnishing ideas and innovative technologies forms. Crafting an aesthetics oasis of wellbeing where classic lifestyle is gently interpreted without pretension. To provide the final finishing touch the Skate Cosmopolitan Flush Plate match all frames and internal systems as well as the dual-flush actuation of 6 liters and 3 liters – providing users significant water saving. Moreover, the bathroom fittings included a single-lever mixer and the Eurosmart Single - lever basin mixer.

GROHE’s collections can be found in a number of exceptional projects in Lebanon including The Bristol Hotel, Versace Tower, Plus Towers to name a few.

تجربة فخمة بحرف مميّزة وفاخرة
تألق تصاميم غروهي الفاخرة في برج قصار الحديث في منطقة الصيفي، لبنان

وضعت الشركة الرائدة في تصنيع تجهيزات الحمام غروهي والتي تعتبر من أفخر العلامات التجارية، لمساتها على برج قصار حيث تعاونت معها بمجموتها المميزة التي تمزج بين البساطة، الحداثة والتميز الوظيفي التي أضافت الأناقة والفخامة على هذه  الأعجوبة المعمارية الجديدة.

يقع هذا البرج التي تتضمن مساحته 1،604 متر مربع ومصممة من قبل المهندس المعماري المشهور عالمياً برنارد خوري، المعروف بعمله المتميز والفريد من نوعه، في منطقة الصيفي الفاخرة في وسط بيروت على بُعد دقائق من مناطق بيروت الرئيسية مثل الجميزة ، مار مخايل، و قرية الصيفي.

وقد تم تجهيز الحمامات التي تتضمن مساحة كبيرة بمنتجات غروهي، حيث تم اختيار مجموعة واسعة من صنابير للحمام واكسسوارات لإضافة الفخامة على برج قصار الأنيق. فمجموعة  Essence E  من غروهي تستخدم تصميماً متوازناً وحديثاً لخلق مساحة للأفكار المبتكرة للأثاث وأشكال التقنيات المبتكرة. وان صياغة واحة الجمال من الرفاهية حيث يتم تفسير نمط الحياة الكلاسيكية بلطف دون التظاهر. واخيراً لتوفير اللمسات الأخيرة النهائية وضعت   Skate Cosmopolitan Flush Plateحيث تتطابق مع جميع الإطارات والأنظمة الداخلية، ولا سيما  الصنابير المزدوجة من 6 لترات و 3 لترات  التي تساعد المستخدمين على توفير نسبة كبيرة من  المياه. بالإضافة إلى ذلك شملت تجهيزات الحمام خلاطات بذراع تشغيل منفردة من مختلف الارتفاعات وبنسخة جدارية.

يمكن العثور على مجموعات غروهي في عدد من المشاريع الاستثنائية في لبنان بما في ذلك فندق بريستول، برج فيرساتشي، أبراج بلاس على سبيل المثال لا الحصر.

=