Monday, 7 August 2017

First Central Hotel Suites Goes Paperless



In line with its commitment to reducing its carbon footprint, First Central Hotel Suites has now made all its marketing material available online. With the ‘Go Online. Go Paperless’ campaign, the hotel aims to significantly reduce the usage and wastage of paper as well as printing requirements.

Rolling out the initiative, Wael El Behi, General Manager of First Central Hotel Suites, said, “Paperless makes a lot of sense especially in this digital era when everyone seems to have a smartphone and is used to instant information. Therefore, in keeping with our responsible and sustainable environmental practices we have decided to make all our brochures, factsheets, and media files available for download online. This will tremendously help in cutting down the consumption of paper as well as unnecessary costs. In addition, it will boost efficiency allowing us to update promotions and information in real time while making it more convenient for our business associates and guests to access those.”

First Central Hotel Suites was awarded Green Key Certification 2016-2017 in January this year for its green practices that include a host of environment-friendly energy, water and waste management initiatives.

Go online. Go paperless. Visit www.firstcentraldubai.com/paperless

For Reservations, call or visit: +971 4 454 4900 | www.firstcentraldubai.com

أجنحة فرست سنترال الفندقية تتخلى عن المعاملات الورقية

تماشيا مع التزامها بتخفيض بصمتها الكربونية، اتجهت أجنحة فرست سنترال الفندقية نحو إتاحة كل موادها التسويقية عبر الإنترنت. مع حملة "اتجه نحو الإنترنت. تخلى عن الورق"، يهدف الفندق إلى الحد بشكل كبير من استخدام الورق والمخلفات الورقية فضلا عن متطلبات الطباعة.

وفي عرضه لهذه المبادرة، قال وائل البهي، مدير عام أجنحة فرست سنترال الفندقية، إن: "التخلي عن المعاملات الورقية أمر منطقي إلى حد بعيد خاصة في هذا العصر الرقمي حيث يبدو أن كل شخص يمتلك هاتفا ذكيا ويستخدمه للحصول على معلومات فورية. بالتالي، وتماشيا مع ممارساتنا المسؤولة والمتفقة مع الاستدامة البيئية، قررنا أن نجعل كل كتيباتنا، معلوماتنا وملفاتنا الإعلامية متاحة للتحميل من الإنترنت. سوف يساعد هذا الأمر على التقليل إلى حد هائل من استهلاك الورق فضلا عن التكاليف غير الضرورية. كذلك، سوف يعطي دفعة للفاعلية بما يسمح لنا بتحديث عروضنا والمعلومات في وقتها بينما يصبح الوصول إليها أسهل لشركائنا في العمل والضيوف".

فازت أجنحة فرست سنترال الفندقية شهادة المفتاح الأخضر 2016 – 2017 في يناير من هذا العام تقديرا لممارساتها الخضراء التي تشمل مجموعة من المبادرات لإدارة الطاقة، الماء والمخلفات بشكل صديق للبيئة.

اتجه نحو الإنترنت. تخلى عن الورق. قم بزيارة: www.firstcentraldubai.com/paperless

للحجوزات، اتصل أو قم بزيارة: 4900 454 4 971+  | www.firstcentraldubai.com

=