Monday, 11 September 2017

HUAWEI CLOUD and Microsoft Apps Embark on New Strategic Cooperation

Lebanon – September 9, 2017: At HUAWEI CONNECT 2017, Huawei and Microsoft signed a strategic memorandum of understanding (MOU) on Cloud Service under which Microsoft applications will be released on HUAWEI CLOUD. The two companies will initiate in-depth cooperation on the public cloud to provide the optimal experience of cloud services for enterprises and help enterprises implement digital transformation.

Huawei and Microsoft already enjoy a time-honored and deepening cooperation in the field of cloud computing as the HUAWEI CLOUD has provided Windows Server and RDS for SQL Server. In this new strategic cooperation, Huawei and Microsoft will bring more Microsoft enterprise-level products online.Joint innovation by the two parties provide customers with trusted hosting and various enterprise applications as a service. Facing promising prospects in the global market, both companies will jointly carry out market expansion and marketing activities on schedule.

Zheng Yelai, President of Huawei’s Cloud BU and IT Product Line, said in the MOU signing ceremony, "Adhering to a customer-centered philosophy, Huawei is dedicated to enabling and promoting the development of a smart society. As a world-leading provider of software, services, and solutions,Microsoft has played an important part in the enterprise market all along. HUAWEI CLOUD looks forward to cooperating with Microsoft to build an open and win-win ecosystem. The signing of this MOU marks the start of strategic cooperation between the two companies."

Alain Crozier, CEO of Microsoft China said, “The fourth industrial revolution, driven by technology innovation, is creating opportunities for customers to achieve more across nearly every industry. As a global leader in enterprise IT, Huawei is a strategic partner for Microsoft in the mission to empower organizations as they transform. Our increased collaboration will drive innovation as we build a seamless platform to benefit customers through industry-leading technology. Together, we are confident that we will lead, and win, in the era of digital transformation by focusing on what our customers need.”


HUAWEI CONNECT 2017, Huawei's flagship event for the global ICT industry, is held at the Shanghai New International Exhibition Centre from September 5-7. The theme is Grow with the Cloud. Huawei will be exploring how to realize new growth through digital transformation together with its customers and partners at this global platform for open collaboration.

تعاون استراتيجي جديد يجمع بين خدمة "هواوي السحابية" و تطبيقات "مايكروسوفت آبس"

بيروت – 9  ايلول 2017: وقعت "هواوي" ومايكروسوفت اتفاقية تعاون استراتيجي في مجال الخدمات السحابية وذلك على هامش مشاركتهما في مؤتمر "هواوي كونكت 2017". ستطلق شركة مايكروسوفت بموجب هذه الاتفاقية تطبيقاتها عبر خدمة "هواوي السحابية". كما ستوطد الشركتان نطاق تعاونهما في مجال الحوسبة السحابية العامة بهدف منح الشركات تجربة لا تضاهى في الخدمات السحابية ومساعدتها على بلوغ مسيرة التحوّل الرقمي.
تعكس هذه الاتفاقية التعاون الوثيق والناجح الذي جمع سابقاً بين شركتي "هواوي" ومايكروسوفت في مجال الحوسبة السحابية إذ وفرت خدمة "هواوي السحابية" مخدم ويندوز وخدمات سطح المكتب البعيد (RDS) المطلوبة لتشغيل مخدم إس كيو إل. وستوفر الشركتان بموجب اتفاقية التعاون الاستراتيجي هذه المزيد من منتجات مايكروسوفت عبر الإنترنت لتلبية احتياجات الشركات. كما سيتيح هذا الابتكار المشترك الفرصة أمام العملاء للحصول على خدمات الاستضافة الموثوقة والتطبيقات المتنوعة. وستعمل الشركتان جنباً إلى جنب بهدف تلبية متطلبات السوق العالمي وزيادة حصتهما في السوق وتنفيذ الحملات التسويقية وفق جدول زمني محدد.
وعلى هامش حضوره مراسم توقيع اتفاقية التعاون الجديدة، صرّح زينغ يلاي، رئيس وحدة الأعمال السحابية ومنتجات تقنية المعلومات في "هواوي"، قائلاً: "ترتكز فلسفتنا في ‘هواوي’ على منح العملاء الأولوية المطلقة ونبذل كافة الجهود الممكنة لتعزيز وتشجيع مسيرة تطوير المجتمع الذكي. ويسرنا اليوم أن نتعاون مع شركة مايكروسوفت الرائدة عالمياً في توفير البرامج والخدمات والحلول، والتي ساهمت بدور فاعل في توفير متطلبات الشركات. نأمل أن تساهم خدمة ‘هواوي السحابية’ في توطيد علاقات التعاون التي تجمعنا مع هذه الشركة العريقة بهدف بناء نظام إيكولوجي شامل ومفتوح يعود بالفائدة على جميع الأطراف المعنية. لاشك أن اتفاقية التعاون هذه ما هي إلا بداية لتوطيد نطاق التعاون الاستراتيجي بين الشركتين".

من جانبه، تحدّث آلان كروزير، الرئيس التنفيذي لشركة مايكروسوفت الصين، قائلاً: "تقود الابتكارات التقنية الثورة الصناعية الرابعة التي تتيح للعملاء فرصة تحقيق المزيد من النجاح في مختلف القطاعات تقريباً. ترى شركة مايكروسوفت في شركة ‘هواوي’ الرائدة عالمياً في توفير متطلبات الشركات في مجال تقنية المعلومات شريكاً استراتيجياً هاماً يساعدها على تحقيق رسالتها الهادفة إلى تمكين الشركات من بلوغ مسيرة التحوّل الرقمي. لاشك أننا سنتمكن من خلال تعزيز نطاق التعاون فيما بيننا من قيادة مسيرة الابتكار وتوفير كل ما يحتاج إليه العملاء من تقنيات مبتكرة. نثق تمام الثقة بقدرتنا على قيادة مسيرة التحوّل الرقمي بكل نجاح بما يلبي جميع متطلبات العملاء".

الجدير بالذكر أن مؤتمر "هواوي كونكت 2017" هو حدث عالمي في تقنية المعلومات والاتصالات تستضيفه "هواوي" في مركز شنغهاي الدولي الجديد للمعارض من 5 وحتى 7 سبتمبر. وينطلق المؤتمر هذا العام تحت شعار "نمو وتطور الأعمال مع السحابة الإلكترونية" حيث تناقش "هواوي" سُبل التعاون المفتوح مع عملائها وشركائها بهدف قيادة مسيرة التنمية الجديدة في العالم الرقمي.

=