26 April, 2017

Hilton Hurghada Resort Riding High


Hurghada, Egypt, 23 April 2017A leading Hurghada hotel has scooped an award for best environmental performance, beating off competition from 234 hotels across Europe, Middle East & Africa. Hilton Hurghada Resort has been named the best performing Hilton hotel, alongside Hilton Cardiff, in its ‘Bikes are Back’ competition.

The competition was set up as part of Hilton’s commitment to preserving the environment, challenging hotels to go further in improving their environmental performance by reducing energy use, water and more. All Hilton Hurghada Resort’s 295 team members have received a variable speed rally bike to reward the team’s efforts.

The hotel won the award for its waste reduction efforts, which included its commitment to recycling, cardboard baling, water reuse and power generation from food waste. Hilton Hurghada Resort diverted more than 90 % of its waste from landfill last year, reduced its use of water by nearly 45%, and reduced its energy use by more than 16%.

To add to its recent success, Hilton Hurghada Resort also scooped the MAKE IT RIGHT - Highest SALT recognition 2017. There has also been some great efforts everywhere in the hotel to improve the day to day hotel performance such as converting kitchen equipment to natural gas equipment, new hot water boiler with energy saving parameters, replacing old washing machines with newer technologies and converting boiler burners to work with natural gas instead of Fuel, and many more.

Gilaine Guirguis, general manager at Hilton Hurghada Resort, said: “As a leading hotel in Egypt, we place a huge amount of importance on our environmental practice, and it is fantastic that this latest achievement recognises and rewards the efforts of our entire team. Our employees are really excited to have been given the state-of-the-art bikes, which many will now ride at work. We look forward to implementing new technologies to continue our best environmental practice going forward.”

Darren Cook, Vice President Engineering Ops, Europe, Middle East & Africa, Hilton:
“Congratulations to all the Hilton Hurghada Resort Team Members on achieving environmental excellence! As a global company operating in more than 100 countries, we take our environmental impact very seriously, through the products and services we use to how we conserve and use energy and water. The Hilton Hurghada Resort team has made significant progress in its environmental performance, and it’s great that we can reward them in this way!”

منتجع هيلتون الغردقة يحصد جائزة أفضل أداء بيئي  

الغردقة في 23 أبريل 2017- بعد تنافسه مع 234 فندقا من الفنادق التابعة لشركة هيلتون في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا، حصد منتجع هيلتون الغردقة على جائزة أفضل أداء بيئي تقديراً لأدائه القوي والمميز في هذا المجال، وهي نفس الجائزة التي حصل عليها هيلتون كارديف ضمن مسابقة  Bikes are Back.

يأتي إطلاق هذه المسابقة في إطار التزام هيلتون بالحفاظ على البيئة، مما شجّع فنادق هيلتون على تحسين أدائها البيئي من خلال الحد من استخدام الموارد المختلفة من طاقة ومياه وغيرها. وفي إطار المسابقة، حصل أعضاء فريق منتجع هيلتون الغردقة البالغ عددهم 295 فردا على دراجات رالي متغيرة السرعة مكافأة لهم على جهودهم.

وقد حصل الفندق على هذه الجائزة الرفيعة تقديراً لجهوده في تقليل المخلفات، حيث تضمنت تلك الجهود التزام الفندق بإعادة التدوير،     وضغط بالات الكرتون، وإعادة استخدام المياه وتوليد الطاقة من النفايات الغذائية. قام منتجع هيلتون الغردقة العام الماضي بمعالجة أكثر من 90% من مخلفاته، وتخفيض استخدام المياه بنسبة 45% تقريبا، وخفض استهلاك الطاقة بأكثر من 16%.

واستكمالاً لنجاح الفندق، حصل منتجع هيلتون الغردقة على جائزة MAKE IT RIGHT - Highest SALT recognition 2017. بالإضافة إلى ذلك، تم بذل جهود كبيرة في كافة أقسام الفندق لتحسين الأداء اليومي مثل تحويل معدات المطابخ إلى معدات تعمل بالغاز الطبيعي، واستخدام غلاية جديدة موفرة للطاقة، واستبدال الغسالات القديمة بغيرها من الغسالات التي تعمل بتقنيات أحدث، وتحويل شعلات الغلايات للعمل بالغاز الطبيعي بدلا من الوقود البترولي، بالإضافة للعديد من الممارسات والجهود الأخرى التي بذلها الفندق في هذا الصدد.

وتعليقاً على ذلك، تقول جيلان جرجس مدير عام منتجع هيلتون الغردقة: "منتجع هيلتون الغردقة أحد الفنادق الرائدة في مصر، حيث نولي اهتماماً كبيراً بالممارسات البيئية في الفندق، لذلك يُعد حصولنا على هذه الجائزة تكريماً للمجهودات التي بذلها فريق العمل بالكامل من أجل تحقيق هذا الإنجاز. في نفس الوقت يشعر جميع العاملين بالسعادة والحماس لحصولهم على هذا الدراجات الرائعة، والتي سيستخدمها الكثيرون منهم للذهاب للعمل. إننا نتطلع لتنفيذ المزيد من التقنيات والاجراءات لمواصلة قيامنا بأفضل الممارسات البيئية في المستقبل.

ومن جانبه يعلق دارين كوك- نائب الرئيس للعمليات الهندسية في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا- هيلتون: "يسعدني تهنئة كل العاملين في منتجع هيلتون الغردقة على تحقيق هذا التميز البيئي. وباعتبارنا شركة عالمية تعمل في أكثر من 100 دولة حول العالم، نولي اهتماماً كبيراً للأثر البيئي لأعمالنا في المجتمعات التي نعمل بها، من خلال المنتجات والخدمات التي نستخدمها وكيفية الحفاظ على موارد الطاقة والمياه. لقد حقق منتجع هيلتون الغردقة تقدما كبيرا في أدائه البيئي، وإنه لمن دواعي سرورنا وفخرنا أن يتم تكريمهم ومكافأتهم بتلك الجائزة الرفيعة."


=