Monday, 7 August 2017

Saudi Arabia Approves Oncothermia, the Latest Technology in Cancer Treatment



Advanced technology to provide better and pain-free life with cancer and treat incurable tumors

Jeddah, Saudi Arabia, August 03, 2017, (AETOS Wire): After being approved in over 30 countries, the Saudi Food and Drug Authority (SFDA) approved the use of Oncothermia (modulated electro-hyperthermia, mEHT), the latest complementary cancer treatment technology.

The treatment gives cancer patients enhanced quality of life, improved survival rates, and comfort during the various stages of treatment as well as promotes their physical and psychological wellbeing.

“Oncothermia is basically developed from the traditional oncological hyperthermia method, one of the oldest methods in fighting diseases,” said Eng. Hani Mohammed Saeed Yamani, General Manager of HYE, Exclusive Agents of Oncothermia devices in GCC.

“Oncothermia does not raise the body temperature. It raises tumor cells temperature to 43 C, while keeping the surrounding healthy tissues at core body temperature, or slightly higher, unlike conventional hyperthermia methods,” he said.

“The new technology uses a modulated electric field of 150 W, with a carrier frequency of 13.56 MHz that is generated by electrodes,” Yamani explained. “The moving electrode is positioned in accordance with the body area being treatedwhile a second, stationary electrode always remains in a fixed position below the patient.”

Unlike the traditional hyperthermia, Oncothermia targets only the tumor area, leaving the surrounding tissue unaffected. Conductivity in malignant cells is higher than that of normal cells, which means that the electric field applied will reach all malignant cells, increasing their temperature.

Yamani pointed out that the treatment is safe and non-poisonous as it uses low energy levels and frequency fields. It provides various treatment options using Oncothermia for advanced incurable tumors, whether or not they can be surgically removed, as well as recurrent and metastatic cancers and prostate cancer.

Oncothermia is not a stand-alone cancer treatment; it is provided as a complementary treatment. Studies have shown that applying Oncothermia together with radiation therapy or chemotherapy, can be highly effective, and can strongly enhance the effectiveness of other treatments.


Consultants in the Saudi Arabia are currently being introduced to this new technology and its benefits, as well as the research conducted by Prof. András Szász, the inventor of the treatment, to help ease the pain of cancer patients and assist in their healing process.

السعودية تعتمد أحدث جهاز طبي تكميلي لعلاج مرض السرطان
·        تقنية "أنكوثرميا" لحياة افضل مع مرض السرطان بدون آلام
·        الجهاز يستخدم حاليا بشكلٍ أساسي في علاج المرحلة المتقدمة للأورام الميئوس منها

جدة، المملكة العربية السعودية، 3 اغسطس 2017، ("ايتوس واير") حصل أحدث جهاز طبي تكميلي لعلاج مرض السرطان على اعتماد الهيئة العامة للغذاء والدواء (SFDA) في المملكة العربية السعودية، والذي يستخدم تقنية "أنكوثرميا" واسمها العلمي (modulated electro-hyperthermia, mEHT)، وذلك بعد حصوله على اعتمادات من أكثر من 30 دولة حول العالم.
وتمنح تقنية "أنكوثرميا" مرضى السرطان مزيدا من الوقت للتعايش مع المرض بشكل أفضل عن ذي قبل بأقل مستوى من الألم، وتحدث تحسنا كبيرا في حالة المرضى، وتساهم في تعزيز نوعية حياتهم وشعورهم بالراحة طوال مراحل العلاج، كما وتعمل على دعم المرضى، وتعزيز صحتهم البدينة والنفسية والتي تفتقدها باقي العلاجات السرطانية الدارجة.
وقال المهندس هاني محمد سعيد يماني، المدير العام لـ HYE، الوكيل الحصري لأجهزة (انكو ثيرميا) في دول الخليج العربية :" أنكوثرميا علاج طبي تكميلي لمرض السرطان، إذ يعتمد على استخدام واحدة من أقدم الطرق العلاجية في القضاء على الأمراض، وهي "العلاج بالحرارة Hyperthermia".
وأضاف:" تأتي تقنية (أنكوثرميا) كنتيجة للتطور في استخدام الطريقة الإيكولوجية القديمة لرفع حرارة الجسم "هايبرثرميا"، ولكن على النقيض من تقنية الهايبرثرميا، فإن (أنكوثرميا) ليست مجرد طريقة بسيطة لرفع درجة حرارة الجسم بعمق فحسب، بل إنها تقنية ترفع درجة حرارة الورم حتى 43 درجة مئوية مع الحفاظ على باقي الخلايا المحيطة بنفس حرارة الجسم أو بارتفاع بسيط".
 وأوضح يماني أن هذه الطريقة مختلفة التطبيق على ما اعتاد عليه الأطباء عند دراستهم للهايبرثرميا، وبالتالي فإن المناطق السليمة من الجسم لن تتعرض للعلاج، وحيث أن خلايا الورم موصل كهربائي أكثر من باقي خلايا الجسم، فإن المجال الكهربائي يتم وصوله إلى جميع الخلايا السرطانية المنتشرة لرفع درجة حرارتها، وبذلك فإن العلاج غير سام أو مضر لاستخدامه موجات وطاقة قليلة جدا.
وأشار إلى أن تقنية "أنكوثرميا" يمكن أن تستخدم بوجه عام في جميع مراحل وأماكن علاج السرطان ومختلف انواعه، وهناك جهاز خاص لسرطان البروستاتا، ولكنها تستخدم حاليا بشكلٍ أساسي في علاج المرحلة المتقدمة للأورام الميئوس منها، سواء تلك التي يمكن أو لا يمكن إخضاعها للعلاج جراحيا، فضلا عن السرطان المتكرر والنقيلي. كما ويمكن أن تستخدم تقنية "أنكوثرميا" سواء قبل أو بعد العمليات الجراحية أو أثناء العلاج الكيمائي والإشعاعي وذلك حسب الدراسات التي تم إعداها ونشرها عن طريق مراكز أبحاث عالمية.
ويتم حاليا تعريف الأطباء المتخصصين في معالجة السرطان بالمملكة العربية السعودية بالتقنية الجديدة ومزاياها وإطلاعهم على الأبحاث التي قام بها البروفيسور (أندراس سازاس  András Prof. Szász) مطور العلاج الجديد من أجل استخدامها للمساهمة في تخفيف آلام أكبر عدد من المرضى والتسريع بشفائهم، إن شاء الله.
المصدر: "ايتوس واير"                                                                       

=