Monday, 11 September 2017

Careem – A Captain-geared success story

Cairo, Egypt: 10 September, 2017- Careem is the region's only tech unicorn and one of the fastest growing ride-hailing companies, with a steady 30% month on month growth. Aiming to change the transportation landscape in the region by providing reliable, safe and affordable transportation choices, Careem co-founders established their business in Dubai in 2012. In just five years, Careem has expanded its network to more than 80 cities across 13 countries in the broader Middle East, including North Africa, Turkey and Pakistan.

Careem prides itself in its mission to improve and simplify people’s lives while creating opportunities for hundreds of thousands to drive as independent contractors and the remaining millions to ride in cost effective, safer environments in the markets where Careem operates. With more than 250,000 Captains moving millions of people every day across the region, Careem’s culture values independent Captains and focuses on enhancing their lives through enriching training and growth opportunities. For example, Careem Egypt has launched multiple Captain loyalty programs to reward high-performing Captains offering them discounted electrical appliances, access to micro-loans, vouchers from one of the biggest market chains to use on groceries and special offers on car care services.  

In recent months, Careem further expanded its impressive footprint across Egypt, doubling its network from seven cities to 14 including: Cairo, Alexandria, North Coast during the summer, Hurghada, Gouna and eight Delta cities: Mahalla, Banha, Damnhour, Mansoura, Tanta, Kafr El Dawar (Behira), Damietta and Zagazig, in addition to the Careem in Canal cities: Suez, Port Said and Ismailia.

Steadily moving toward its target of providing job opportunities for 100,000 Captains in Egypt by end of 2017, Careem is well on its way to that goal, increasing from 50,000 to approximately 80,000 Captains to date. With flexible working hours that fits their needs, Captains work full time relying on Careem riders as their main source of income.


كريم- قصة نجاح ورائها الكباتن
القاهرة في 10 سبتمبر 2017- تُعد كريم شركة ريادة الأعمال الوحيدة في مجال التكنولوجيا التي تتجاوز قيمتها مليار دولار في المنطقة وأحد أكثر شركات قطاع النقل نمواً بمعدل نمو شهري يصل إلى 30%. ولأنها تستهدف تغيير منظومة المواصلات في المنطقة من خلال توفير بدائل انتقال آمنة واقتصادية يمكن الاعتماد عليها، قام الشركاء المؤسسون بتأسيس الشركة في دبي عام 2012. وخلال 5 سنوات فقط، تمكنت كريم من توسيع شبكتها لتعمل في 80 مدينة عبر 13 دولة في منطقة الشرق الأوسط الكبير بما في ذلك دول شمال أفريقيا وتركيا وباكستان.

تتلخص رسالة شركة كريم في جعل حياة الناس أبسط وأسهل، إلى جانب توفير مئات الالاف من فرص العمل الجديدة في الأسواق التي تعمل بها إلي جانب منح الملايين من الناس امكانية الحصول علي وسيلة نقل أكثر توفيراً وامناً. تضم شبكة كريم حالياً أكثر من 250.000 كابتن يقومون بنقل ملايين المواطنين في المنطقة كل يوم. وتولي كريم اهتماماً كبيراً للحفاظ علي استقلالية الكباتن، وتعمل باستمرار على تحسين حياتهم وظروفهم من خلال تطوير مهاراتهم عن طريق الدورات التدريبية المكثفة، ومنحهم فرصاً للنمو والتقدم. فعلى سبيل المثال، أطلقت كريم مصر عدد من برامج الولاء لمكافأة الكباتن الذين حققوا أفضل أداء. وتقدم هذه البرامج للكباتن المتميزين أسعار مخفضة  عند شراء الأجهزة المنزلية، مع إمكانية حصولهم على قروض متناهية الصغر، وقسائم مجانية للشراء من كبرى سلاسل المتاجر المعروفة، وعروض خاصة على خدمات العناية بالسيارات.

وخلال الأشهر الأخيرة، توسعت كريم ودعّمت تواجدها في السوق المصري بشكل هائل، حيث ضاعفت عدد المدن التي تعمل بها من 7 مدن إلى 14 مدينة هي القاهرة والإسكندرية والساحل الشمالي خلال الصيف كجزء من الإسكندرية والغردقة والجونة كجزء من الغردقة إلى جانب 8 مدن في محافظات الدلتا هي المحلة وبنها ودمنهور والمنصورة وطنطا وكفر الدوار ودمياط والزقازيق، وكذلك مدن القناة الثلاث: السويس والإسماعيلية وبورسعيد.

وتسير كريم حالياً بخطوات ثابتة في تحقيق هدفها الذي يتمثل في اتاحة فرص عمل للمزيد من الناس للوصول بعدد الكباتن إلى 100.000 كابتن في مصر مع نهاية العام الحالي. حيث تمكنت الشركة من زيادة عدد الكباتن من 50.000 إلى حوالي 80.000 كابتن حالياً. ويتمتع كباتن كريم بساعات عمل مرنة، حيث يعمل كباتن كريم بدوام كامل معتمدين علي التطبيق كمصدر رئيسي لدخلهم.
=