Thursday, 27 July 2017

Visa Expands Global Transaction Processing with Facilities in Singapore and United Kingdom


New Processing Centers Designed to Meet the Growing Demand for Digital Payments around the World
SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE/ME NewsWire)-- Visa (NYSE:V), a global payments technology company, today announced expanded transaction processing capabilities in two state-of-the-art data centers in Singapore and the United Kingdom. The new global processing hubs will increase the speed, resilience and geo-diversity of Visa’s infrastructure, while strengthening the company’s ability to deliver new and more sophisticated ways to pay in today’s hyper-connected global economy.
“Commerce and payments are in the midst of an historic shift from analog to digital. A growing majority of people around the globe are leaving cash behind and reaching instead for their cards and devices to pay,” said Rajat Taneja, executive vice president of technology at Visa. “With our technology investments in Asia and Europe, we’re scaling up our infrastructure to meet the explosive growth in digital and mobile payments, while maintaining the secure, convenient and always-on service that our clients and partners expect.”
The Singapore and UK data centers will complement Visa’s existing processing facilities in North America. With four synchronized data centers, Visa’s expanded footprint will boost the redundancy and resilience of its infrastructure, minimizing the likelihood of service disruptions to Visa’s 16,600 financial institutions, millions of merchant acceptance locations, and 3 billion cards.1 The two centers are equipped with best-in-class technology, including high-performance hardware and energy-efficient power and cooling infrastructure. Visa plans to start processing global transactions in the two facilities in 2018.
Singapore Data Center
Visa’s 10,000 square foot data center in Singapore is Visa’s first transaction processing center in Southeast Asia and will serve clients, cardholders and merchants across the region and in Visa’s global network.
“As home to our Asia Pacific headquarters, Singapore is already a major hub for the Visa business,” said Chris Clark, group executive, Asia Pacific, Visa. “With our new processing facility in Singapore, we’re strengthening our ability to meet rising demand for digital payments, while driving the pace of payment innovation across the Asia Pacific region.”
“We are delighted that Visa has chosen Singapore as the location for its new data center, reinforcing Singapore’s position as a trusted business and technology partner,” said Mr. Kelvin Wong, Assistant Managing Director, Singapore Economic Development Board. “This investment strengthens the sophistication of Visa’s business footprint in Singapore and is a testament to Singapore’s regional leadership in data management and connectivity.”
The new data center is Visa’s third major investment in Singapore in the last two years. In September 2016, Visa launched the first international campus of Visa University at its headquarters in Singapore. In April 2016, Visa launched the Singapore Innovation Center, a destination for clients, partners and developers across the region to work alongside Visa experts and jointly create next-generation commerce applications.
United Kingdom Data Center
In June 2016, Visa Inc. announced the completion of its acquisition of Visa Europe, starting a multi-year process to combine the two companies into a unified global organization with a shared technology platform. This integration brings 3,200 European clients onto VisaNet, Visa’s global transaction processing network, and involves a retrofit of Visa’s legacy data center in the UK.
Once fully retrofitted, the 10,000 square foot facility will bring increased operational resilience for clients in the region while accelerating the speed-to-market for new payment innovations in the European market.

“The launch of our state-of-the-art data center in Europe is a critical milestone, enabling all our clients and partners to take advantage of Visa’s global technical resources and assets,” said Bill Sheedy, CEO Europe, Visa Inc. 

فيزا توسع قدرات معالجة المعاملات العالمية من خلال إنشاء مرافق في سنغافورة والمملكة المتحدة

مراكز المعالجة الجديدة مصممة لتلبية الطلبات المتزايدة على المدفوعات الرقمية في جميع أنحاء العالم

سان فرانسيسكو-(بزنيس واير/"إم إي نيوز واير"): أعلنت اليوم شركة "فيزا" (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز NYSE:V)، وهي شركة عالمية رائدة في مجال تكنولوجيا المدفوعات، عن توسيع قدرات معالجة المعاملات في مركزين متطورين للبيانات في كلّ من سنغافورة والمملكة المتحدة. وسيعمل المركزان العالميان الجديدان على زيادة سرعة البنية التحتية الخاصة بشركة "فيزا" ومرونتها وتنوعها الجغرافي، مع تعزيز قدرة الشركة على تقديم أساليب جديدة وأكثر تطوراً للدفع في الاقتصاد العالمي المترابط بإحكام اليوم.

وفي هذا السياق، قال راجات تانيجا، نائب الرئيس التنفيذي للشؤون التقنية لدى "فيزا": "إن التجارة والمدفوعات هما اليوم في خضم التحول التاريخي من الوسائل التناظرية إلى الرقمية. تميل الأغلبية المتزايدة من الناس حول العالم الى عدم حمل الأموال النقدية والى إستخدام بطاقاتهم وأجهزة الدفع بدلاً منها". وأضاف: "بفضل استثماراتنا التقنية في آسيا وأوروبا، نقوم بتوسيع البنية التحتية لدينا لتلبية النمو الهائل في مجال المدفوعات الرقمية والجوالة، مع الحفاظ على الخدمة الآمنة والمريحة والجاهزة دائماً التي يتوقعها عملاؤنا وشركاؤنا".

وسيشكّل مركزا البيانات في كلّ من سنغافورة والمملكة المتحدة إضافة الى مرافق المعالجة القائمة التابعة لـ"فيزا" في أمريكا الشمالية. ومن خلال أربعة مراكز بيانات متزامنة، سيساهم الوجود الموسّع لشركة "فيزا" حول العالم على تعزيز الوفرة والمرونة في بنيتها التحتية، مما يقلل من احتمال حدوث خلل في الخدمة في المؤسسات المالية التابعة لـ"فيزا" والتي يبلغ عددها 16،600 مؤسسة، وفي ملايين مواقع قبول التجار، وفي 3 مليار بطاقة1. هذا وقد تمّ تجهيز المركزين بأفضل التقنيات ضمن فئتها، بما في ذلك الأجهزة عالية الأداء والأنظمة الكهربائية الموفرة للطاقة والبنية التحتية للتبريد. وتخطط "فيزا" للبدء في معالجة المعاملات العالمية في المرفقين خلال العام 2018.

مركز البيانات في سنغافورة
مركز البيانات في سنغافورة التابع لـ"فيزا" الذي تبلغ مساحته 10 آلاف قدم مربع هو أول مركز تابع لـ"فيزا" لمعالجة المعاملات في جنوب شرق آسيا، ومن شأنه خدمة العملاء وحاملي البطاقات والتجار في كافة أنحاء المنطقة وفي إطار الشبكة العالمية لـ"فيزا".

وفي معرض تعليقه على الأمر، قال كريس كلارك، الرئيس التنفيذي لمجموعة آسيا والمحيط الهادئ في شركة "فيزا ": "باعتبارها المقر الرئيسي لمكاتبنا في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، تعتبر سنغافورة بالفعل مركزاً رئيسياً لشركة ’فيزا‘". وأضاف: "مع وجود مرفق المعالجة الجديد في سنغافورة، فإننا نعمل على تعزيز قدرتنا على تلبية الطلبات المتزايدة على المدفوعات الرقمية، وعلى دفع وتيرة الابتكار في مجال الدفع في منطقة آسيا والمحيط الهادئ".

وقال السيد كلفن وونغ، المدير الإداري المساعد لمجلس التنمية الاقتصادية في سنغافورة: "يسرنا للغاية أن تكون شركة ’فيزا‘ قد اختارت سنغافورة كموقع لإنشاء مركز البيانات الجديد خاصتها، الأمر الذي يعزز مكانة سنغافورة كشريك تجاري وتقني موثوق به". وأضاف: "يعزز هذا الاستثمار من تطور البصمة التجارية الخاصة بـ’فيزا‘ في سنغافورة، ويشكّل شهادة على ريادة  سنغافورة الإقليمية في إدارة البيانات والاتصال".

يعتبر مركز البيانات الجديد ثالث أكبر استثمار قامت به "فيزا" في سنغافورة خلال العامين الماضيين. في سبتمبر 2016، أطلقت "فيزا" الحرم الجامعي الدولي الأول لجامعة "فيزا" في مقرها في سنغافورة. وفي أبريل 2016، أطلقت "فيزا" مركز سنغافورة للابتكار، وهو وجهة للعملاء والشركاء والمطورين في كافة أنحاء المنطقة تهدف إلى العمل إلى جانب الخبراء في "فيزا" والاشتراك في إنشاء التطبيقات التجارية للجيل التالي.

مركز البيانات في المملكة المتحدة

في يونيو 2016، أعلنت شركة "فيزا" الانتهاء من استحواذها على شركة "فيزا أوروبا"، وإطلاق عملية تمتد على سنوات متعددة لدمج الشركتين في منظمة عالمية موحدة مع منصة تقنية مشتركة. ويساهم هذا الدمج بجلب 3200 عميل أوروبي إلى "فيزا نت"، وهي شبكة معالجة المعاملات العالمية في "فيزا"، ويتضمن هذا الدمج تحديثاً لمركز البيانات القديم التابع لـ "فيزا" في المملكة المتحدة.

وبمجرد تحديثه بالكامل، سيساهم المرفق الذي تبلغ مساحته 10 آلاف قدم مربع بتوفير المرونة التشغيلية المتزايدة للعملاء في المنطقة مع تسريع سرعة الوصول إلى السوق من أجل تحقيق ابتكارات جديدة على صعيد الدفع في السوق الأوروبية.

ومن جانبه، قال بيل شيدي، الرئيس التنفيذي لشركة "فيزا" في أوروبا: "يمثل إطلاق مركز البيانات الحديث خاصتنا في أوروبا حدثاً في غاية الأهمية، سيسمح لجميع عملائنا وشركائنا من الاستفادة من الموارد والأصول التقنية العالمية التي توفرها ’فيزا‘".

=