Wednesday, 26 April 2017

Janssen Educates Doctors Nationwide In its First Diabetes Forum in Egypt




As part of its constant efforts to help improve the Egyptian medical education system, Janssen Pharmaceuticals, Inc. (Janssen), one of the pharmaceutical companies of Johnson & Johnson, held its first diabetes education forum on April 6-7.
The two-day event aimed to broaden the knowledge of Egyptian health care professionals by providing them with the opportunity to network with each other and with prominent diabetes professors to discuss ways to control the disease among patients in Egypt.
The gathering brought together doctors from around the country to share their experiences and learn how to utilize advanced treatment methods to better manage type 2 diabetes. The forum discussed how people with diabetes can fast safely during the Muslim holy month of Ramadan as well as topics related to cardiovascular benefits of some oral anti diabetic agents that could protect diabetics against cardiovascular risks.
“It is part of Janssen’s strategy in the Middle East to help young doctors improve their knowledge of essential treatment techniques and advances in modern medicine," said Willem-Jan Blok, Janssen Managing Director Egypt, Libya, Jordan and Sudan."Janssen adopts a global approach of giving back to the community to secure healthier life in a better world. Providing Egyptian doctors with hands-on experience will immeasurably help us have better health outcomes," he added.
The forum was moderated by Dr Mohamed Khattab, Professor of Internal Medicine and Diabetes at Cairo University. Topics covered included: the role of the kidney in controlling type 2 diabetes mellitus and the benefits of SGLT2 inhibitors--a new
Approach to the treatment of diabetes for type 2 diabetes patients in controlling blood glucose levels.
Three consecutive sessions discussed the clinical experience of well-known diabetes professors in how to handle.Uncontrolled diabetic patients or patients with underlying risk factors Open discussions were held to assist participants with identifying the role of the kidney, rather than the pancreas, in the treatment of type 2 diabetes.
The last two sessions looked at ways to effectively control diabetes during the month of Ramadan, past cardiovascular clinical trials and the evolution of anti-diabetic treatments with cardio protective effects that could decease deaths caused by cardiac complications among diabetic patients.
Janssen has carried out various strategic projects in Europe, Middle East and Africa focusing on patients' support such as: TB and Ebola Vaccination Campaigns.

Johnson and Johnson were ranked second in Access to Medicine Index in 2016, in the pharmaceutical industry’s efforts to improve access to medicine. This affirms J&J's social responsibility and integrity

"جانسن" تعقد ندوة لتثقيف الأطباء بالمحافظات في منتدى السكر الأول

 جان بلوك: نتبنى نهجا عالميا يتمثل في إعادة المجتمع لتأمين حياة أكثر صحة


عقدت شركة جانسن للصناعات الدوائية، إحدى شركات جونسون أند جونسون للأدوية، أول منتدى تعليمي لمرضى السكر ، كجزء من جهودها المستمرة للمساعدة في تحسين نظام التعليم الطبي المصري.
ويهدف المنتدى، الذي استمر على مدى يومين، إلى توسيع نطاق المعرفة بمهنية الرعاية الصحية المصريين من خلال إتاحة الفرصة لهم للتواصل مع بعضهم البعض ومع نخبة من الأساتذة في مجال مرض السكر لمناقشة سبل السيطرة على المرض بين المرضى في مصر.
وحضر المنتدى عددا من الأطباء بالمحافظات لتبادل الخبرات وتعلم كيفية استخدام طرق العلاج المتقدمة للتحكم بصورة أفضل في مرض السكر من النوع الثاني، وأدار المنتدى الدكتور محمد خطاب، أستاذ الطب الباطني والسكر بجامعة القاهرة.
كما ناقش مدى إمكانية الأشخاص المصابين بمرض السكر الصيام بأمان خلال شهر رمضان المبارك، فضلا عن موضوعات تتعلق بمزايا القلب والأوعية الدموية لبعض عوامل مكافحة السكر عن طريق الفم والتي يمكن أن تحمي مرضى السكري من مخاطر القلب والأوعية الدموية.
وقال فيليم جان بلوك، المدير التنفيذي لـ"جانسن" مصر وليبيا والأردن والسودان: إن "مساعدة الأطباء الشباب على تحسين معرفتهم بأساليب العلاج الأساسية والتقدم في الطب الحديث هو جزء من استراتيجية جانسن في منطقة الشرق الأوسط".
وأضاف بلوك، أن "جانسن تتبنى نهجا عالميا يتمثل في إعادة المجتمع إلى تأمين حياة أكثر صحة في عالم أفضل، كما أن تزويد الأطباء المصريين بخبرات عملية سيساعد بشكل كبير على تحقيق نتائج صحية أفضل".
وتضمنت موضوعات المنتدى "دور الكلى في التحكم بمرض السكري من النوع الثاني وفوائد مثبطاتSGLT2، وهو النهج الجديد لعلاج مرضى مرض السكر من النوع الثاني في التحكم بمستويات السكر في الدم".
كما تم مناقشة التجارب الإكلينيكية التي قام بها أساتذة السكر الشهيرة في كيفية التعامل مع المرضى غير المنضبطين أو المرضى الذين يعانون من عوامل الخطر الكامنة، فضلا عن عقد مناقشات مفتوحة لمساعدة المشاركين في تحديد دور الكلى بدلا من البنكرياس، في علاج داء السكري من النوع الثاني.
وتناولت الجلسات الأخيرة سبل التحكم في مرض السكر بشكل فعال خلال شهر رمضان، وما تم من التجارب الإكلينيكية القلبية الوعائية السابقة، وتطور العلاجات المضادة لمرض السكر مع التأثيرات الواقية للقلب التي يمكن أن تقلل من عدد الوفيات الناجمة عن مضاعفات القلب بين مرضى السكر.
يذكر أن شركة جانسن أطلقت عدة مشروعات استراتيجية مختلفة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا مع التركيز على دعم المرضى، مثلما قامت به من الحملات التطعيم ضد "السل" و"فيروس إيبولا".
واحتلت شركة جونسون أند جونسون المرتبة الثانية في مؤشر الوصول إلى الطب (Access to Medicine Index) في عام 2016، والذي يشير إلى الجهود المبذولة في صناعة الأدوية لتحسين الوصول إلى الدواء، مما يؤكد على المسؤولية الاجتماعية والنزاهة للشركة.
=