Thursday, 27 July 2017

Careem Adds Another Layer to Customer Safety with New Call Masking Feature


Customers can now book a Careem ride without having their phone numbers disclosed
Cairo, Egypt, 26 July 2017 – Answering the consumer demand for stronger privacy protection, Careem, the leading ride-hailing service in the Middle East and North Africa, has launched a new call masking feature, which is already live in the UAE, and will be introduced in other regional markets, including Egypt, Saudi Arabia and Pakistan, within the coming 30 days.
The feature gives Careem’s customers the option to keep their phone numbers undisclosed to the Captain (driver), thus adding another layer to customer privacy and security. Call masking is the latest in a series of safety features introduced by Careem in the recent past such as the facial recognition technology – all aimed at reinforcing the company’s commitment to making Careem the most trusted ride-hailing app of choice.
In fact, lack of trust is one of the key reasons keeping people off e-commerce platforms in the Middle East & North Africa, according to a 2017 CIGI-Ipsos Global Survey on Internet Security & Trust. The report showed that for 49% of consumers in the region, lack of trust is a top reason for not purchasing goods or services online.
With the call masking feature in place, the Captain will only receive an encrypted number instead of the user’s real phone number, thus ensuring the customer’s personal data remains completely safe and unexposed.
“Ensuring the safety and security of our customers in all of the markets where we operate is our number one priority at Careem,” said Mudassir Sheikha, CEO and co-founder, Careem. “Introducing technology that simplifies their lives without compromising their privacy will remain among our key focus areas as we continue to work our way towards strengthening Careem’s position as the answer to the region’s most pressing travel-associated challenges.
“Keeping in mind the social and cultural characteristics specific to certain markets, where Careem has become the travel companion of choice for thousands of women, features such as call masking will enhance the level of trust and confidence customers have in our services – thereby enabling them to be mobile while having greater peace of mind. We expect this feature will prove particularly popular in markets where consumer demand for privacy protection is more pronounced, such as Saudi Arabia and Pakistan,” Sheikha continued.
In Saudi Arabia, where Careem operates in more than 50 cities, Careem has empowered women with a reliable means to get to their place of work and back home again. The company also established a women-only call centre in the Kingdom, contributing to job creation and providing opportunities for the Saudi female workforce.

 “As a homegrown brand, Careem understands better than others the demands and dynamics unique to the markets in which we operate, and our aim is always to provide our users with localized solutions that not only respond to their needs and desires, but are respectful of their cultural values and norms,” Sheikha added.

كريم تضيف خاصية "حجب الرقم" لتوفير خدمة أكثر أماناً لعملائها
يمكن للعملاء الآن حجز خدمة كريم بدون الكشف عن أرقام هواتفهم

القاهرة، مصر، 26 يوليو 2017: استجابة لمتطلبات العملاء المتعلقة بتعزيز إجراءات حماية الخصوصية، أطلقت كريم، الشركة الرائدة في حجز سيارات الأجرة الخاصة عبر تطبيق الهاتف الذكي في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، خاصية حجب رقم الهاتف الجديدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، على أن يتم تقديمها في أسواق إقليمية أخرى خلال الثلاثين يوماً القادمة، بما في ذلك مصر والمملكة العربية السعودية وباكستان.
وتمنح هذه الخاصية الجديدة عملاء كريم خيار حجب أرقام هواتفهم عن الكباتن، لتوفر خدمة أكثر أماناً لعملائها. وتُعد هذه الإضافة أحدث ميزات السلامة التي قدمتها كريم خلال السنوات الماضية، مثل تقنية بصمة الوجه، والتي تهدف جميعها إلى تعزيز التزام الشركة بجعل كريم خدمة حجز السيارات الأكثر موثوقية.
وبحسب تقرير شركة "إيبسوس" العالمية حول أمن الإنترنت والثقة، فإن فقدان الثقة يُعد من الأسباب الرئيسية التي تُبعد الناس عن منصات التجارة الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. وأظهر التقرير أن ذلك أيضاً هو السبب الرئيسي وراء إحجام 49% من المستهلكين في المنطقة عن شراء السلع أو الخدمات عبر الإنترنت.
ومع خاصية حجب رقم الهاتف، سيتلقى الكابتن رقماً مشفراً بدلاً من ظهور رقم الهاتف الحقيقي للمستخدم، ما يضمن بقاء البيانات الشخصية آمنة ومخفية.
وقال مدثر شيخة، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة كريم: "يأتي ضمان سلامة وأمن عملائنا في جميع الأسواق التي نعمل فيها على رأس أولوياتنا في كريم. ونحن نضع تقديم التكنولوجيا التي من شأنها أن تجعل حياتهم أكثر يسراً ولكن من دون المساس بخصوصيتهم ضمن مجالات تركيزنا الرئيسية، وذلك مع استمرارنا في العمل على تعزيز مكانة كريم كحل أمثل لمواجهة التحديات الأكثر إلحاحاً والمرتبطة بالتنقل في المنطقة".

وأضاف شيخة: "آخذين بعين الاعتبار الخصائص الاجتماعية والثقافية المحددة لأسواق معينة، والتي أصبح كريم فيها رفيق السفر المفضل لآلاف النساء، فإن خاصية مثل حجب رقم المتصل ستعزز مستوى ثقة العملاء في خدماتنا، ما يضيف المزيد من راحة البال على تجربتهم أثناء التنقل. ونحن على ثقة بأن هذه الخاصية ستلقى قبولاً واسعاً، لاسيما في الأسواق التي تعد فيها حماية الخصوصية عاملاً ذو أهمية قصوى، مثل المملكة العربية السعودية وباكستان".
وفي السعودية، حيث تعمل كريم في أكثر من 50 مدينة، فقد ساهمت كريم في تمكين المرأة من خلال وسائل موثوقة للوصول إلى مكان عملها والعودة إلى المنزل بأمان. كما قامت بإنشاء مركز اتصال خاص يتألف طاقمه من النساء فقط في المملكة، ما يساهم في خلق المزيد من فرص العمل ودعم القوى العاملة النسائية السعودية.
وأضاف شيخة: "باعتبارها شركة انطلقت من هذه المنطقة، تتفهم كريم بشكل أفضل احتياجات العملاء ومتطلباتهم الفريدة في الأسواق التي تعمل فيها، وهدفنا هو دائماً تزويد المستخدمين بحلول محلية لا تلبي تطلعاتهم فحسب، ولكن تحترم تقاليدهم وقيمهم الثقافية".
=