03 July, 2017

E-City brings the world’s best sound experience to Dubai




 Considered as the best wireless speaker in the world, Devialet has revolutionized music.

July 03, 2017
E-City, the leading retailer of a chain of world-class multi-brand electronics retail stores across the UAE and part of the Albatha Group, has announced the Dubai release of the latest range of wireless speakers from Devialet's Phantom Speaker Line -- Gold, Silver and White. The inclusion is the part of E-City's 2017 agenda of expanding exceptional range and in providing its customers with the experience of the 'Future of Electronics.'

E-City’s release of the latest line of Devialet products proves to be both timely and strategic. Complementing its position as the world's best wireless speakers, Devialet has astounded industry analysts and customers with its wide portfolio of speakers that have revolutionized sound processing. To date, Devialet has received 62 industry awards and 108 patents. Devialet speakers are the result of a revolutionary technology that has transformed the process of sound amplification. Technology inventor Pierre-Emmanuel Calmel created ADH Intelligence--a first-of-its-kind hybrid technology that connects associates the preciseness of Analog amplification (Class A) to the power of Digital amplification (Class D), which allows the speakers to offer crisp and award-winning sound quality.

“E-City is proud to offer the best wireless speakers in the world. Devialet's Phantom line will surely give customers a one-of-a-kind audio experience; accessible via Bluetooth, WiFi, Ethernet or optical cable,” said Dirk Raemdonck, Marketing & Retail Development Manager, E-City. “We promise you, once you've experienced the world class audio quality from Devialet speakers, there will be no turning back--offering a sound range that spans 14Hz to 27kHz, 108dB playback with zero saturation, zero distortions and zero background noise.”

Leading celebrities like Beyonce, Jay Z and Shah Rukh Khan are proud owners of Devialet speakers. The Gold Phantom retails for AED 11,800, while the slightly lower-end Silver and White Phantom are priced at AED 8,999 and AED 7,499, respectively. The Phantom Gold maxes out at 4,500 watts with an astonishing 108 decibels, which is the equivalent to a live rock performance! Owners of the entry-level models have to settle for 99 and 105 decibels respectively, which is still high on quality standards. Currently Devialet Phantom range of speakers is available only at the E-City store in Dubai Mall.

E-City is the electronics retail arm of Albatha Group - one of the largest conglomerates in UAE. The group is a Shariah-compliant organization, comprising of over 25 companies with over 7,000 employees spread across seven industry sectors i.e. automotive, consumer, engineering, home products, real estate, healthcare, household and personal care. Albatha’s business is spread across the Middle East and North Africa (MENA) region with a distribution network that expands from the Indian sub-continent to Europe. Albatha represents over 200 international corporations serving them with their business and branding needs in the most effective and professional manner.

"إي -سيتي" تطرح أحدث تقنيات الصوت المتطورة من "ديفياليه" في دبي

03 يونيو 2017

احتفت "إي -سيتي" (عضو مجموعة البطحاء للتجزئة والمنتجات المنزلية)، الذراع الرائد ضمن سلسلة متاجر متخصصة في بيع الأجهزة الإلكترونية من أحدث ومختلف العلامات التجارية ، بإطلاق المجموعة الأحدث والأكثر تطوراً من مكبرات الصوت اللاسلكية من طراز "فانتوم"، التي تحمل العلامة الفرنسية العريقة في عالم الصوتيات "ديفياليه"، في دبي. وجاء ذلك في إطار الخطة التوسعية الطموحة التي تنتهجها "إي -سيتي" خلال العام 2017 في سبيل طرح منتجات مبتكرة إلى شريحة واسعة من عملائها تجسيداً لشعارها "اختبر مستقبل الإلكترونيات". وتتوفر مكبرات الصوت المبتكرة بثلاثة ألوان هي الذهبي والفضي والأبيض.

وتكتسب هذه الخطوة، أهمية استراتيجية في الوقت الذي تسعى فيه شركة "ديفياليه" إلى تعزيز مكانتها الرائدة عالمياً في تصنيع أرقى مكبرات الصوت اللاسلكية، وتقديم محفظة واسعة من مكبرات الصوت المبتكرة والمنتجات الثورية في عالم الصوتيات، مدعومةً بحصيلة قيّمة من الإنجازات أبرزها الفوز بـ 62 جائزة و108 براءة اختراع. وتعتمد "ديفياليه" على تكنولوجيا مبتكرة تمكنت من خلالها من إحداث بصمة لافتة ضمن صناعة مكبرات الصوت في العالم، حيث قام المخترع بيير إيمانويل كالميل بابتكار تقنية "الصوت الهجين الرقمي الأولى من نوعها التي تجمع بين دقة التضخيم التناظري (الفئة أ) وقوة التضخيم الرقمي (الفئة د)، مما يقدم العديد من المزايا أبرزها ضمان صوت واضح بجودة عالية.

وقال ديرك رايمدونك، مدير التسويق وتنمية مبيعات التجزئة لدى "إي-سيتي": "نفخر في "إي -سيتي" بتقديم أرقى أنواع مكبرات الصوت اللاسلكية في العالم، ومن هنا جاء حرصنا على إطلاق الإصدار الجديد من مكبرات الصوت "فانتوم" من "ديفياليه" ضمن السوق الإماراتية انطلاقاً من دبي، بمثابة خطوة متقدمة على درب تعزيز ثقة عملائنا بما نمنحه لهم من تجربة فريدة في عالم التكنولوجيا والمنتجات المتطورة. وتتميز المجموعة الجديدة بمواصفات عالية الجودة، أبرزهاإمكانية التشغيل عبر البلوتوث أو الإنترنت اللاسلكي (واي فاي) أو الإيثرنت أو الكابل الضوئي. ونؤكد لعملائنا أن مكبرات الصوت المبتكرة من "ديفياليه" ستمنحهم تجربة لا مثيل لها، مع مزايا تشغيل ترددات تتراوح بين 14 إلى 27  كيلوهرتز وميزة الصوت المرتفع حتى 108 ديسيبل، مع انعدام التشبع والضجيج إضافة إلى صوت يتمتع بأقصى درجات النقاء والوضوح."

وتحظى مكبرات صوت "ديفياليه" الأنيقة بإعجاب أبرز النجوم العالميين، وعلى رأسهم المغنية الشهيرة بيونسيه وجاي.زي وشاروخان. وسيطرح الطراز الجديد "فانتوم الذهبي" بسعر 11.800 درهم بينما سيعرض الطرازان الآخران، وهما "فانتوم الفضي"  و"فانتوم الأبيض"، بسعر أقل يصل إلى 8.999 درهم و 7.499 درهم على التوالي. ويعمل مكبر الصوت "فانتوم الذهبي" بطاقة 4500 واط ويصل مستوى الصوت فيه إلى 108 ديسيبل، أي ما يعادل الصوت الناجم عن حفلة روك حية ومباشرة. بينما يتميز الطرازان الآخران بمواصفات عالية الجودة أيضاً، حيث تصل قوة الصوت فيهما إلى 99 و 108 ديسيبيل على التوالي. وتتوفر حالياً مجموعة مكبرات الصوت "فانتوم" في متجر "إي -سيتي" في "دبي مول".  

وتعتبر "إي -سيتي" المشغل الرائد لسلسلة متاجر الإلكترونيات الاستهلاكية وهي تابعة لـ "مجموعة البطحاء"، التي تعدّ بدورها واحدة من كبرى المجموعات التجارية في دولة الإمارات والقائمة على منهجية متوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية. وتضم المجموعة أكثر من 25 شركة يعمل فيها ما يزيد على 7000 موظف ضمن سبعة قطاعات صناعية مختلفة، تشمل السيارات والسلع الاستهلاكية والهندسة والمنتجات المنزلية والعقارات والرعاية الصحية ومنتجات الرعاية المنزلية والشخصية. وتتمتعالمجموعة بحضور قوي في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مدعومةً بشبكة توزيع واسعة تمتد من شبه القارة الهندية إلى أوروبا. وتمثل البطحاء أكثر من 200 شركة عالمية، وتعمل على تلبية احتياجاتها التجارية ومتطلّبات تسويق وتعزيز علاماتها التجارية وفق أعلى معايير الكفاءة والمهنية والاحترافية. 


=