Monday, 15 May 2017

Milaha Launches Door-To-Door Shipping Service Between Qatar & UAE



Offers fully-managed, cost-efficient solution for SMEs

Milaha, a Qatar-based maritime transport and logistics conglomerate, has launched a door-to-door shipping service between Qatar and UAE, and vice versa. Mainly targeting SMEs in the automotive spare parts, fashion retail, and the Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) sectors, Milaha will use its own marine transport assets and logistics infrastructure to fulfil the service. 

The service is part of the company’s strategy to be a one-stop shop for its partners’ shipping and logistics requirements. The frequency of the service will initially be weekly, and it will allow customers to track their cargo online from point of origin to destination.

Milaha’s President and CEO Mr. Abdulrahman Essa Al-Mannai said: “This new service is a great example of the advantage of our presence across the supply chain, and how we can leverage the synergies among our business units – in this case, our Logistics and Container Shipping units – to give our clients and partners seamless solutions at very competitive prices.”


Milaha’s new service is ideal for SMEs as it provides a quick delivery time with regular departures between Dubai and Doha, and a single rate which covers pickup, ocean transport, customs clearance, and delivery within the two cities. The first consolidated shipment of the service is expected in May 2017.

"ملاحة" تطلق خدمة الشحن من الباب إلى الباب بين قطر والإمارات

حلول متكاملة بأسعار تنافسية لمصلحة الشركات الصغيرة والمتوسطة

أطلقت "ملاحة"، وهي مجموعة نقل بحري وخدمات لوجستية مقرها في قطر، خدمة الشحن من الباب إلى الباب بين دولتي قطر والإمارات، تستهدف بصورة رئيسية الشركات الصغيرة والمتوسطة المتخصصة في تجارة قطع غيار السيارات ومنتجات الأزياء والسلع سريعة الاستهلاك. وتبرز أهمية هذه المبادرة في إعتماد الشركة في تقديم هذه الخدمة بشكل كامل على ما تمتلكه من سفن النقل البحري  والبنية التحتية اللوجستية الخاصة بها. 

وتم إطلاق هذه الخدمة كجزءٍ من استراتيجية الشركة الرامية إلى تزويد شركائها بخدمات الشحن والخدمات اللوجستية المتكاملة التي تتوافق مع احتياجاتهم. وستتوفر هذه الخدمة بشكل أسبوعي و ستتيح للعملاء تتبّع شحناتهم عبر الإنترنت من المصدر إلى الوجهة.  

قال السيد/عبد الرحمن عيسى المناعي، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "ملاحة": "تمثل هذه الخدمة الجديدة نموذجاً عن ميزة وجودنا في جميع محطات سلسلة الامداد، و عن كيفية الاستفادة من أوجه التعاون والتكامل بين مختلف قطاعات أعمالنا – المتمثلة في هذه الحالة في وحدة الخدمات اللوجستية ووحدة حاويات الشحن – من أجل تزويد عملائنا وشركائنا بحلول متكاملة وبأسعار تنافسية."

وتعد خدمة "ملاحة" الجديدة مثاليةً للشركات الصغيرة والمتوسطة نظراً لما تتمتع به من مزايا عديدة أبرزها سرعة التسليم و الرحلات المنتظمة بين الدوحة و دبي، إضافةً إلى اعتماد سعر موحّد يغطي النقل البري والبحري والتخليص الجمركي والتوصيل ضمن حدود المدينتين. ومن المتوقع أن تبدأ الخدمة في شهر مايو الجاري.
=