Monday, 25 September 2017

Ring and Arab Business Machine Sign New Partnership for Middle East & North Africa



ABM to promote and distribute Ring’s innovative home security products and solutions through its strong partner network across the region

Dubai, UAE – September 25, 2017: Ring, the leader in home security, today announced that it has signed a value-added distribution (VAD) agreement with Arab Business Machine Middle East (ABM) for the Middle East and North Africa (MENA).  As per the agreement, ABM will promote and distribute Ring’s innovative home security products and solutions and offer value-added services through its extensive channel partner network. Ring is expanding its global presence and operations in response to the region witnessing a positive growth of the property sector with many developers focusing on building master-planned communities and the increasing demand for home security solutions.

“Your home is not an asset – your home is a place that has much more meaning to it and it is something you want to protect and also monitor. Ring believes in keeping homes and communities safe rather than just comfortable and we hope to change the way home owners view security by keeping an eye on their family and property, even when they can't. Ring re-imagined the doorbell so consumers could respond – using a smartphone – to someone at their front door from anyplace, anytime while simplifying the technology with the combination of App, Cloud and Security hardware. ABM is very well placed in the MENA region to position our smart home security products with its broader reach across key retailers, Internet Service Providers and online stores. ABM’s experience in selling Apple products for more than a decade gives us further confidence of its capabilities on best in class retail execution for Ring’s range of the products and solutions,” says Mohammad Meraj Hoda, Managing Director of Ring.

Ring has evolved as the leading brand in the Smart Home Security Space represented by 16000 plus stores across North America and Ring’s products globally have been hailed as dependable second set of eyes and ears to deter would-be thieves from entering homes and communities. It has been proven that Ring doorbells can reduce crime by up to 55% in neighbourhoods, and the goal is to bring the same convenience and security to the Middle East neighbourhoods.

As the VAD, ABM will distribute Ring’s latest suite of smart home security products such as Ring Video Doorbell, Ring Video Doorbell Pro, Video Doorbell Elite, Ring Floodlight Cam and the new Ring Spotlight Cam and conduct channel engagement, training and activation programs for partners. ABM will also set up go-to-market strategies with key retail partners and provide the needed infrastructure for micro-channel to engage with the Ring brand.

“We are continuously evaluating new and innovative technologies and emerging trends to add to our portfolio, which have a direct impact on the dynamics of the home security industry in the residential security sector in the MENA region. This makes our partnership with Ring a perfect fit. We see exciting new possibilities in this partnership with Ring across the MENA region and it will help ABM to better address our customer’s needs in today’s environment of ever-increasing demand for home security solutions,” said Ghassan Bendali, General Manager of ABM Middle East.

ABM will distribute Ring’s best-of-breed home security solutions in the UAE, Jordan, Lebanon, Oman, Kuwait, Qatar, Bahrain, Egypt, Algeria, Tunisia, Morocco and Iraq.

رينغ و أراب بيزنيس ماشين توقعان اتفاقية شراكة جديدة لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا

أراب بيزنيس ماشين تروّج وتوزع الحلول والمنتجات المبتكرة للأمن المنزلي من رينغ عبر شبكتها الواسعة من الشركاء في المنطقة

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 25 سبتمبر 2017: أعلنت اليوم شركة رينغ Ring، الاسم الرائد في مجال أمن المنازل، عن توقيعها اتفاقية لتوزيع القيمة المضافة مع شركة أراب بيزنيس ماشين الشرق الأوسط، وذلك لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. وبموجب الاتفاقية، تعمل أراب بيزنيس ماشين على ترويج وتوزيع المنتجات والحلول المبتكرة لأمن المنازل من رينغ، وتقديم خدمات القيمة المضافة عبر شبكتها الواسعة من شركاء القنوات. كما توسّع رينغ تواجدها العالمي وامتداد عملياتها استجابة للنمو الإيجابي في قطاع العقارات في المنطقة، فيما يركّز العديد من المطورين على بناء المجتمعات المتكاملة ويرتفع الطلب على الحلول المتطورة لأمن المنازل.

في هذا الصدد قال محمد ميراج هدى، المدير التنفيذي لدى رينغ: " لا يقتصر المنزل على كونه أحد الأصول العقارية، فمنزلك يعني اكثر من ذلك بكثير، وعليك أن تحميه وتراقبه طيلة الوقت. تؤمن رينغ بأهمية الحفاظ على سلامة المنازل والمجتمعات كما نحرص على كونها مريحة، ونأمل بتغيير نظرة مالكي المنازل إلى الجانب الأمني عبر مراقبة الأسرة والممتلكات طوال الوقت – حتى في حال عدم تواجدهم بالقرب. أعادت رينغ تخيّل دور جرس المنزل بما يتيح للمستهلكين إمكانية الاستجابة عبر الهاتف الذكي لأي شخص يدق جرس المنزل، من أي مكان وفي أي وقت، بينما عملت على تبسيط التقنية بالدمج بين التطبيقات والبنية السحابية والأجهزة الأمنية المناسبة. أما أراب بيزنيس ماشين فتتناسب تماماً مع طبيعة أعمال رينغ في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بفضل مكانتها المتميزة في المنطقة والتي تمكنها من توسعة نطاق منتجاتنا الذكية لأمن المنازل عبر كبرى محلات التجزئة ومزودي خدمات الإنترنت والمتاجر الإلكترونية. كما ان خبرة أراب بيزنيس ماشين في بيع منتجات "آبل" لأكثر من عشر سنوات تمنحنا مزيداً من الثقة بقدرتها على تقديم أفضل الخدمات لمنتجات وحلول رينغ."  

من الجدير بالذكر أن رينغ حققت تطوراً ملموساً في مجال أمن المنازل الذكية، حيث تتواجد منتجاتها في أكثر من 16000 متجر في أمريكا الشمالية بالإضافة إلى الإقبال الكبير على منتجات رينغ وما تلقاه من ثناء واسع النطاق بفضل قدراتها التي يمكن الاعتماد عليها تماماً لتحل محل مالك المنزل وتمنع اللصوص من محاولات الدخول إلى المنازل والتجمعات السكنية. وقد أثبتت أجراس المنازل من رينغ قدرتها على تخفيض معدل الجريمة في الأحياء السكنية بنسبة تصل إلى 55%، وتتطلع الآن إلى تحقيق المستوى ذاته من الراحة والأمن في أحياء الشرق الأوسط.  

ومن خلال اتفاقية توزيع القيمة المضافة، تعمل أراب بيزنيس ماشين على توزيع أحدث باقة من منتجات الأمن المنزلي الذكي من رينغ، ومنها جرس الباب بالفيديو Ring Video Doorbell و Ring Video Doorbell Pro و Video Doorbell Elite و كاميرا Ring Floodlight Cam بالإضافة إلى كاميرا Ring Spotlight  الجديدة، فضلاً عن عقد الفعاليات التدريبية والبرامج التفاعلية للشركاء. كما تضع أراب بيزنيس ماشين استراتيجيات دخول السوق لأبرز شركاء التجزئة وتقدم البنية التحتية اللازمة لتمكين القنوات الدقيقة من التفاعل مع علامة رينغ.
بدوره قال غسان بندالي، المدير العام لدى أراب بيزنيس ماشين الشرق الأوسط: "نعمل باستمرار على تقييم التقنيات الجديدة المبتكرة والتوجهات الناشئة التي يمكننا إضافتها إلى أعمالنا، والتي تؤثر بشكل مباشر على ديناميكيات أمن المنازل في القطاع السكني بالشرق الأوسط وشمال إفريقيا. وهذا يعني ان شراكتنا مع رينغ تأتي في وقت مثالي للغاية، ونحن متشوقون جداً لكافة الإمكانات الجديدة التي تتيحها هذه الشراكة مع رينغ في المنطقة، حيث أنها ستساعد أراب بيزنيس ماشين في تلبية احتياجات عملائنا في ظل الطلب الحالي المتزايد على حلول الأمن المنزلي."  

يشار إلى أن آراب بيزنيس ماشين ستقوم بتوزيع منتجات رينغ المتفوقة من حلول الأمن المنزلي في الإمارات والأردن ولبنان وعُمان والكويت وقطر والبحرين ومصر والجزائر وتونس والمغرب والعراق.

=