Thursday, 27 July 2017

Toshiba's Visconti™4 Image Recognition Processor Powers DENSO's Front-Camera-Based Active Safety System


TOKYO--(BUSINESS WIRE/ME NewsWire)-- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation today announced that DENSO Corporation (DENSO) is deploying Visconti4, its latest image-recognition processor dedicated to automotive applications, in next generation, front-camera-based active safety systems. Visconti4 is a leading-edge, multi-engine road-safety solution that provides drivers with real-time analytics of road conditions and potential dangers.
Electronic systems are taking on an increasingly central role in driving, including advanced driver assistance systems and support for autonomous vehicles, and particularly in promoting road safety. The latest iteration of the influential European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), the EU-backed safety standard, adds criteria for evaluating anti-collision features that improve protection for bicyclists and pedestrians.
The Visconti4 image recognition processor is equipped with eight media processing engines, allowing it to execute eight applications simultaneously. It can detect and analyze camera-generated images and recognizes traffic lanes; nearby vehicles, both parked and moving; traffic signs and signals; the headlights of oncoming vehicles; plus the most vulnerable road users of all, bicyclists and pedestrians.
Visconti™4 has double the number of processing engines of its predecessor, the Visconti2, used by DENSO since 2015. It also integrates a new image recognition algorithm, Enhanced CoHOG Accelerator1 that delivers enhanced processing of luminance differences between objects and their backgrounds to better detect pedestrians at night and low light conditions.
Toshiba and DENSO are also cooperating in AI, on the development of deep neural network-intellectual property (DNN-IP) for use in image recognition, and plan to bring this state-of-the-art technology to future additions to the Visconti series.
The global market of vehicle-mounted cameras is expected to approach $9.6 billion in 20212. Toshiba is committed respond to with automotive semiconductor solutions that further pursue traffic safety.
Notes
1. CoHOG is Toshiba’s original Co-occurrence Histograms of Oriented Gradients technology
2. Techno Systems Research Co., Ltd. “Automotive Camera Market Analysis, 2016”
*Visconti is a trademark of Toshiba Corporation
About Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (TDSC) combines the vigor of a new company with the wisdom of experience. Since being spun off from Toshiba Corporation in July 2017, we have taken our place among the leading general devices companies, and offer our customers and business partners outstanding solutions in discrete semiconductors, system LSIs and HDD.
Our 19,000 employees around the world share a determination to maximize the value of our products, and emphasize close collaboration with customers to promote co-creation of value and new markets. We look forward to building on annual sales now surpassing 700-billion yen (US$6 billion) and to contributing to a better future for people everywhere.
Find out more about us at
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

27 يوليو 2017

فيسكونتي 4،  معالج التعرف على الصور من توشيبا، يشغّل نظام السلامة النشطة من دينسو القائم على الكاميرا الأمامية

طوكيو- (بزنيس واير/"إم إي نيوز واير"): أعلنت اليوم شركة "توشيبا كوربوريشن" للأجهزة الإلكترونية والتخزين أن شركة "دينسو" (دينسو) تقوم بنشر "فيسكونتي 4 "، وهو أحدث معالج للتعرف على الصور والمخصص لتطبيقات السيارات، في أنظمة السلامة النشطة من الجيل القادم والقائمة على الكاميرات الأمامية. ويعتبر "فيسكونتي 4" الحل الأكثر تطوراً للسلامة على الطرقات، وهو متعدد المحركات ويوفر للسائقين تحليلات في الوقت الحقيقي حول ظروف الطرقات ومخاطرها المحتملة.

تزداد أهمية الدور الذي تقوم به النظم الإلكترونية، بما في ذلك نظم مساعدة السائق المتقدمة ودعم المركبات المستقلة، في تعزيز القيادة ولا سيما السلامة على الطرقات. ويضيف أحدث تكرار لبرنامج تقييم السيارات الجديدة الأوروبية (يورو إن سي إيه بيه)، وهو معيار الأمان المدعوم من الاتحاد الأوروبي، معاييرَ لتقييم الميزات المضادة للتصادم التي تحسّن من حماية راكبي الدراجات والمشاة.

هذا وتم تجهيز معالج التعرف على الصور "فيسكونتي 4" بثمانية من محركات معالجة الوسائط، ما يسمح له بتنفيذ ثمانية تطبيقات في وقت واحد. فهو قادر على كشف وتحليل الصور الملتقطة بواسطة الكاميرا والتعرف على الحارات المرورية؛ والمركبات المجاورة، سواء المتوقفة أو المتحركة؛ وإشارات المرور وإشارات السير؛ والمصابيح الأمامية للمركبات القادمة؛ بالإضافة إلى مستخدمي الطريق الأكثر عرضة للخطر، وراكبي الدراجات والمشاة.

ويحتوي معالج "فيسكونتي 4" على ضعف عدد محركات المعالج السابق "فيسكونتي 2"، الذي تستخدمه "دينسو" منذ عام 2015. كما يدمج خوارزمية التعرف على الصور الجديدة، ومسرّع "كوهوغ" 1 المعزز الذي يوفر معالجة محسّنة لتباين الإضاءة بين الكائنات وخلفياتها، لتحسين رصد المشاة في الليل وفي ظل الإضاءة الخافتة.

هذا وتتعاون "توشيبا" و"دينسو" أيضاً في مجال تقنية الذكاء الاصطناعي، على تطوير شبكة عصبية عميقة - ملكية فكرية ("دي إن إن – آي بيه") لاستخدامها في التعرف على الصور، ويخططان لجلب هذه التكنولوجيا فائقة التطور لإجراء إضافات مستقبلية إلى سلسلة "فيسكونتي" .

ومن المتوقع أن تقترب السوق العالمية للكاميرات المركّبة في المركبات من 9.6 مليار دولار في عام 2021 2. وتلتزم "توشيبا" بتلبية احتياجات السوق من حلول أشباه الموصلات في قطاع السيارات والتي تواصل السعي للسلامة المرورية.

ملاحظات
1. "كوهوغ" هي تقنية الرسوم البيانية المشتركة للتدرجات المنحنية الأصلية من "توشيبا"
2. شركة "تكنو سيستمز ريسرتش كو" المحدودة " تحليلات سوق كاميرات السيارات، 2016"

* "فيسكونتي" هي علامة تجارية مملوكة من شركة "توشيبا كوربوريشن"

لمحة عن شركة "توشيبا كوربوريشن" للأجهزة الإلكترونية والتخزين   
تجمع شركة "توشيبا كوربوريشن" للأجهزة الإلكترونية والتخزين ("تي دي إس سي") بين قوة الشركة الجديدة والحكمة الناتجة عن الخبرة. ومنذ أن انفصلنا عن شركة "توشيبا كوربوريشن" في يوليو 2017، تربّعنا وسط الشركات الرائدة في مجال الأجهزة العامة، وها نحن نقدم لعملائنا وشركائنا في الأعمال حلولاً متميزة من أشباه الموصلات المنفصلة، وتكامل الأنظمة على نطاق واسع ومحرك الأقراص الصلبة ("إتش دي دي").

يتشارك موظفونا البالغ عددهم 19 ألف موظف في جميع أنحاء العالم العزم على تحقيق أقصى قدر من قيمة منتجاتنا، ويؤكّدون على التعاون الوثيق مع العملاء لتعزيز المشاركة في خلق القيمة والأسواق الجديدة. ونحن نتطلع قدماً إلى الاستفادة من المبيعات السنوية التي تتجاوز الآن 700 مليار ين (أي ما يعادل 6 مليارات دولار أمريكي) والمساهمة في مستقبل أفضل للناس في كل مكان.

لمعرفة المزيد يرجى النقر على الرابط التالي:  https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

معرض الصور الوسائط المتعددة متوفر على الرابط الإلكتروني التالي:

=