Tuesday, 19 September 2017

Gulf Capital Announces the Successful Sale of Reach Employment Services for over 2x its Original Investment



(Abu Dhabi - September 19th, 2017) - Gulf Capital, one of the largest and most active alternative asset managers in the Middle East, announced today the full exit from its portfolio company, Reach Employment Services, the leading manpower outsourcing company in the UAE, generating a return of over two times its original investment. The sale of Gulf Capital's 80% stake in Reach Employment Services, in a structured management buyout, represents a complete divestment from the company.
Gulf Capital worked closely with the Reach Employment Services management team to transform the business from a single city, single sector focused company into a highly diversified operation with over 150 clients operating in a number of industries across the public and private sectors in the UAE. The aggressive expansion and diversification programme enabled Reach to achieve an impressive growth in the number of clients, the entrance into a number of new sectors and the doubling of the company's profitability. During Gulf Capital's ownership period, Reach increased its net profits by 110%.
Dr. Karim El Solh, Chief Executive Officer of Gulf Capital and Chairman of Reach Employment Services, said: "We have enjoyed working and partnering with the talented team at Reach Employment Services and embarking together on this exceptional growth journey. The strategy of expanding the company aggressively across new sectors and geographies has firmly positioned Reach today as the leading manpower outsourcing company in the UAE. This investment cements Gulf Capital's track record of backing local companies and transforming them into market leaders across emerging markets. Reach today has a remarkable franchise and a strong management team and is well positioned to continue its impressive growth trajectory in the future."

Mr. Malik Melhem, Chief Executive Officer of Reach Employment Services, said: "Gulf Capital proved to be an outstanding, high value-add partner as we embarked on our journey together and transformed Reach into the market leader it is today. Gulf Capital was instrumental in shaping the company's new growth strategy and in helping us to install the infrastructure and processes required to enable us to grow and scale rapidly. With our strong foundation and leading franchise, we are well positioned to continue our growth in the future."

Mr. Muhannad Qubbaj, Senior Managing Director, Gulf Capital, concluded: "We were particularly pleased to have partnered with Mr. Melhem and his management team on this exciting transaction. The remarkable growth of Reach and the subsequent successful exit of this investment highlights Gulf Capital's strong operational involvement in its portfolio companies and its ability to generate attractive returns to its investors."
"جلف كابيتال" تعلن عن صفقة بيع شركة "ريتش لخدمات التوظيف" بأكثر من مرتين معدل الاستثمار الأصلي
(أبوظبي – 19 سبتمبر 2017) – أعلنت "جلف كابيتال"، إحدى أكبر وأنشط مدراء الأصول البديلة في منطقة الشرق الأوسط، اليوم عن تخارجها الكامل من شركة "ريتش لخدمات التوظيف" التابعة لمحفظتها الاستثمارية والتي تعتبر الشركة الرائدة في مجال تعهيد القوى العاملة في دولة الإمارات العربية المتحدة. وقد نجحت "جلف كابيتال" في توليد عائدات تتجاوز استثمارها الأصلي بمعدل مرتين. وتمثل صفقة بيع "جلف كابيتال" لحصتها البالغة 80% في "ريتش لخدمات التوظيف" من خلال عملية شراء مهيكلة من جانب مدرائها، صفقة تخارج كاملة من الشركة.
وقد عملت "جلف كابيتال" على نحو وثيق مع الفريق الإداري في "ريتش لخدمات التوظيف" لتحويل الشركة من شركة تنصبّ أعمالها على مدينة واحدة وقطاع واحد إلى شركة فائقة التنوّع لديها أكثر من 150 عميل يعملون في مجالات متعددة في القطاعين العام والخاص في دولة الإمارات العربية المتحدة. وقد مكّن برنامج التوسّع والتنويع لشركة "ريتش" من تحقيق نمو كبير في عدد عملائها وفي دخولها إلى عدد من القطاعات الجديدة ومضاعفتها لربحيتها. وقد استطاعت الشركة خلال تملّك "جلف كابيتال" لها، من زيادة صافي أرباحها بمعدل 110%.
صرّح الدكتور كريم الصلح، الرئيس التنفيذي لشركة "جلف كابيتال" ورئيس مجلس إدارة "ريتش لخدمات التوظيف": "لقد سعدنا بالعمل مع ’ريتش‘ وبشراكتنا مع الفريق الإداري المميّز في الشركة وبخوضنا سويّاً رحلة النمو المميزة هذه. فقد أسهمت استراتيجية التوسّع الشاملة والقوية نحو قطاعات ومناطق جديدة في تبوء ’ريتش‘ اليوم موقعاً مميزاً كالشركة الرائدة في توفير القوى العاملة من خلال التعهيد في دولة الإمارات. ويرسّخ هذا الاستثمار سجلّ ’جلف كابيتال‘ في دعم الشركات المحلية وتحويل تلك الشركات إلى شركات رائدة في الأسواق الناشئة. لدى ’ريتش‘ الآن امتيازاً مرموقاً وفريقاً إدارياً قوياً وهي في موقع مميّز يؤهلها لمواصلة نموها الرائع مستقبلاً."
وصرّح السيد مالك ملحم، الرئيس التنفيذي في "ريتش لخدمات التوظيف": "لقد أثبتت ’جلف كابيتال‘ على كونها شريكاً ممتازاً يضيف قيمة عالية في سياق رحلتنا سوياً وقد حوّلت ’ريتش‘ إلى الشركة الرائدة التي نحن عليها اليوم. لقد أسهمت ’جلف كابيتال‘ في بلورة استراتيجية النمو الجديدة التي تتبعها الشركة وفي مساعدتنا على تأسيس البنى التحتية والإجراءات اللازمة التي تمكّننا من النمو والتدرّج على نحو سريع. وبفضل أسسنا المتينة وامتيازنا الرائد، أصبحنا نتبوأ موقعاً قوياً يؤهلنا لمواصلة نمونا في المستقبل."
وقال السيد مهنّد قبّج، كبير المدراء العامّين في "جلف كابيتال": "لقد سررنا بشكل خاص بشراكتنا مع السيد ملحم ومع فريقه الإداري في هذه الصفقة الرئيسية. فالنمو المميّز الذي حقّقته ’ريتش غروب‘ وتخارجنا الناجح من هذا الاستثمار فيما بعد يبرهنان على التزام ’جلف كابيتال‘ القوي بإجراء التحسينات التشغيلية في الشركات التابعة لمحفظتها الاستثمارية وعلى مقدرتها على توليد عائدات هامّة لمستثمريها."

=