Monday, 22 May 2017

Flexibility and International Opportunity Drive Millennial Career Choices



As Careers@Hilton Week takes place, the Global Millennial Viewpoints Survey of 7,600 youth in 30 countries around the world reveals that:
·         More than half (56%) of survey participants worldwide look for flexible work hours and work/life balance
·         One in three (33%) seek the flexibility to move to different regions and countries
·         Nearly half (40%) are unhappy with opportunities for internships and apprenticeships as part of their education
·         More than a quarter (27%) are swayed by a job which includes the ability to volunteer or work towards a mission

[EGYPT 22 MAY, 2017] – Young people are craving jobs with greater flexibility and the ability to experience working in multiple regions and countries, according to new research from International Youth Foundation, in partnership with Hilton (NYSE: HLT).  Enhanced internships and apprenticeships, and the option to volunteer or work towards a mission, are among the most sought after attributes of a role, the survey of people aged 16-24 found. Nearly one in five (17%) young people surveyed are considering hospitality as a top three career choice.

Ben Bengougam, Senior Vice President, HR, Europe, Middle East & Africa, Hilton, said: “Young people want more than just a traditional job - whether it is international career expansion opportunities, world class training programmes or volunteering towards a wider social and environmental cause. There is a global crisis of youth unemployment and we are committed to highlighting the opportunities in hospitality. Careers@Hilton Week events are a unique opportunity for Hilton to inspire job seekers about careers in the hospitality industry, and to support them by providing guidance on the skills that are vital to succeed in the workplace and beyond.”
In Egypt, the Global Millennial Viewpoints Survey found that:
·         More than half (52%) of young people surveyed look for flexible work hours/ability to balance work and home life and more than a third want the flexibility to move to different regions and countries (35%).
·         Egyptian participants were more satisfied with intern and apprenticeship opportunities than any other country surveyed (60%)
·         Nearly half (45%) of those surveyed in Egypt want to interact with customers

Last week (15-21 May) was Careers@Hilton Week, Hilton’s annual global career event showcasing the many opportunities available in the hospitality industry for young people and other job seekers. Hilton hotels and corporate offices around the globe are hosting hundreds of events to inspire young people about the exciting and diverse career opportunities in the hospitality industry. Careers@Hilton Week events range from CV clinics to networking, as well as presentations from current Team Members about their career paths in hospitality.

This initiative is part of Hilton’s Open Doors commitment, which aims to positively impact at least one million young people by 2019 by connecting them to opportunities in the hospitality industry, preparing them to reach their full potential or directly employing them.

المرونة وفرص العمل العالمية تتصدر الخيارات الوظيفية للشباب

في إطار اسبوع Careers@Hilton  ، أظهر استطلاع Global Millennial Viewpoints Survey الذي ضم 7,600 شاب في 30 دولة حول العالم:
·         أكثر من نصف (56%) المشاركين في الاستطلاع يبحثون عن المرونة في ساعات العمل والتوازن بين العمل والحياة اليومية
·         واحد من كل ثلاثة (33%) من المشاركين في الاستطلاع يبحثون عن فرصة عمل تسمح لهم بالتنقل بين مكاتب الشركة في دول مختلفة
·         نصف المشاركين في الاستطلاع تقريباً (40%) غير راضين عن فرص التدريب الوظيفي والمهني التي يتلقوها كجزء من تعليمهم
·         أكثر من ربع المشاركين في الاستطلاع (27%) يميلون إلى الوظائف التي تسمح لهم بالعمل التطوعي أو العمل من أجل هدف أكبر

مصر ، 22 مايو  2017- أظهرت دراسة حديثة للمنظمة الدولية للشباب  بالتعاون مع هيلتون، أن الشباب يرغبون في إيجاد فرص العمل التي تتمتع بالمزيد من المرونة والتي تسمح لهم بالتنقل بين مكاتب الشركة في دول مختلفة. كما أظهر استطلاع تم إجراءه ضمن هذه الدراسة أن الشباب الذين تتراوح أعمارهم بين 16-24 يتطلعون بصفة خاصة إلى فرص العمل التي تمنحهم فرص التدريب المهني والوظيفي، وإمكانية العمل التطوعي أو العمل من أجل هدف أكبر. من ناحية أخرى، أبدى 17% من المشاركين في الاستطلاع -أي واحد من كل خمسة شباب- رغبتهم في العمل بقطاع الضيافة حيث جاء ضمن أكثر ثلاثة خيارات مهنية تفضيلاً بالنسبة لهم. 

وتعليقاً على ذلك، يقول بن بينجوجام، النائب الأول للرئيس التنفيذي لقطاع الموارد البشرية لمنطقة أوروبا، والشرق الأوسط وأفريقيا-هيلتون: "يبحث الشباب عن أكثر من مجرد وظيفة تقليدية، حيث يبحثون عن فرص تمكنهم من الترقي الوظيفي والانتقال إلى العمل في دول مختلفة حول العالم، بالإضافة إلى برامج تدريبية عالمية، وفرص العمل التطوعي أو العمل من أجل هدف بيئي أو اجتماعي. ونظراً لوجود أزمة عالمية في توظيف الشباب، تؤكد هيلتون التزامها المتواصل نحو استعراض الفرص المتاحة في مجال الضيافة، حيث تُعد فاعليات اسبوع Careers@Hilton فرصة فريدة بالنسبة لهيلتون لإطلاع الشباب الباحثين عن العمل على الفرص المتاحة في مجال الضيافة، ودعمهم من خلال مساعدتهم على تطوير المهارات اللازمة لتحقيق النجاح في العمل وخارجه."

أما في مصر، فقد أظهر استطلاع Global Millennial Viewpoints Survey ما يلي:

·         أكثر من نصف المشاركين في الاستطلاع (52%) يبحثون عن المرونة في ساعات العمل والتوازن بين العمل والحياة اليومية، بينما أكثر من ثلث المشاركين في الاستطلاع (35%) يبحثون عن فرصة عمل تسمح لهم بالتنقل بين مكاتب الشركة في دول مختلفة
·         المشاركين المصريين هم الأكثر رضاء بفرص التدريب المهني والوظيفي التي يتلقوها بين جميع الدول المشاركة في الاستطلاع بنسبة 60%. 
·         حوالي نصف المشاركين المصريين (45%) أعربوا عن رغبتهم في التفاعل مع العملاء

وفي هذا الإطار، انطلقت فاعليات مبادرة  Careers@Hilton Week ، والتي تُعد المبادرة السنوية العالمية التي تقيمها مجموعة هيلتون لتستعرض فرص العمل المتميزة والمتنوعة في قطاع الفنادق والضيافة للشباب الباحثين عن عمل. حيث تستضف فنادق ومكاتب هيلتون حول العالم مئات الفاعليات لاطلاع الشباب على فرص العمل المتميزة والمتنوعة في مجال الضيافة. وتتنوع فاعليات Careers@Hilton Week بين الفاعليات التي تركز على تبادل النصائح المتعلقة بتطوير المهارات الوظيفية، والتعرف على باقي فريق العمل من مختلف فنادق المجموعة، بالإضافة إلى عروض تقديمية يستعرض من خلالها أعضاء فريق هيلتون مسيرتهم المهنية في قطاع الضيافة.   

تُعد هذه المبادرة جزءا من سياسة الباب المفتوح  Open Doors التي تلتزم بها مجموعة هيلتون العالمية والتي تستهدف تحقيق تأثير ايجابي على مليون شاب حول العالم على الأقل بحلول عام 2019 من خلال منحهم فرص في قطاع الضيافة، واعدادهم بشكل أفضل لاستغلال إمكانياتهم وتطوير مهاراتهم لأقصى مدى في المجال الوظيفي أو توظيفهم بشكل مباشر.
=