Thursday, 10 August 2017

letstango.com’s total sales for 2017 expected to grow by three to five times higher than growth posted in 2016


·          Online marketplace’s sales volume tripled over past four years
·         MENA’s e-commerce already hit AED 24.65-billion mark for 2017

August 10, 2017 – ‘letstango.com’, a UAE-based online marketplace, has announced that its estimated total sales is expected to grow by more than three to five times this year as compared to the growth it posted in 2016. The company’s upbeat attitude shows that its expected positive performance will represent a strategic portion of the MENA region’s growing e-commerce sector, which has posted continuous growth over the last few years as well.

The company continues to record a strong financial performance and steadily growing transactions. The premier online platform’s sales volume has tripled over the past four years, with its number of visitors and orders growing five and eight times, respectively. The future outlook for the online retail marketplace still remains positive, in spite of challenges that include rising site traffic, products, orders, and conversions.

Commenting on this forecast, Alex Tchablakian, Operations Manager, ‘letstango.com’, said: “Our impressive growth over the past years has been the result of our relentless commitment to enhance the experience and protection of sellers and buyers alike, as well as offer a wide array of relevant products to consumers. As part of our long-term approach to carve a niche in the global e-commerce sector, we will continue to focus on areas that will catapult our market positioning and cement our presence as a major player in the global arena. We are presently embarking on an expansion plan to achieve higher profitability and successfully accomplish our business growth strategy.”

To fund its comprehensive expansion plan, ‘letstango.com’ is eyeing an additional AED 14.72 million in capital for a 16 per cent equity stake at a pre-money valuation of AED 77.28 million. The price-to-sales multiple is 2.6 times. Investment rounds in similar early-stage companies in the region have been within the range of 3 to 5 times price-to-sales ratio.


According to ‘letstango.com’, the extra capital will be utilized in the next year to fund numerous key projects, including investments in iOS and Android apps and development of the Arabic version of its website. A big chunk of the money will also go to brand-building and marketing initiatives; establishing a wider and deeper core management, operations and procurement team; and creating the needed infrastructure to support its entry to the Saudi market in the fourth quarter of this year. Through the funds, the online marketplace is eyeing merchant empanelment, rapid stock-keeping unit (SKU) growth, and improved supply chain and delivery logistics services as well.


letstango.com تتوقع نمو مبيعاتها الإجمالية بنحو 5 أضعاف خلال 2017 مقارنةً بـ 2016

·       24,65 مليار درهم قيمة التجارة الإلكترونية في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال العام الجاري

·       حجم مبيعات الموقع الإلكتروني يتضاعف ثلاث مرات خلال السنوات الأربع الماضية

10 أغسطس 2017
كشف "letstango.com" (Letstango.com)، أحد المتاجر الإلكترونية الرائدة في دولة الإمارات، عن توقعاته الإيجابية بتسجيل نمو لافت بمعدل ثلاث إلى خمس أضعاف في مبيعاته الإجمالية خلال العام الجاري مقارنةً مع العام الفائت. وتحمل النظرة التفاؤلية دلالات هامة تشير إلى أنّ الأداء الإيجابي المتوقع للموقع الإلكتروني سيكون مساهماً استراتيجياً في دفع عجلة نمو قطاع التجارة الإلكترونية الواعد في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، والذي حقق نمواً مطّرداً على مدى السنوات القليلة الماضية.

ويواصل الموقع الإلكتروني الرائد في عالم التجارة الإلكترونية تسجيل أداء مالي قوي ونمو مطّرد على صعيد المعاملات، في الوقت الذي تضاعف فيه حجم المبيعات بمعدل ثلاثة أضعاف خلال السنوات الأربع الماضية، والذي ترافق مع نمو لافت في أعداد الزوار والطلبات بمعدل خمس وثمان مرات على التوالي. وتستمر التوقعات الإيجابية المستقبلية لـ "letstango.com" بالرغم من التحديات الناشئة حالياً، والتي تشمل الضغط المتزايد على الموقع والمنتجات والطلبات والتحويلات.

وتعليقاً على التوقعات الإيجابية، قال أليكس تشابلاكيان، مدير العمليات في "letstango.com": "نجحنا على مدار السنوات الماضية في تحقيق نمو لافت نتيجة التزامنا الراسخ بحماية وتحسين تجربة البائعين والمشترين على السواء، فضلاً عن تقديم مجموعة واسعة من المنتجات المبتكرة التي تلبي احتياجات المستهلكين. ونتطلع قدماً إلى مواصلة التركيز على المجالات الواعدة التي من شأنها تعزيز مكانتنا الريادية ضمن الأسواق المستهدفة، تماشياً مع استراتيجيتنا طويلة الأمد المتمحورة حول ترسيخ حضورنا كلاعب رئيسي على خارطة التجارة الإلكترونية في العالم. ونعمل حالياً على تنفيذ خطة توسعية شاملة تستهدف تحقيق أرباح أعلى وتنفيذ استراتيجيتنا الطموحة".

وسعياً وراء تمويل خطته التوسعية الشاملة، يتطلع "letstango.com" إلى الحصول على مبلغ إضافي بقيمة 14,72 مليون درهم لرأس المال، ما يعادل حصة مساهمة قدرها 16% تبعاً لقيمة الشركة قبل الاستثمار والبالغة 77,28 مليون درهم. وبالمقابل، تضاعفت نسبة السعر إلى المبيعات الخاصة بالموقع الإلكتروني بمعدل 2,6 مرات، في حين أنّ دورات الاستثمار في الشركات المماثلة في المنطقة تراوحت بين 3 إلى 5 مرات على صعيد معدل السعر إلى المبيعات.

ووفقاً لـ "letstango.com"، سيتم استخدام رأس المال الإضافي في العام المقبل لتمويل العديد من المشاريع الهامة، بما في ذلك الاستثمارات في تطبيقات "آي. أو. أس" (iOS) و"أندرويد" (Android)، إلى جانب تطوير النسخة العربية للموقع الإلكتروني. كما سيتم توجيه جزء كبير من رأس المال الإضافي نحو بناء العلامة التجارية ودعم المبادرات التسويقية، فضلاً عن تطوير كفاءة الفريق الإداري والفرق المسؤولة عن العمليات التشغيلية والمشتريات، وإنشاء البنية التحتية اللازمة للدخول إلى السوق السعودية في الربع الأخير من العام الجاري. ويتطلع الموقع الإلكتروني أيضاً إلى استخدام رأس المال الإضافي في إدراج قوائم التجار وتحقيق نمو سريع لوحدة الاحتفاظ بالمخزون وتحسين الخدمات اللوجستية لسلسلة التوريد والتسليم.

=