Monday, 10 July 2017

FunRock Opens Office in Egypt to Further Develop the Mobile Gaming Industry in the Middle East


Cairo, Egypt: July 04, 2017 – FunRock, a Swedish-based mobile strategy games development company, has chosen Egypt as the location for its first office in the Middle East and North Africa (MENA), further positioning itself as a burgeoning industry leader in high-quality, strategic mobile game development.  Founded in 2014, FunRock develops mobile strategy games specifically for the MENA region, with concepts, content, Arabic language, design and implementation all created and tailored for MENA gamers.
“By choosing Egypt as the location for our first international office, we’re seeking to establish a bridge between the talented engineers and developers in Europe and those in Egypt,” said Magdy Shehata, co-founder and chief marketing officer, FunRock. “FunRock has assembled a team of the best engineers and developers with unique skill sets and experience in a wide variety of fields. We are keen to constantly develop the game details through our cooperation with professionals in Egypt and the MENA region.”
Egypt was selected as the location of FunRock’s first international office, which opened this month, given the country’s attractive investment environment, wealth of skilled labor, particularly in the engineering profession, the significant number of young, tech-savvy gamers and the overall popularity of mobile games in the country.  Eschewing the typical Cairo route, FunRock has opened its office in Alexandria: “There is a trend among international companies to open their branches in Cairo, but we believe Alexandria has competencies on par with the capital. We wanted to bring this opportunity to Alexandria and its youth. We are confident they’ll make the most of it,” explained Shehata. FunRock currently employs 10 team members at its Alexandria office, and the company is aiming for a total of 50 engineers, business developers and customer support staff by the end of 2018.
FunRock soft launched its first Arabic strategy game, Etihad Al Abtal (Heroes United), in January 2017, specifically developed for game lovers in the MENA region. The game keeps pace with current events and its characters are designed to reflect reality with details imitating the region’s geographical, historical and political nature. The game is now available for free with its beta version for Android phones in Egypt. Within the coming months, FunRock will launch the game in additional MENA markets after the initial success in Egypt. 

“Etihad Al Abtal is the result of a great effort by our talented team including professional developers, designers and architects as well as top local talent story writers, music composers and other skilled people in the MENA region,” commented Shehata. “The team has worked diligently to ensure Etihad Al Abtal is relevant for the region while providing users with an outstanding and interesting experience.”
شركة فنروك تفتتح أولى مقراتها بالشرق الأوسط وشمال أفريقيا في مصر لتطوير سوق ألعاب الهواتف المحمولة

القاهرة، مصر: 04 يونيو2017- شركة فنروك، الشركة السويدية الرائدة في تطوير الألعاب الاستراتيجية للهواتف المحمولة، اختارت مصر لافتتاح أول مكتب لها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا؛ بهدف دعم مكانتها كشركة رائدة في مجال تطوير الألعاب الاستراتيجية عالية الجودة للهواتف المحمولة. تأسست شركة فنروك عام2014 وتعمل في مجال تطوير الألعاب الاستراتيجية للهواتف الذكية وتصميمها بما يتناسب مع منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا من حيث المفردات، والمحتوى، والتصميم، كما تُصدر الشركة ألعابها باللغة العربية من أجل عشاق الألعاب في المنطقة.

وفي هذا السياق، يقول السيد/ مجدي شحاتة، الشريك المؤسس ورئيس قطاع التسويق بشركة فنروك:" تسعى فنروك لإيجاد حلقة وصل بين مهندسي ومطوري الألعاب الأكفاء في أوروبا ومصر؛ ولذلك وقع اختيارنا على السوق المصري ليشهد بداية انطلاقنا في المنطقة، وليحتضن أول مقر دولي للشركة. تمتلك فنروك فريق عمل يضم مجموعة من أفضل المهندسين والمطورين ممن لديهم مهارات فريدة وخبرة واسعة في العديد من المجالات، كما تتعاون الشركة مع أصحاب الكفاءات وذوي الخبرات في مجال تطوير الألعاب من مصر؛  انطلاقاً من حرصنا على تطوير وتحديث ألعابنا والاهتمام بأدق التفاصيل الممكنة بها".

ويرجع اختيار فنروك لمصر لافتتاح أول مقر دولي للشركة-والذي سيتم افتتاحه خلال الشهر الجاري- إلى كونها تمتلك بيئة جاذبة للاستثمار، بالإضافة إلى توفر أصحاب المهارات والخبرات بها، في مختلف المجالات بصفة عامة وفي مجال الهندسة بصفة خاصة، بالإضافة إلى وجود قاعدة كبيرة من الشباب المحبين للألعاب الاستراتيجية. وخلافاً للاتجاه السائد بين الشركات العالمية العاملة في مصر، باختيار العاصمة، القاهرة، لإنشاء مقرها بالبلاد، فضلت شركة فنروك افتتاح مقرها في مدينة الإسكندرية. ويعلق شحاتة على ذلك قائلاً: "اعتادت كافة الشركات العالمية أن تفتتح مقراتها وفروعها في القاهرة، ولكننا نؤمن أن الإسكندرية لديها مزايا تنافسية عديدة تجعلها على قدم المساواة مع العاصمة. لقد أردنا أن نمنح هذه الفرصة لشباب الإسكندرية ونحن على ثقة في أنهم سيستثمرونها بشكل جيد"

تضم شركة فنروك حاليًا10 موظفين بفرعها في الإسكندرية، كما تهدف لزيادة فريق العاملين إلى 50 مهندس، ومطور، وموظف دعم وخدمة عملاء بنهاية عام 2018.

جدير بالذكر أن فنروك أصدرت النسخة التجريبية من لعبتها الاستراتيجية العربية الأولى "اتحاد الأبطال" في يناير 2017، حيث تم تطويرها خصيصا لتناسب عشاق الألعاب في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. تواكب اللعبة الأحداث الجارية وصُممت شخصياتها لتحاكي الواقع وتعكس تفاصيلها الطبيعة العربية جغرافياً، وتاريخياً وسياسياً. وخلال الشهور القادمة ستطرح الشركة اللعبة في المزيد من الأسواق بالمنطقة بعد نجاحها في مصر.
كما تجدر الإشارة إلى أن لعبة "اتحاد الأبطال" متاحة الآن في مصر مجاناً بنسخة beta للهواتف التي تعمل بنظام اندرويد.

يضيف شحاتة: "لعبة اتحاد الأبطال هي نتاج جهد وعمل شاق من فريق عمل متكامل يضم عدد من الموهوبين في مجالات تطوير الألعاب والتصميم والهندسة المعمارية والكتابة الإبداعية، بالإضافة إلى الاستعانة بمجموعة من أفضل الموسيقيين لوضع الموسيقى الخاصة باللعبة وغيرهم من ذوي المهارات والخبرة في المنطقة؛ لكي نضمن أن تتناسب اللعبة مع طبيعة المنطقة العربية، وأن يحظى مستخدميها بتجربة ممتعة ومتميزة."

=