Monday, 31 July 2017

SODIC & Vodafone launch SODIC GoSmart and Vodafone Ready Compound services A comprehensive technology experience across all SODIC projects



Egypt, Cairo: 31 July, 2017
Sixth of October Development & Investment Company “SODIC” and “Vodafone Egypt” announced a new partnership that will offer smart solutions services across all SODIC projects. The two companies signed a partnership agreement under which SODIC, the leading real estate developer, will launch the new service “SODIC GoSmart” powered by "Vodafone Ready Compound”.
Vodafone Ready Compound is part of Vodafone’s “Ready Business” services; which offers integrated solutions that enable companies to develop their business through innovative services that provide world-class experience using Information Technology and Internet of Things.
This partnership between the two leading companies is considered a milestone in the telecommunication services offered to all SODIC residents, giving subscribers access to a range of services including high speed internet, security camera, and advanced smart home automation. Vodafone service will be offered through (Ana Vodafone) application or through Vodafone representative in SODIC HQ as well as after sales services.
The signing ceremony was held at SODIC’s premises in 6th of October and attended by Magued Sherif, Managing Director of SODIC and Stefano Gastaut, CEO of Vodafone Egypt.
Magued Sherif, the Managing Director of SODIC, said that the launch of SODIC GoSmart is part of a comprehensive plan to take residents' quality of life to the next level, by providing them with the latest technology solutions. "SODIC is very well-known for applying the highest quality standards in developing its diversified project portfolio. We equipped our projects with the most advanced technology infrastructure, which enables us to introduce the latest solutions to cater to our customers' needs" Magued concluded.

"The launch of Ready Compound service demonstrates our continuous efforts to keep the pace with the latest technology, internet and telecommunication development" said Stefano Gestaut, CEO, Vodafone Egypt. "We always adapt to the ever-evolving market needs, by offering advanced telecommunication solutions to serve our customer in the best way possible". Stefano added that the real estate and construction market is one of the most competitive economic sectors in Egypt, as its  current contribution to GDP amounts to 10.5%, hiking from 9% in 2013, while the Egyptian developers deliver around 10,000-15,000 units per year.         
About SODIC
Building on a history of almost two decades of successful operations in Egypt, SODIC is one of the country’s leading real estate development companies, bringing to the market award-winning large scale developments to meet Egypt’s ever-growing need for high quality housing, commercial and retail spaces.


Headquartered in Cairo and listed on the Egyptian stock exchange (EGX) under OCDI.CA, SODIC is one of the few non-family owned companies traded on the EGX, with a strong corporate governance framework. For more information please visit www.sodic.com

في خطوة جديدة لتطوير السوق العقاري وتطبيقات إنترنت الأشياء:
سوديك وڤودافون تُطلقان خدمة SODIC GoSmart وReady Compound Vodafone

القاهرة في 31 يوليو 2017
أعلنت شركة ڤودافون مصر وشركة السادس من أكتوبر للتنمية والاستثمار "سوديك" عن إطلاقهما لشراكة جديدة من شأنها المساهمة في تطوير السوق العقاري في مصر، عن طريق تفعيل دور تكنولوجيا المحمول وتطبيقات إنترنت الأشياء من خلال منظومة متكاملة للحلول الخدمية في جميع مشروعات سوديك، حيث وقعت الشركتان على اتفاقية شراكة تُطلق بموجبه سوديك خدمة جديدة هي "SODIC GoSmart "، وذلك بدعم من "Vodafone Ready Compound ".

وتعد الخدمة الجديدة التي تُطلقها ڤودافون هي احدى خدمات Ready Business التي تهدف لتقديم حلول تكنولوجية متكاملة لقطاعات مختلفة بما يساعد الشركات على تطوير أعمالها وتقديم نوعية مبتكرة من الخدمات اعتماداً على تكنولوجيا المعلومات وإنترنت الاشياء.

تمثل الشراكة بين سوديك وڤودافون نقطة تحول في منظومة الخدمات المقدمة لقاطني مشروعات سوديك، من خلال توفير العديد من الخدمات للمشتركين، منها الإنترنت ذو السرعات والتعريفات المختلفة لتناسب الجميع ونظام كاميرات للحماية داخل وخارج المنازل، ونظام التحكم الذكي في المنازل والأجهزة المنزلية من خلال أنواع مختلفة من أجهزة الاستشعار إلى خدمات. وتقدم ڤودافون الخدمة من خلال الموقع الالكتروني أو التطبيق (أنا ڤودافون) أو من خلال مندوب ڤودافون الذي سيكون متواجد بشكل دائم في سوديك بالإضافة إلى خدمات ما بعد البيع.

جاء الإعلان عن الشراكة خلال مراسم التوقيع التي أقامتها سوديك في مقرها بمدينة السادس من أكتوبر بحضور المهندس ماجد شريف-العضو المنتدب لشركة سوديك وستيفانو جاستاوت-الرئيس التنفيذي -العضو المنتدب لشركة ڤودافون مصر وعدد من قيادات الشركتين.

وقد صرح ماجد شريف العضو المنتدب لشركة "سوديك" أن إطلاق خدمة SODIC GoSmart جاءت ضمن خطة متكاملة لإحداث نقلة نوعية في حياة قاطني مشروعاتها والوصول لمستوى معيشي متميز. وتتميز سوديك بجودة تنفيذ مشروعاتها التي تواكب أعلى المعايير في التطوير والبناء حيث قامت سوديك بإنشاء بنية تحتية تكنولوجية متقدمة في كل مشروعاتها قادرة على استيعاب وتقديم أحدث الحلول والمنتجات التكنولوجية لتلبية كافة تطلعات عملاء سوديك.

من جانبه، صرح ستيفانو جاستاوت الرئيس التنفيذي لشركة ڤودافون مصر أن خدمة “Ready Compound" الجديدة تأتي في إطار حرص ڤودافون مصر على مواكبة التطورات الدائمة في مجال التكنولوجيا والإنترنت وخدمات الاتصال، وإظهار مرونة عالية في سوق دائم التغير والتطور من خلال تقديم أحدث تكنولوجيا الاتصالات وحلولها المختلفة لخدمة شرائح جديدة من العملاء، ومساعدتهم على الاستفادة من خدمات ڤودافون المختلفة، مضيفًا أنّ قطاع التشييد والبناء من أكثر القطاعات الاقتصادية تنافسية وقوة، حيث يساهم بنسبة 10.5% في الناتج المحلي، صعوداً من 9% في عام 2013 كما يُسلّم المطورون العقاريون في مصر من 10-15 ألف وحدة سنويا.

نبذة عن سوديك

استناداً لتاريخها الممتد على مدار عقدين من الزمن في قطاع التطوير العقاري في مصر، تُعد سوديك من أبرز المطورين العقاريين في السوق المصري، حيث قامت بتطوير عدد من كبرى المشروعات العقارية الحاصلة على جوائز متعددة في المجتمعات العمرانية الجديدة، لتلبية الطلب المتزايد على الوحدات السكنية والتجارية والمكاتب الإدارية. يقع المقر الرئيسي للشركة بالقاهرة وهي مدرجة بالبورصة المصرية تحت رمز (OCDI.CA).

لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة موقعنا  www.sodic.com

=