Monday, 11 September 2017

Avon Launches Two Campaigns to Empower Egyptian Women in Unconventional Ways



The world leader in direct sales of cosmetics is raising awareness of unique career paths and greater access to high-quality, affordable cosmetics


Cairo, Egypt: 10 September 2017 - Avon, the world leader in direct sales of cosmetics, has launched two new campaigns to highlight the beauty of pushing boundaries and thinking outside the box, a women empowerment video series and an initiative to ensure more women have access to high-quality, affordable cosmetics.
In line with the world-renowned cosmetics company’s Beauty for Purpose women empowerment initiative, Avon is showcasing success stories of Egyptian women who have chosen career paths that may seem more typically male oriented. The first cycle of the video series entitled, Follow your Dreams, features a marathon and Iron Man champion, a rally racer, bodyguard, founder of Pink Taxi and the founder of the first female biker club Egypt Female Biker. The video series is available on https://www.facebook.com/pg/AvonEgypt/videos/?ref=page_internal.
“At Avon, we believe that empowered women empower others, which is why we’ve been empowering women worldwide for over 130 years,” said Mohamed Farouk, Avon’s General Manager for Saudi and Egypt. “Avon is an authentically purpose-driven company and we intend to tap into that truth as we further demonstrate our commitment as champions of initiatives that help women achieve self-reliance and a better life for themselves and their families.”
Avon’s Beauty for Purpose initiative continues to spark imaginations and conversations all around the world that inspire women and move each other to action. The objective is to build a shared community of leaders, entrepreneurs, activists and influencers to advance the causes that lead to a better world for women.
The beauty company is also launching a campaign to ensure more women have access to affordable cosmetics, by offering discounts of up to 70% on select products. As 8 August 2017, more than 20 products will be on sale at 70% off the regular retail prices, over 50 products will be available for 60% off and a discount of 50% will be offered on more than 150 products.
“We believe that every woman is beautiful, strong, extraordinary and unstoppable,” said Farouk. “At a time of economic challenges, and in light of the EGP flotation, many companies had to increase their prices to maintain their operations and profitability. At Avon, we have chosen a different, bold, more unconventional route, much like the career paths chosen by the inspiring women in our Follow your Dreams video series. We are ensuring women have the opportunity to enjoy high quality cosmetics, even if they’re on a budget.”

Avon has a rich history of empowering women through economic opportunity, creating a world with more empowered women by providing earning opportunities that help them achieve independence through economic advancement. Beauty for a Purpose provides support to causes that impact women and for more than 60 years the Avon Foundation for Women has been a driving force behind charitable, scientific, educational and humanitarian work that improves the lives of women and their families. To date, Avon has donated nearly $800 million toward ending breast cancer and nearly $60 million to empowerment programs against domestic violence worldwide.
إيفون تُطلق حملتين مبتكرتين لتمكين المرأة المصرية
الشركة العالمية الرائدة في البيع المباشر لمستحضرات التجميل ترفع الوعي بين السيدات المصريات بنوعيات جديدة من الوظائف، مع زيادة فرص حصولهن على مستحضرات تجميل فائقة جودة بأسعار اقتصادية
القاهرة، مصر: 10 سبتمبر 2017- أطلقت إيفون، الشركة العالمية الرائدة في البيع المباشر لمستحضرات التجميل، حملتين جديدتين لتسليط الضوء على قدرة المرأة المصرية في تخطي الحدود التقليدية في التفكير والحياة والعمل، من خلال إطلاق سلسلة من الفيديوهات التي تركز على تمكين المرأة، بالإضافة لتدشين مبادرة تسعى إيفون عن طريقها لمنح السيدات فرص الحصول على مستحضرات تجميل فائقة الجودة وبأسعار اقتصادية.
وفي إطار المبادرة العالمية للشركة "للجمال غاية لتمكين المرأة"، استعرضت إيفون العديد من قصص النجاح لسيدات مصريات اخترن وظائف تبدو ذكورية. وتأتي الدورة الأولى من سلسلة الفيديوهات بعنوان اتبعي حلمك Follow your Dreams، حيث تتضمن الفيديوهات مجموعة من الفعاليات التي شاركت فيها سيدات مثل الماراثون، وبطلة مسابقة الرجل الحديدي، ومتسابقة رالي الصحراء(Captain of gazelle rally team)، والحارسات الشخصيات، ومُؤسِسِة Pink Taxi، ومُؤسِسِة أول نادي لركوب الدراجات النارية للسيداتُ Egypt female biker. يمكن مشاهدة سلسلة الفيديوهات عبر https://www.facebook.com/pg/AvonEgypt/videos/?ref=page_internal

وتعليقاً على ذلك يقول السيد/محمد فاروق، مدير عام شركة إيفون في السعودية ومصر :" تؤمن إيفون أن المرأة التي تم تمكينها تكون في مكانة أفضل لدعم وتمكين الأخريات، لذلك نعمل على تمكين المرأة في جميع أنحاء العالم منذ أكثر من 130 عاماً وحتى الآن. إيفون هي شركة تحركها مجموعة من الأهداف والغايات الهامة، لذا نسعى دائماً للاستفادة من ذلك، حيث نستعرض دائماً التزامنا بالمبادرات التي تساعد المرأة في الاعتماد على نفسها وتأمين حياة أفضل لها ولأسرتها"
وتواصل مبادرة إيفون "للجمال غاية" دورها في إثراء خيال السيدات حول العالم بما يُلهم المرأة على مساعدة السيدات الأخريات في مجتمعها وتشجيعهن على القيام بخطوة إيجابية في حياتهن. ويتمثل الهدف من وراء ذلك في بناء مجتمع من القائدات ورائدات الأعمال والناشطات والشخصيات المؤثرة اللاتي تطورن أساليب جديدة من أجل عالم أفضل للمرأة في كل مكان.
تطلق الشركة أيضاً حملة أخرى تستهدف حصول المزيد من السيدات على مستحضرات التجميل فائقة الجودة بأسعار اقتصادية، من خلال تقديم خصومات تصل إلى 70٪ على عدد من المنتجات المختارة اعتبارا من الثامن من أغسطس 2017 . وتتضمن العروض أكثر من 20 منتج بخصم يصل إلى 70٪ من أسعار التجزئة المعتادة، هذا بالإضافة إلى خصم 60٪ على أكثر من 50 منتج، وخصم 50٪ على أكثر من 150 منتج.
يضيف فاروق:" إننا نؤمن أنّ كل سيدة هي في الحقيقة امرأة جميلة، وذكية، ولديها قدرات استثنائية. وخلال هذه الفترة التي تشهد تحديات اقتصادية متنوعة، خاصة بعد تعويم الجنيه المصري، اضطرت عدد من الشركات لزيادة أسعارها من أجل الحفاظ على عملياتها التشغيلية ومعدلات ربحيتها. ولكننا في إيفون سلكنا طريقاً مختلفا وجريئاً وغير تقليدي، تماما مثل الوظائف غير المعتادة التي اختارتها السيدات المُلهِمات في سلسلة فيديوهات اتبعي حلمك Follow your Dreams. إننا نضمن حصول المرأة المصرية على مستحضرات التجميل فائقة الجودة، حتى لو كن غير قادرات على  شراء هذه المستحضرات بالأسعار المعتادة"
تتمتع شركة إيفون بتاريخ طويل في تمكين المرأة من خلال توفير فرص اقتصادية مبتكرة، وخلق مجتمع من السيدات اللاتي يحصلن دائماً على فرص للتمكين، عن طريق منحهن طرق عملية لكسب الرزق وتحقيق الاستقلال المالي والتطور الاقتصادي الذي يسعين إليه. ولهذا توفر مبادرة "للجمال غاية" كل الدعم لتحقيق هذه الأهداف والتأثير بشكل ايجابي في حياة المرأة حول العالم.  فعلى مدار 60 عاماً كانت مؤسسة إيفون للسيدات بمثابة قوة دافعة للعمل الخيري والعلمي والتعليمي والإنساني الذي يعمل على تحسين حياة السيدات وأسرهن. وفي هذا الصدد، تبرعت إيفون حتى الآن بحوالي 800 مليون دولار للمبادرات والحملات الموجهة خصيصاً لمكافحة سرطان الثدي و60 مليون دولار لبرامج تمكين المرأة ضد العنف الأسري في جميع انحاء العالم.
=