Monday, 11 September 2017

Euromoney Conference to Discuss Increasing the Role of the Private Sector in Egypt



Cairo, Egypt: 10 September 2017

Egypt is already home to a vibrant private sector which plays an integral role in the economy. Important reforms have recently been adopted to improve the investment climate and increase the efficiency of the economy,  however a recent EBRD report has indicated that Egypt’s fast growing population and high unemployment have posed growth challenges and a more developed and vital private sector is needed.

Euromoney’s annual gathering, the Euromoney Egypt Conference, will feature Euromoney Conferences’ editorial director Charlie Corbett asking big questions about the constraints on greater private sector economic development, foreign investment in Egypt’s assets, and the impact the government’s IPO programme will have on encouraging the private sector. Mr Corbett will be joined by the EBRD’s regional lead economist, Dr Hanan Morsy, and Mohamad Talaat, a partner at Helmy, Hamza and Partners (Baker McKenzie) as they explore what more can be done to elevate Egypt’s private sector.

In addition to this discussion, there will be a series of live in-depth interviews complemented by further panel discussions focusing on investment outlook, capital markets, and real estate. Senior financial market experts, economists, government officials, and bankers have been confirmed to engage with the audience on these topics.  

Government speakers confirmed include:
•             Minister of Investment and International Cooperation, H.E. Dr Sahar Nasr
•             Minister of Finance, H.E. Mr Amr El Garhy
•             Minister of Trade and Industry, H.E. Mr Tarek Kabil

International speakers confirmed include:
•             Chairman of the Egyptian-American Enterprise Fund, James Harmon
•             President of the African Export–Import Bank, Benedict Oramah


Euromoney continues to use technology to make the delegate experience even more valuable and interactive. For the first time, registered delegates for the Euromoney Egypt Conference will receive access to the Euromoney Conferences app for in-depth knowledge sharing and an upgraded networking experience. Registered delegates will have full access to the app's messaging service - connecting all registered attendees for an even more engaging and productive conference experience - featuring live Q&A, live polling and much more. For our current agenda and confirmed speaker profiles, please visit the website www.euromoneyconferences.com/egypt or tweet at @EuromoneyConf using #emEgypt. 

مؤتمر يورومني مصر يناقش زيادة دور القطاع الخاص في التنمية الاقتصادية المستدامة في مصر
القاهرة في 10 سبتمبر 2017

يلعب القطاع الخاص دوراً رئيسياً في التنمية الاقتصادية في مصر. وقد تبنت الحكومة المصرية مؤخراً مجموعة من الإصلاحات الاقتصادية الحيوية لتحسين المُناخ الاستثماري وزيادة كفاءة الأداء الاقتصادي في البلاد. إلا أنّ أحدث التقارير الصادرة عن البنك الأوروبي لإعادة الإعمار والتنمية (EBRD) تشير إلى أنّ النمو السكاني الهائل وارتفاع معدلات البطالة يمثلان أكبر التحديات أمام النمو الاقتصادي في البلاد، وهو ما يعني ضرورة تطوير ورفع الكفاءة الاقتصادية للقطاع الخاص، من أجل التغلب على تلك العقبات.

وهذا العام، يشارك في مؤتمر يورومني مصر السيد/ تشارلي كوربيت، مدير التحرير بمؤتمرات يورومني، والذي يطرح عدداً من الأسئلة الهامة حول كبرى التحديات التي تواجه النمو الاقتصادي للقطاع الخاص في مصر وتعيق الاستثمارات الأجنبية في الأصول المصرية، وكيف يتمكن برنامج الطروحات العامة الذي أطلقته الحكومة من تشجيع نمو القطاع الخاص. يدير السيد/ كوربيت الجلسة التي يتحدث فيها كل من الدكتورة/ حنان مرسي، كبير الخبراء الاقتصاديين الإقليميين في البنك الأوروبي لإعادة الإعمار والتنمية، والسيد/ محمد طلعت، شريك في مكتب حلمي وحمزة وشركاه (بيكر أند ماكينزي)، حيث يناقشون معاً الإجراءات المطلوب اتخاذها لدعم وتطوير القطاع الخاص في مصر.

وإلى جانب هذه المناقشات، يتضمن المؤتمر أيضاً سلسلة من اللقاءات الحية والجلسات النقاشية التي تُلقي الضوء على بيئة الاستثمار في مصر، وأسواق رؤوس المال، وسوق التطوير العقاري المصري وغيرها. هذا وقد أكد عدد كبير من خبراء أسواق المال والاقتصاديين والمسئولين الحكوميين والمصرفيين، حضورهم لمؤتمر يورومني مصر هذا العام، حيث يتبادلون مع الحضور الرؤى والآراء ووجهات النظر حول الموضوعات الاقتصادية المتنوعة التي يناقشها المؤتمر.    

كبار متحدثي الحكومة المصرية الذين أكدوا حضورهم:
  • الأستاذة الدكتورة/ سحر نصر، وزيرة الاستثمار والتعاون الدولي
  • السيد الأستاذ/ عمرو الجارحي، وزير المالية
  • السيد الأستاذ/ طارق قابيل، وزير التجارة والصناعة

أما كبار المتحدثين الدوليين الذين أكدوا حضورهم فهم:
  • السيد/جيمس هارمون، رئيس الصندوق المصري الأمريكي للمشروعات (EAEF)
  • السيد/بنديكت أوراما، رئيس البنك الأفريقي للصادرات والواردات (Afreximbank).

وتواصل مؤتمرات يورومني استخدامها لأحدث التطبيقات التكنولوجية من أجل تقديم تجربة استثنائية وتفاعلية قيّمة للوفود المشاركة في المؤتمر. فلأول مرة في مؤتمر يورومني مصر، تتمكن الوفود التي تم تسجيل حضورها من استخدام تطبيق مؤتمرات يورومني، بهدف تحقيق أقصى استفادة من المعلومات والمناقشات التي يتضمنها المؤتمر، وزيادة التفاعل بين المشاركين في المؤتمر بصورة عملية وذكية. فخلال دورة هذا العام، يتمكن المشاركون في المؤتمر من الدخول على خدمة الرسائل القصيرة التي يتيحها التطبيق، والتي تربط بين جميع المشاركين المسجلين في المؤتمر من أجل تجربة أكثر تفاعلية وإنتاجية.

يتضمن تطبيق يورومني أيضاً خدمة الأسئلة والإجابات الحية واستطلاعات الرأي الفورية وغيرها. للاطلاع على جدول أعمال المؤتمر والسير الذاتية لكبار المتحدثين، يرجى زيارة موقعنا www.euromoneyconferences.com/egypt، أو غرّد لنا على        @EuromoneyConf using #emEgypt. 

=