Thursday, 22 June 2017

Genetec named ‘Access Control Solutions Vendor of the Year’ at 2017 edition of the ‘Integrator ICT Champion Awards’



Leading security solutions provider cited for its fast and efficient set-up, affordable integration, and the most future-proof investment for security installations


DUBAI, UAE, June 20, 2017 – Genetec Inc. (Genetec), a leading provider of IP security and intelligence solutions, has been hailed as the 'Access Control Solutions Vendor of the Year' by VAR Magazine, a leading Middle East IT channel publication, during the fifth edition of the 'Integrator ICT Champion Awards,' which was held recently at the Oberoi Hotel in Dubai. This year's prestigious board of judges cited the excellent performance of the SynergisTM IP access control system (ACS)--featuring best-in-class performance for its fast and efficient set-up, affordable integration, and the most future-proof investment for security installations.

According to Genetec senior executives, the recognition demonstrates the company's continuing commitment towards developing world class high quality open-architecture software, hardware and cloud-based services for the physical security and public safety industry. In line with this, the Synergis IP access control system (ACS) was designed to help secure any organization's facilities and buildings--giving the advantage of a smooth migration to an IP-based access control solution while leveraging network infrastructure, existing equipment and wiring.  

“We would like to thank VAR Magazine for their vote of confidence in Genetec,” said Firas Jadalla, Regional Director - Middle East and Africa, Genetec. “This win reflects the strong amount of trust placed in use by our customers and the market, which further enables us to become a powerful catalyst in the move to develop a unified, IP-based security management solution.”

Industry experts have lauded Genetec Access Control Solutions for its presentation of radically different products in the market today--offering open access control and provides native support of widely-deployed and non-proprietary security modules from leading access control and hardware vendors.  

“Today's security landscape is rapidly growing and evolving with newer threats also emerging. With this in mind, your access control system should not only secure your doors, but it should itself be protected from cyber-attacks. Genetec offers users a diverse portfolio of products and solutions that can not only protect your system but also allow for improved productivity and enhanced efficiencies. Rest assured, we will remain steadfast in our continuing commitment to provide the world's best-in-class technology and security solutions for the Middle East market,” concluded Simon Barnes, Business Development Director – Access Control – EMEA, Genetec.

وسط إشادة واسعة بـ "سينيرجيزTM" كونه الاستثمار الأمثل لحلول الأمن في المستقبل




20 يونيو 2017
حازت "جينيتك" (Genetec)، المزود الرائد لبرمجيات المنصات المفتوحة وحلول أمن بروتوكول الإنترنت الموحد، على جائزة "أفضل مزود حلول التحكم بالوصول للعام 2017" من مجلة "ڤار" (VAR)، الرائدة في مجال تكنولوجيا المعلومات في منطقة الشرق الأوسط، وذلك خلال الدورة الخامسة من حفل جوائز "إنتيجريتور آي.سي.تي تشامبيون" الذي أقيم مؤخراً في "فندق أوبروي" في دبي. وحظيت الشركة بإشادة واسعة من لجنة التحكيم، التي ثمّنت الأداء المتميز لنظامها المتكامل للتحكم بالوصول القائم على بروتوكول الإنترنت "سينيرجيزTM" (SynergisTM)، الذي يعتبر الأفضل من نوعه لما يقدمه من مزايا تنافسية تشمل السرعة والكفاءة والموثوقية وبأسعار مناسبة. وأجمع الخبراء على أهمية النظام المبتكر كونه الاستثمار الأمثل لحلول الأمن في المستقبل.

وأوضح كبار المسؤولين التنفيذيين في "جينيتك" على أنّ الفوز بجائزة "أفضل مزود حلول التحكم بالوصول للعام 2017" يمثل استدلالاً واضحاً على التزام الشركة المستمر بتطوير أحدث البرمجيات والأجهزة والخدمات السحابية القائمة على البنية المفتوحة، والمصممة خصيصاً وفق أعلى المعايير العالمية لتلبية احتياجات قطاع الأمن والسلامة العامة. ولفت المسؤولون إلى أنّ "جينيتك" كانت حريصة على تصميم "سينيرجيزTM" بالشكل الذي يضمن تعزيز معايير الحماية الأمنية في المرافق والمباني المؤسسية، مما يتيح ميزة الانتقال  السهل إلى حلول التحكم بالوصول القائم على بروتوكول الإنترنت، مع الاستفادة في الوقت ذاته من البنية التحتية للشبكات والمنظومة القائمة من أجهزة ومعدات.
وقال فراس جاد الله، المدير الإقليمي لـ "جينيتك" في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا: "نود أن نتقدّم بجزيل الشكر من مجلة "ڤار" على اختيارها لنا للانضمام إلى نخبة المكرمين ضمن قطاع تكنولوجيا المعلومات الإقليمي. ويشرفنا الحصول على جائزة "أفضل مزود لحلول التحكم بالوصول للعام 2017"، في إنجاز نوعي جديد يعكس الثقة العالية التي يوليها لنا عملاؤنا وشركاؤنا على السواء. وتمثل الجائزة دفعةً قويةً لنا لمواصلة مساعينا الحثيثة لترسيخ حضور "جينيتك" كلاعب مؤثر في دفع عجلة تطوير حلول إدارة الأمن القائمة على بروتوكول الإنترنت الموحد."

وتحظى حلول التحكم بالوصول من "جينيتك" بإشادة واسعة من خبراء تكنولوجيا المعلومات، لما تقدمه من منتجات مبتكرة تختلف جذرياً عن المنتجات الأخرى المتوفرة في السوق اليوم. وتتزايد أهمية هذه الحلول بالنظر إلى مزاياها عالية المستوى على صعيد التحكم بالوصول المفتوح وتوفير الدعم القوي لوحدات الأمن المنتشرة على نطاق واسع وغير القائمة على نظام الملكية من قبل أبرز مزودي أنظمة وأجهزة التحكم بالوصول.

من جانبه، قال سيمون بارنز، مدير تطوير الأعمال في قسم التحكم بالوصول في "جينيتك" – أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا: "في ظل النمو المطّرد والتطور المتسارع الذي يشهده المشهد الأمني اليوم وما يرافقه من تهديدات ناشئة، لا بدّ من تبني نظم التحكم بالوصول التي تتسم بالقدرة العالية على ضمان أمن وحدات التحكم بالأبواب الكهربائية والحماية من الهجمات السيبرانية. ومن هنا، نحرص في "جينيتك" على تطوير محفظةٍ شاملة ومتنوعة من المنتجات والحلول الفعالة لحماية النظام وتحسين الإنتاجية وتعزيز الكفاءة. ونلتزم من جانبنا بالسير قدماً في مساعينا الحثيثة لرفد أسواق الشرق الأوسط بأفضل الحلول التقنية والأمنية في العالم."
=