Thursday, 25 May 2017

Wilo Egypt Conducts In-House Seminars at Its New Premises in Cairo



Dubai, United Arab Emirates, 21 May, 2017, (ME NewsWire): Wilo Egypt, the new subsidiary of the German company Wilo SE, the world’s leading manufacturers of pumps and pump systems, recently organized in-house seminars at its new premises in Cairo. The two-day seminars aimed to introduce the Egyptian market to Wilo’s latest pump solutions and technologies.
The first day’s seminar was held in cooperation with Wilo’s distributor Water Life Co., and attended by senior level officers from Water & Wastewater Holding Company (WWHC), while the second day’s seminar was in cooperation with Wilo’s distributor Kayan Co., and attended by representatives of renowned consultancies in Cairo.
Commenting on the seminars, Yasser Nagi, Managing Director, Wilo Egypt said, “The Egyptian market is a very large, promising and pivotal market in the region. Hence, organizing these seminars is essential to introduce the market to systems for building services, entire water management chain and the industrial sector. This allows all partners in these sectors to benefit from the latest solution we offer.”
“One of the main challenges we face is ‘Market Awareness,’ and in order to tackle this challenge we invited consultants and potential clients to our office in these seminars. I believe that the seminars were a success, and we will organize similar events during the 2nd half of the year and beyond,” he added.
Notably, Wilo SE launched its subsidiary in Egypt in early 2017, with a new office located in New Cairo. The new subsidiary Wilo Egypt will handle the sales and after sales support in cooperation with its distributors across Egypt. Through the technologies and the know-how it provides, Wilo Egypt will bring new solutions to the current challenges faced in Egypt in terms of both clean and waste water.
For his part, Daniel Busuioc, Head of Business Development– Water Management, Wilo SE, commented, “The participation during the first day for the water management topic was satisfactory. It reflected the Egyptian market’s interest in German quality and technologies. The interaction with the participants was good, the questions were challenging and we were able to clarify everything, and we were extremely pleased with the outcomes.”
Following the first seminar and at the request of engineers from WWHC, Wilo presented its latest solutions of waste water for WWHC management team. The presentation lasted for 15 minutes, and the questions and discussions that followed it lasted for one and a half hours, in a clear sign of WWHC interest in using this solution to prevent the clogging in their sewer systems.
Ioannis Lappas, Head of Business Development–Building Services, Wilo SE, who attended the event noted, “My impression is that participants and customers recognize Wilo as one of the major players in this industry. The seminars granted us the opportunity to show that we offer systems that ensure reliable operations which users can rely on in different applications.”

About Wilo SE in Germany
WILO SE is one of the world’s leading manufacturers of pumps and pump systems for building services, the entire water management chain and the industrial sector. The company, who achieved sales of more than 1.3 billion Euro last year, is heavily involved in research and development. The Dortmund-based company is progressively evolving from a components supplier to a system supplier. The Wilo name is internationally recognized as being synonymous with high-tech in the pump industry. The company owes its success to its workforce of around 7,400 employees in over 60 subsidiaries around the world.

ويلو مصر تنظم ندوات تقنية في مقرها الجديد بالقاهرة

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة، 21 مايو 2017، ("إم إي نيوز واير"): نظّمت "ويلو مصر" الشركة الفرعية الجديدة من "ويلو إس إي" الألمانية، وهي المصنّع الرائد عالمياً للمضخّات وأنظمة الضخّ، مؤخراً ندوات تقنية في مقرها الجديد بالقاهرة، وهدفت الندوات التي استمرت على مدى يومين إلى تعريف السوق المصرية بأحدث حلول وتقنيات المضخات المقدمة من "ويلو".
وجرى تنظيم ندوات اليوم الأول بالتعاون مع موزع "ويلو" شركة "ووتر لايف لتكنولوجيا معالجة المياه" وحضرها مسؤولون رفيعو المستوى من الشركة القابضة لمياه الشرب والصرف الصحي. في حين جرى تنظيم ندوات اليوم الثاني بالتعاون مع موزع "ويلو" شركة "كيان" وحضرها ممثلون عن هيئات استشارية رفيعة المستوى بالقاهرة.
وقال ياسر ناجي، المدير العام لشركة "ويلو مصر" في سياق تعليقه: "تتصف السوق المصرية بكبر حجمها وبكونها واعدة وحيوية بالمنطقة، ولذلك فإن تنظيم مثل هذه الندوات يعتبر ضرورياً للتعريف بأنظمة المياه المستخدمة في كل من خدمات البناء، وكافة أوجه إدارة إمدادات المياه، والقطاع الصناعي. ويتيح هذا الأمر للشركاء في هذه القطاعات الاستفادة من أحدث الحلول التي نقدمها".
وأضاف: "تشكل معرفة السوق واحدة من أكبر التحديات التي نواجهها، وبهدف التغلب على هذا التحدي فقد قمنا بدعوة عدد من المستشارين والعملاء المحتملين إلى مكاتبنا الجديدة لحضور هذه الندوات التي أعتقد أنها كانت ناجحة، ونحن على يقين بأننا سنقوم بتنظيم ندوات مماثلة خلال النصف الثاني من العام الجاري وما بعده".
وتجدر الإشارة إلى أن "ويلو إس إي" أطلقت شركتها الفرعية في مصر مطلع عام 2017 حيث يقع مقرّها في القاهرة الجديدة. وستقوم الشركة الفرعية "ويلو مصر" بتولي المسائل المتعلقة بالمبيعات وخدمات ما بعد البيع بالتعاون مع الموزعين بجميع أنحاء مصر. وبالاستناد إلى التقنيات والمعارف التي لديها، فإن "ويلو مصر" ستقدم حلولاً جديدة لمواجهة التحديات الحالية السائدة في مصر والمتعلقة بمياه الشرب والصرف الصحي.
من جانبه قال دانييل بوسويوك، رئيس تطوير الأعمال لشؤون إدارة المياه في "ويلو هوف": "لقد كانت المشاركة في اليوم الأول حول موضوع إدارة المياه واسعة النطاق إلى حد كبير، وهي تعكس اهتمام السوق المصرية بالجودة والتقنيات الألمانية. وكان التفاعل مع المشاركين جيداً، كما كانت الأسئلة التي طرحها المشاركون مفيدة، وتمكّنا من توضيح كل الأمور، وسررنا للنتائج التي تحققت خلال اللقاء".
وبعد انعقاد الندوة الأولى، قامت "ويلو" وفي استجابة لطلب المهندسين في الشركة القابضة لمياه الشرب والصرف الصحي، بعرض أحدث حلول الصرف الصحي المقدمة من قبل "ويلو" أمام الفريق الإداري للشركة. واستمر العرضلمدة 15 دقيقة، فيما تواصلت جلسة الأسئلة والأجوبة والمناقشات التي تلته لنحو ساعة ونصف، ما يعكس اهتمام الشركة باستخدام هذه الحلول من أجل منع انسداد أنظمة الصرف الصحي.
واختتم يوناس لاباس، رئيس تطوير الأعمال لشؤون إدارة المياه في "ويلو دورتموند"، الذي حضر الفعاليات، قائلاً: "لقد تكوّن لدي الانطباع بأن المشاركين والعملاء يدركون مكانة ’ويلو‘ كواحدة من أهم اللاعبين في القطاع، كما أتاحت الندوات لنا الفرصة للتأكيد على تقديمنا لأنظمة تضمن عمليات موثوقة يمكن للمستخدمين الاعتماد عليها في كافة التطبيقات".
لمحة عن "ويلو إس إي" في ألمانيا
تعد شركة "ويلو إس إي" أحد المصنعين الرائدين عالمياً للمضخّات وأنظمة الضخّ التي تُستخدم في كل من خدمات البناء، وكافة أوجه إدارة إمدادات المياه، والقطاع الصناعي. إن الشركة التي حققت مبيعات تجاوزت 1.3 مليار يورو العام الماضي، تتطلعّ بثبات نحو المستقبل وتشارك بزخم كبير في أعمال البحث والتطوير. كما تتطور الشركة، التي تتخذ من دورتموند بألمانيا مقراً رئيسياً لها، تدريجياً من مزودة للمنتجات إلى مزودة للأنظمة. وترتبط علامة "ويلو" التجارية على الصعيد الدولي بأحدث التقنيات المتطورة في قطاع المضخات. هذا وتدين الشركة بنجاحها إلى القوة العاملة لديها التي تزيد عن 7,400 موظفاً في أكثر من 60 شركة فرعية حول العالم.



=