Monday, 25 September 2017

You'll Never Look at the ATM the Same Way Again



Breakthrough ATM solution from NCR helps financial institutions transform retail banking and deliver omni-channel experiences

DUBAI, UAE – September 25, 2017 NCR Corporation (NYSE: NCR), a global leader in omni-channel solutions, today announced the launch of NCR SelfServ™ 80 Series, a new family of ATM solutions that will help financial institutions redefine the banking experience and change the way consumers interact with the ATM forever.

Through a unique combination of innovation across software, hardware, and services, consumers and financial institutions will gain many new benefits from this mobile-ready ATM solution. A large, 19-inch multi-touch display drives tablet-like interactions, where consumers can swipe, pinch and zoom their way quickly through transactions.

“Financial institutions need to offer the experience digital natives demand as they come of age and require more financial services,” said Wael El Aawar, vice president, Middle East and Africa, financial services, at NCR Corporation. “This launch fundamentally transforms the ATM to be perfectly aligned with how consumers want to bank and gives financial institutions a new way to realize omni-channel transformational strategies.”

Built-in video banking also enables financial institutions to offer high-touch, personalized service, where customers can be helped by a live teller right at the ATM. This means financial institutions can extend their personal service coverage and be available as close or far from home and as early or late as they choose to be. NCR is currently the only company that can offer video banking fully integrated in one ATM platform. This capability streamlines the way branch staff serve customers with auto loans, mortgages, credit cards or deposits across the network. NCR’s research shows that 80 percent of the transactions typically completed inside a physical branch can be completed through a live video teller at an ATM.

“The adoption of this new solution is incredibly exciting. Several of the largest banks in the world, along with many community banks, have signed on for initial delivery contracts, with thousands of units already installed to date,” said Jose Resendiz, vice president & general manager, NCR Financial Services. “Customers appreciate the new platform, which is beautiful on the outside and full of powerful engineering on the inside. Many more continue to sign up as they look to deploy a future-proof solution that is converging the physical and digital channels in a mobile-first world.”

The SelfServ 80 Series was recognized as an International Design Excellence Awards 2016 finalist. It is rooted in NCR’s 132-year history of understanding consumer behavior, its deep domain experience in retail banking and the strong legacy of its SelfServ brand – the most popular ATM family in the world.

The modern design comes with fully customizable, color-coded media entry and exit indicators. Additionally, a unique 10-cassette cash dispense capability lowers cash replenishment costs. Paired with NCR’s CxBanking software suite, the SelfServ 80 series unlocks amazing customer experiences across physical and digital banking channels.

بهدف تقديم تجربة متعددة القنوات

"أن. سي. آر" تطلق مجموعتها الجديدة من أجهزة الصراف الآلي
الحلول الجديدة تساعد المؤسسات المالية على إحداث تحول في خدمات الأفراد

25 سبتمبر 2017 - أعلنت "أن. سي. آر. كوربوريشن"، إحدى الشركات العالمية الرائدة في توفير حلول مصرفية متعددة القنوات والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: NCR)، اليوم (الاثنين 25 سبتمبر 2017) عن إطلاق "أن. سي. آر سلف سيرف 80 سيريز" وهي مجموعة جديدة من أجهزة الصراف الآلي التي تساعد المؤسسات المالية على إحداث تحول في التجربة المصرفية وتغيير طريقة تفاعل المستهلكين مع أجهزة الصراف الآلي.

ومن خلال دمج الابتكار البرمجي والمكونات الصلبة والخدمات المتميزة، سيحصل المستخدمون والمؤسسات المالية على العديد من المزايا الجديدة من أجهزة الصراف الآلي الحديثة. وتحتوي هذه الأجهزة على شاشة تعمل باللمس بقياس 19 إنش تستعمل الجهاز اللوحي، حيث يمكن للمستخدم بتنفيذ عمليات التمرير السريع والتصغير والتكبير خلال إجرائه لمعاملاته عبرالشاشة.

وقال وائل الأعور، نائب رئيس قسم الخدمات المالية لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا لدى شركة "أن. سي. آر. كوربوريشن": "تحتاج المؤسسات المالية إلى تقديم تجربة تلبي احتياجات أبناء الجيل الرقمي اليوم ممن يحتاجون إلى المزيد من الخدمات المالية المتطورة. ويُحدث الحل الجديد الذي قمنا بإطلاقه، تحولاً جذرياً في مفهوم أجهزة الصراف الآلي لتتوافق تماماً مع الطريقة التي تناسب المستهلك، كما يتيح للمؤسسات المالية طريقة جديدة لإدراك مزايا الاستراتيجيات التحويلية متعددة القنوات."



وتمكن ميزة الخدمة المصرفية عبر الفيديو المدمجة في هذه الأجهزة المؤسسات المالية من تقديم خدمات شخصية عالية الجودة، حيث يمكن مساعدة العملاء من خلال صراف يظهر بشكل مباشر عبر شاشة أجهزة الصراف الآلي. وهذا يعني أنه يمكن للمؤسسات المالية توسيع نطاق خدماتها الشخصية بحيث تكون متاحة سواء بالقرب من المنزل أو بعيداً عنه وفي الوقت الذي يناسب العميل. وتعتبر "أن. سي. آر" حالياً الشركة الوحيدة التي توفر ميزة الخدمة المصرفية عبر الفيديو المدمجة بالكامل في منصة واحدة للصراف الآلي، حيث تبسط هذه الميزة من طريقة خدمة موظفي الفروع للعملاء فيما يتعلق بقروض السيارات أو الرهون العقارية أو بطاقات الائتمان أو الودائع عبر شبكة فروع المصرف. وتظهر دراسة بحثية لشركة "أن. سي. آر" أن 80% من التعاملات التي جرى تنفيذها بنجاح داخل المصرف، يمكن إتمامها من خلال الخدمة المصرفية عبر الفيديو في أجهزة الصراف الآلي.

وقال خوسيه رسينديز، نائب الرئيس والمدير العام في "أن. سي. آر. كوربوريشن للخدمات المالية": "إن اعتماد هذا الحل الجديد هو أمر مثير بالفعل، حيث وقعت العديد من البنوك الكبرى في أميركا الشمالية، إلى جانب العديد من البنوك المحلية، عقوداً للحصول على أجهزة الصراف الآلي الجديدة، وتم بالفعل تركيب الآلاف من هذه الأجهزة حتى الآن. ويثني العملاء على هذه المنصات الجديدة، التي تتميز بتصميمها اللافت وقدراتها المتميزة. وهناك المزيد من البنوك التي تواصل تقديم طلباتها لاقتناء هذه الأجهزة في إطار سعيها لنشر حل مصرفي متطور يجمع القنوات المادية مع الرقمية في عالم تتصدر فيه الخدمات النقالة المشهد."

وتمكنت  أجهزة "أن. سي. آر سيلف سيرف 80 سيريز" من التأهل إلى نهائيات جوائز التميز في التصميم الدولية 2016. و تعكس هذه الاجهزه التاريخ العريق لشركة "أن. سي. آر" والممتد على مدى 132 عاماً في فهم سلوكيات المستهلكين، وخبرتها العميقة في مجال الخدمات المصرفية للأفراد والإرث القوي لعلامتها التجارية "سيلف سيرف"، مجموعة أجهزة الصراف الآلي الأكثر شعبية في العالم.

وتتميز أجهزة الصراف الآلي الجديدة بتصميمها الحديث وهي مزودة بمؤشرات إدخال بيانات مصنفة حسب اللون وقابلة للتخصيص. وبالإضافة إلى ذلك، تحتوي هذه الأجهزة على 10 صناديق للنقود، ما يقلل من تكاليف عمليات التزويد بالنقود. وتوسع هذه الأجهزة التي تم تزويدها بالمجموعة البرمجية "سي. أكس. بانكنغ" (CxBanking)، من تجارب العملاء عبر القنوات المصرفية المادية والرقمية.
=