Tuesday, 23 May 2017

Anghami Gears up for Ramadan with great opportunities in content generation


-         110 % increase in content consumption on specific topics including religious, workout and cooking content in the GCC and Egypt
-          Anghami today hosts over 40,000,000 users and a vast library of 20 million songs, over 10,000 playlists

Dubai-23 May 2017- Anghami, the leading music streaming company in the MENA region, is gearing up for Ramadan, offering its 40 million listeners additional content specifically tailored for the Holy Month. This includes religious and spiritual songs and Anasheeds by iconic Muslim singers, Quranic recitals and Duaa’ by world famous Sheikhs, themed songs from Ramadan television blockbusters, cooking, and workout content. 

To respond to the needs of its listeners, Anghami has curated additional content for users who seek an alternative audio consumption. Global and regional singers of the spiritual and religious genre, such as Sami Yousif, Maher Zain and Hussein Al Jasmi feature their Anasheed songs on Anghami this Ramadan. Also, through its partnership with MBC, Anghami will be hosting the soundtracks of the channel’s blockbuster television series, featuring leading stars of the music industry.

A 2016 Anghami research suggests that the GCC and Egypt recorded 110% increase in content consumption on specific topics during Ramadan including religious, workout and cooking content. While 50% of the consumption on Anghami remains from the mainstream libraries, the remaining and growing 50% is for Ramadan content and customised playlists for the Holy Month. Saudi Arabia, UAE, Egypt and Kuwait take up to 70% share of traffic in Ramadan.

“Anghami's triple digit year-on-year growth has attracted an audience of various tastes. We have seen 63% rise in religious content streaming in the GCC and Egypt. There is also 123% growth in workout content streaming and 110% upsurge in cooking content. Brands are working to connect with their consumers during this period, celebrating love, family, and many of the other Arab values that are underscored during the Holy Month,” says Elie Abou Saleh, the company’s Commercial Director.

For him, the introduction of dedicated and focused sections with enhanced content will accommodate the likes of the platform users around the region. This also presents a great opportunity for brands to interact and connect with consumers ahead of the Holy Month. Last year for example, we helped a brand create 30 different audio messages to advise people on a healthier lifestyle during Ramadan. As the digital revolution continues to dominate the region, digital marketing provides a more effective and cost efficient way to reach a target audience.

-      زيادة 110% في الاستماع إلى المحتوى في دول مجلس التعاون الخليجي ومصر في مواضيع مرتبطة بالعادات خلال الشهر الكريم، بما في ذلك المواضيع الدينية وممارسة الرياضة والطهي
-      تستضيف "أنغامي" حالياً أكثر من 40,000,000 (أربعين مليون) مستخدم إضافة إلى مكتبة ضخمة قوامها 20 مليون أغنية وأكثر من 10,000 قائمة أغاني
دبي – 23 أيار/مايو 2017 - تستعد "أنغامي"، وهي أبرز شركة للاستماع إلى الموسيقى عبر الإنترنت في المنطقة العربية، لاستقبال شهر رمضان الكريم بتقديم محتوى إضافي مصمّم خصيصاً ليتلاءم مع متطلبات الشهر الكريم إلى مستمعيها البالغ عددهم 40 مليون مستمع. ويشمل هذا المحتوى الأغاني الدينية والروحانية والأناشيد الدينية بأصوات منشدين ومغنّين معروفين في العالم الإسلامي. وسيكون باستطاعة مستمعي "أنغامي" الاستمتاع بالاستماع إلى الأناشيد والأغاني والأدعية الدينية بأصوات أشهر المشايخ والمطربين، فضلاً عن إذاعة أغاني التيترات لمسلسلات رمضان وبرامج الطهي ومحتوى مناسب للاستماع خلال ممارسة النشاطات الرياضية.
واستجابة لاحتياجات مستمعيها، ستوفّر "أنغامي" هذا المحتوى الإضافي للمستخدمين الذين يبحثون عن خيارات استماع بديلة، وسيقوم مغنّون من حول العالم ومن المنطقة قدموا أغنيات وأناشيد دينية أمثال سامي يوسف وماهر زين وحسين الجسمي، بتقديم الأناشيد الدينية على موقع "أنغامي"خلال شهر رمضان. ومن خلال شراكتها مع قناة "إم بي سي"، ستشمل الخيارات التي تقدّمها "أنغامي" لمستمعيها أغاني مقدّمات المسلسلات الرمضانية التي ستعرضها القناة بأصوات أشهر النجوم خلال الشهر المبارك، والتي أصبح لها جمهورها وباتت تلقى إقبالاً هائلاً من المشاهدين والمستمعين.
أظهر بحث أجرته "أنغامي" بأن منطقة دول مجلس التعاون الخليجي ومصر قد سجلتا زيادة قدرها 110% في استهلاك المحتوى في 2016 حول مواضيع معيّنة خلال شهر رمضان، بما في ذلك المحتوى الديني والمحتوى الخاص بممارسة الرياضة والمحتوى في مجال الطهي. وفي حين أن 50% من استهلاك المحتوى على موقع "أنغامي" يظل من المكتبات الغنائية العادية التي يستمع إليها الناس خلال أشهر السنة، إلا أن ما يوازي نصف ما يستمع إليه الناس عبر أنغامي يكون حول مواضيع مرتبطة بشهر رمضان الكريم وعادات الناس خلاله، بما في ذلك قوائم الأغاني المصمّمة خصيصاً للشهر الفضيل. وتجدر الإشارة هنا أن المملكة العربية السعودية ودولة الإمارات العربية المتحدة ومصر والكويت تشكل حصة قدرها 70% من الحركة على الموقع خلال شهر رمضان المبارك.
صرح إيلي أبوصالح، المدير التجاري في "أنغامي": "لقد استقطب النمو الهائل الذي تسجّله ’أنغامي‘ من عام إلى آخر جمهوراً متنوّع الأذواق. وقد رأينا زيادة قدرها 63% في الاستماع إلى المحتوى الديني في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي ومصر، كما أن هناك نمو وصل إلى 123% في الاستماع إلى المحتوى الخاص بممارسة الرياضة وزيادة قدرها 110% في الاستماع إلى المحتوى في مجال الطهي.  فالعلامات التجارية تسعى للتواصل مع مستهلكيها خلال هذه الفترة من العام محتفية بمفاهيم رائعة كالمحبة والعائلة والعديد من القيم العربية الأصيلة الأخرى التي تتعاظم خلال الشهر الكريم."ويرى إيلي أبوصالح أن تقديم فقرات متخصّصة مع محتوى معزّز سيلبّي أذواق مستخدمي الموقع في كل أرجاء المنطقة. وهذا أيضاً يتيح فرصة كبيرة للعلامات التجارية لكي تتفاعل وتتواصل مع المستخدمين قبل حلول شهر رمضان. ففي العام الماضي على سبيل المثال، ساعدنا إحدى العلامات التجارية على بلورة وصياغة 30 رسالة سمعية مختلفة لتقديم النصائح للمستمعين حول كيفية اتباع أسلوب حياة صحي أكثر خلال شهر رمضان. ومع استمرار التقنيات الرقمية في الانتشار على نطاق واسع في المنطقة، يوفّر التسويق الرقمي وسيلة أكثر كفاءة وذات فعالية تكلفة أفضل للوصول إلى الجمهور المستهدف. 
 
=