Monday, 18 September 2017

Seven Tides breaks ground on new AED500 million residential project


UAE-headquartered upscale residential, hospitality and commercial property developer Seven Tides has broken ground on SE7EN Residences The Palm, a new residential development on the trunk of Palm Jumeirah.
The 1.24million ft2, 14-storey two tower complex, which is being developed by design and build, construction firm Airolink, is worth over half a billion dirhams and is situated next to Seven Tides’ second development on the Palm, DUKES Dubai.

It is made up of 1,118 units including studios, one-bedroom, two-bedroom and three-bedroom apartments. There will also be retail and F&B offerings, with the two towers connected by a stunning infinity swimming pool with spectacular views.

شركة سيفن تايدز تعلن انطلاق أعمال بناء مشروع سيفن ريزدنسيز النخلة في دبي

أعلنت شركة "سيفن تايدز" المتخصصة في مجال تطوير المشاريع السكنية والتجارية والضيافة الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة عن انطلاق أعمال البناء في مشروعها الجديد سيفن ريزدنسيز النخلة في دبي (SE7EN Residences).

تبلغ مساحة هذا المشروع الذي يضم برجين بارتفاع 14 طابقاً حوالي 1.2 مليون قدم مربع، وسيتم تطويره من قبل شركة "إيرولينك" المتخصصة في مجال التصميم والبناء بتكلفة إجمالية تصل إلى أكثر من نصف مليار درهم، ويقع بجوار فندق ديوكس دبي في نخلة جميرا.

ويضم المشروع 1,066 وحدة بما في ذلك بما في ذلك شقق الاستوديو والشقق بغرفة نوم واحدة أو غرفتين أو ثلاثة غرف نوم. وسيشمل العديد من المتاجر ومنافذ الأطعمة والمشروبات بالإضافة إلى بركة سباحة كبيرة مع إطلالات رائعة ومميزة.
=