Thursday, 14 September 2017

Panasonic announces robust plans for Middle East under new leadership


  • Outlines plans to increase market penetration across Middle East as a vital part of the regional growth strategy

  • Increase focus on product enhancement by introducing ‘local fit’ line up

  • Panasonic to launch a new marketing campaign ‘Makers of Quality. Mastered in Japan.’ to reinvigorate itself as a leading Japanese brand offering innovative and premium quality products

Dubai, UAE, 13th September 2017:  Panasonic Marketing Middle East & Africa (PMMAF) - the regional headquarters for Panasonic has announced robust plans for Fiscal 2017 under the leadership of the new Managing Director Mr. Hiroki Soejima. The annual convention was held in Dubai today.
Over 80 business associates from 12 countries attended Panasonic’s annual convention where the brand outlined increased focus on spreading market penetration through strategic alliance with key retailers, product enhancement by introducing ‘local-fit’ product line ups and reinvigoration of brand through its upcoming marketing campaign. An exciting marketing campaign themed as ‘Makers of Quality. Mastered in Japan.’ was introduced at the event.
Speaking at the event, Mr. Hiroki Soejima, who has recently taken as the Managing Director of Panasonic Marketing Middle East & Africa, said, “Over the years Middle East region has witnessed a sustained growth across industries. As a leading Japanese manufacturer offering the widest product portfolio, both for consumers and business’ alike, it has augured well for us. Being a customer-centric brand, we are constantly adapting and evolving to market demands and this year we aim to increase our footprints across the region.”
He added, “Riding along this dynamically growing market we aim to align our strategies to keep pace with the ever changing requirement with the introduction of flagship models along with a strong new line-up that will excite our customers. To invigorate our brand, we will launch our strong 360° - marketing campaign highlighting ‘Japan Quality’ reinforcing us as a premium Japanese brand.”
As a part of his keynote address at the event, Soejima highlighted Middle East as the key growth market for Panasonic and the company aims to attain a double digit growth in fiscal 2017.
Panasonic’s Small Appliances and Major Appliances registered double-digit growth whilst, conventional telephone and office automation products maintained market leadership. In B2B segment, Professional AV, Broadcast and Security cameras were the key category drivers.
In line with the strategy, Panasonic showcased its expansive range of products in the Audio Video, Home Appliances, Health & Beauty, Systems Solutions and Communications and last but not the least the Eco Solutions categories. During the event, Panasonic unveiled an impressive new range of products across categories which included the 65” OLED TV, Urban Audio Music System, Lumix GH5, Meat Grinder, Juicer Blender, Nanoe TM Hair Dryer NA65, I-Shaper Beard Styler, Premium Flat Glass Refrigerator, Jetstream Air Conditioner, newest models of top load Washing Machines and various business solutions for communication, security & office automation categories.

Panasonic, at the cusp of completing 100 years in 2018, will continue to strengthen its competitive- edge by offering high quality premium products and solutions to realize ‘A Better Life, A Better World’ for the customers.

"باناسونيك" تعلن من دبي عن خططها الخاصة بمنطقة الشرق الأوسط تحت إشراف إدارتها الجديدة

  • الشركة تكشف عن خطط تعزيز حضورها في أسواق المنطقة لتحقيق النمو على المستوى الإقليمي
  • زيادة التركيز على الارتقاء بسوية المنتجات من خلال تقديم مفهوم سلسلة المنتجات ’الملائمة محلياً‘
  • باناسونيك تعتزم إطلاق حملة تسويقية جديدة تحت اسم ’صنّاع الجودة، بإتقان ياباني‘ لتفعيل حضورها كأبرز علامة تجارية يابانية في تقديم أفضل المنتجات المبتكرة وعالية الجودة

دبي، الإمارات العربية المتحدة : شهدت إمارة دبي اليوم انعقاد المؤتمر السنوي لشركة ’باناسونيك‘ حيث أعلنت ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘ - المقر الإقليمي لشركة باناسونيك في المنطقة – عن خططها الجديدة للسنة المالية 2017 تحت قيادة السيد هيروكي سويجيما، المدير العام الجديد للشركة، بالإضافة للكشف عن حملتها التسويقية الجديدة.

وشهد المؤتمر حضور أكثر من 80 شريكا تجاريا من 12 دولة مختلفة، حيث شددت ’باناسونيك‘ على أهمية زيادة التركيز على تعزيز الانتشار في السوق من خلال إقامة تحالفات استراتيجية مع عدد من تجار التجزئة الرئيسيين، فضلاً عن الارتقاء بسوية المنتجات من خلال تقديم مفهوم سلسلة المنتجات ’الملائمة محلياً‘، وتنشيط حضور العلامة التجارية خلال حملتها التسويقية الجديدة والتي تحمل اسم ’صنّاع الجودة، بإتقان ياباني‘.

وخلال كلمته التي ألقاها أثناء عقد الفعالية، قال السيد هيروكي سويجيما، المدير العام الجديد لشركة ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘: "شهدت منطقة الشرق الأوسط على مر السنين نمواً متواصلاً في مختلف القطاعات. ويبشر ذلك بالخير بالنسبة لشركة ’باناسونيك‘، التي تعد إحدى الشركات اليابانية الرائدة في مجال المنتجات والحلول الإلكترونية نظراً لمحفظة الأعمال الواسعة التي تمتلكها الشركة من المنتجات التي تلائم المستهلكين من الأفراد والشركات على حد سواء. وباعتبارها إحدى العلامات التجارية المرموقة التي تركز على العملاء، ندأب في ’باناسونيك‘ على التكيّف والتطور لمواكبة متطلبات السوق، ونحن نتطلع خلال هذا العام إلى ترسيخ حضورنا القوي في مختلف أنحاء المنطقة".

وأضاف سويجيما: "سعياً منا لمواكبة احتياجات هذه السوق دائمة التطور، فإننا نهدف إلى مواءمة استراتيجيتنا بما يلبي المتطلبات دائمة التغير من خلال تقديم نماذج جديدة رائدة، بالإضافة إلى خطوط منتجات جديدة تتجاوز توقعات عملائنا. وسنقوم بإطلاق حملة قوية وشاملة تسلط الضوء على ’جودة المنتجات اليابانية‘ بشكلٍ يساهم في ترسيخ مكانتنا كعلامة تجارية يابانية متفوقة وتعزيز حضور علامتنا التجارية في المنطقة بوصفها كإحدى أبرز أسواق النمو الرئيسية، الأمر الذي ينسجم مع هدف الشركة المتمثل بتحقيق نمو ثنائي الرقم خلال السنة المالية 2017".

وكانت منتجات ’باناسونيك‘ من الأجهزة الصغيرة والكبيرة قد ساهمت في تحقيق الشركة لنموٍ ثنائي الرقم، في حين حافظت الهواتف التقليدية ومنتجات أتمتة المكاتب على دورها الرائد في الأسواق. أما بالنسبة لقطاع الأعمال المباشرة بين الشركات، فقد قادت الأجهزة السمعية البصرية الاحترافية وأجهزة البث، وكاميرات المراقبة نمو هذا القطاع.
وانسجاماً مع هذه الاستراتيجية، عرضت ’باناسونيك‘ باقة واسعة من المنتجات في مجال الأجهزة السمعية البصرية، والأجهزة المنزلية، وأجهزة الصحة والعناية بالجمال، وحلول الأنظمة والاتصالات، فضلاً عن فئة الحلول البيئية. كما وكشفت ’باناسونيك‘ النقاب عن مجموعة جديدة من المنتجات التي شملت الكثير من الفئات المختلفة بما في ذلك تلفاز ’أو إل إي دي‘ (OLED) بقياس 65 بوصة، وأنظمة الموسيقى من فئة ’أوربان أوديو‘ (Urban Audio)، وكاميرا ’لوميكس‘ Lumix GH5، وفرامات اللحم، والعصارات، ومجففات الشعر  NA65بتقنية Nanoe™  وأجهزة تشذيب اللحية من طراز I-Shaper، والثلاجات ذات الواجهات الزجاجية المصقولة، ومكيفات الهواء العاملة بتقنية Jetstream، وأحدث نماذج الغسالات؛ فضلاً عن باقة واسعة من حلول الأعمال في مجالات الاتصالات والأمن وأتمتة المكاتب.

ومع احتفال ’باناسونيك‘ في عام 2018 بمرور 100 عام على تأسيسها، ستواصل الشركة تعزيز قدراتها التنافسية من خلال تقديم أرقى المنتجات والحلول عالية الجودة إلى عملائها بما ينسجم مع شعارها ’حياة أفضل، عالم أفضل‘.

=