Sunday, 19 March 2017

Six Reasons to Celebrate Mother’s Day with Six Senses

March 16 2017 Dubai, United Arab Emirates – The bond between a mother and her family is unlike any other. Whether it’s with her daughter or son, mothers are the glue that keeps the whole family together.  With Mother’s Day swiftly approaching (21 March) it’s time – if you haven’t already – to book a gift for your mum that she’ll never forget.  In order to celebrate this special day, Six Senses Hotels Resorts & Spas is delighted to offer a selection of packages and treatments to ensure that the women in our lives really do feel, number one.
Bond with your mother at Zighy Bay in Musandam, Sultanate of Oman – Ideal for daughters to escape with their mum for some uninterrupted quality time, this package from Zighy Bay is bound to grow that special bond even more. This is also a chance for husbands to treat the mother of their children in the most memorable way. Running until March 31, two guests can enjoy a two-night stay in the Pool Villa including breakfast each day in the popular Spice Market. Both guests will also be able to visit the stunning Sense On the Edge restaurant and enjoy a three-course meal one evening. And if that wasn’t enough, a 30-minute clarity body massage for two will be added to your Marma massage when booked between 9am-12noon.The Marma massage is a 90-minute deep relaxation treatment, designed to remove fatigue, stress and induce good sleep. It helps to enhance and to balance energy levels of the body. Mother’s Day package USD 2760.

Marvellous treatments at Six Senses Spa at Sharq Village & Spa, Doha – Make time for your mother is March. The Time for Mum treatment is an 80-minute Refining Toner Body Scrub followed by your choice of a 30-minute head, foot or back massage. This is then all finished with special mother’s day juice (110 mins @ 900 QAR). Throughout March you can take advantage of the Revive treatment: 50-minute signature massage, 25-minute mini facial and a 25-minute scalp massage (100mins @ 950 QAR). Finally, why not give the Best of Bali treatment a go? You’ll be subject to a 30-minute sugar scrub followed by 50 minutes Balinese massage (80 mins @ 750 QAR) – ideal for any mum worth treating.
Make your way to the Maldives, Six Senses Spa Laamu - Located in the breath taking Indian Ocean, Six Senses Spa Laamu is would certainly be a luxurious gift for your unique mother. The Spa as an expansive array of treatments, including signature massages, jet lag recovery massages, scrubs and more. But this Mother’s Day, we recommend the Sensory Spa Journey. For 90 minutes, you’ll be pampered by two therapists who will perform a facial ritual and body aroma massage. This is a deeply relaxing experience, complemented with a soothing footbath and scalp ,massage to induce a deep sense of calm. USD 320++.

Ease your stresses at the Symphony Style Hotel. Six Senses Spa Kuwait Pamper your mum with the 2-hour 10-minute Hammam Journey, followed by a relaxing Balinese massage to relieve stress and evoke deep relaxation. This experience concludes with the Calm Mum smoothie to enhance the post-treatment renewal. There is also a gift from our retail gallery. KWD 60.

Truly spoil her at Félicité Island, Six Senses Zil Pasyon – For the ultimate gift, take advantage of the fantastic offer that celebrates the newly-opened resort. The special introductory offer will entice you to a wonderful island escape. Stay five consecutive nights and you’ll only pay for four. Discover the beauty of Félicité Island with a free night and receive welcome amenities and daily breakfasts in the seclusion of your villa or at the restaurants. Just pay for four consecutive nights to get the fifth night free. For availability visit www.sixsenses.com/resorts/zilpasyon/offers

It’s time to be pampered at Six Senses Spa at Al Bustan Palace, Oman – A fabulous treatment that last just over two hours is just what mum needs this year. Treat her to this pampering face and body combo, the perfect remedy for releasing muscle tension and keeping her skin refreshed, hydrated and looking radiant. OMR 75.



Six Senses Zighy Bay in Musandam, Sultanate of Oman









Make your way to the Maldives, Six Senses Spa Laamu
Click here to download this image in high resolution











Marvellous treatments at Six Senses Spa at Sharq Village & Spa, Doha



فنادق ومنتجعات ومراكز سبا "سيكس سينسيز" تحتفل بيوم الأم


دبي، الإمارات العربية المتحدة في 16 مارس 2017:  كشفت فنادق ومنتجعات ومراكز سبا "سيكس سينسيز" عن مجموعة متنوعة من الباقات والعلاجات التي تمثّل هديةً رائعة للأمهات في يومهن الأغلى على قلوب الأبناء. وما من علاقة تماثل الروابط التي تجمع الأم بأولادها، سواء من الأبناء أو البنات، فهي دائماً من يجمع شمل العائلة بأكملها. وإذا لم تكونوا قد اخترتم بعد هديةً لوالداتكم بمناسبة يومها الذي أصبح على الأبواب (21 مارس)، فلا تفوتوا فرصة منحها تجربةً لا تنسى مع هذه المجموعة الرائعة من خيارات الرفاهية.

تقرّبي من والدتك أكثر في مركز سبا "زيغي باي" في مسندم، سلطنة عمان – توفر باقة مركز سبا "زيغي باي" للأم وابنتها الوجهة المثالية لقضاء أوقات لا تنسى والاسترخاء سويةً. كما تُتيح هذه الباقة أيضاً للزوج فرصة تدليل أم أبنائه من خلال إهدائها تجربةً مثالية تنقلها لعالمٍ من الهدوء والسكون. وتتضمن الباقة، التي يقدمها المركز حتى 31 مارس، إقامة لشخصين لمدة ليلتين في الفيلا الشاطئية مع وجبة فطور يومية في "سبايس ماركت"، إضافة إلى زيارة في إحدى الأمسيتين إلى مطعم "سينس أون ذي إيدج" المذهل للاستمتاع بوجبة من ثلاث أطباق. كما وتتيح الباقة جلسة مجانية من تدليك الاسترخاء لمدة ثلاثين دقيقة عند حجز جلسة تدليك "مارما" بين الساعة 9 صباحاً و12 ظهراً. وتمنح جلسة تدليك "مارما" لمدة 90 دقيقة، شعوراً بالاسترخاء العميق، فهي تخلص الجسم من الإرهاق والتوتر وتساعد على النوم بعمق، لتجدد بذلك طاقة الجسم وتعيد إليه التوازن. السعر: 2760 دولار أمريكي.

علاجات مذهلة في مركز سبا "سيكس سينسيز" في "فندق ومنتجع قرية الشرق"، الدوحة –  يقدم علاج "تايم فور مام" تجربة لا مثيل لها لكل الأمهات خلال شهر مارس حيث يضمن العناية بكامل الجسم لمدة 30 دقيقة ويشتمل على تنقية وتقشير وشد البشر، تليها جلسة تدليك لمدة 30 دقيقة للرأس أو القدمين أو الظهر حسب تفضيل الضيفة. وتكتمل هذه التجربة الفريدة بتقديم العصير المعد خصيصاً لمناسبة عيد الأم (مدة العلاج 110 دقائق بتكلفة 900 ريال قطري). كما يقدم المنتجع لضيوفه طيلة شهر مارس جلسةً لتجديد النشاط، التي تضم جلسة من التدليك المميز لمدة 50 دقيقة، تليها جلستا تدليك مخصصتان للوجه وفروة الرأس لمدة 25 دقيقة (مدة العلاج 100 دقيقة بتكلفة 950 ريال قطري). وأخيراً، يمكن لضيفتنا تجربة علاج "ذا بيست أوف بالي"، والتي تتضمن جلسة تقشير البشرة بالسكر مدتها 30 دقيقة، تليها جلسة تدليك "بالي" تدوم 50 دقيقة (مدة العلاج 80 دقيقة بتكلفة 750 ريال قطري). ومع هذه المجموعة المتنوعة من العروض يقدّم مركز سبا "سيكس سينسيز" في "فندق ومنتجع قرية الشرق"، الدوحة الخيار المثالي للاحتفاء بالأمهات في يومهن الأغلى على قلوب الأبناء.

مركز سبا "سيكس سينسيز لامو" يرحب بكم في جزر المالديف – تُمثل زيارة مركز سبا "سيكس سينسيز لامو"، والذي يتمتع بموقع يخطف الأنفاس في قلب المحيط الهندي، الهديةَ الفاخرة المثالية التي يمكن أن تقدمها لوالدتك لتشعرها بمكانتها الفريدة في حياتك. يضم المركز طيفاً واسعاً من العلاجات، كجلسات التدليك المميزة وجلسات التعافي من آثار السفر وجلسات التقشير وغيرها. ونوصي ضيفاتنا بتجربة جولة "سنسوري سبا"، لقضاء 90 دقيقة من الدلال على يد معالجَين يقدمان علاجاً مميزاً للوجه وتدليكاً عطرياً للجسم، وعيش تجربة حافلة بالاسترخاء تكتمل بحمام القدمين المهدئ وتدليك فروة الرأس لمنح إحساس عميق بالسكينة والاسترخاء. يبدأ سعر الباقة من 320 دولار أمريكي.

تخلصي من التوتر في مركز سبا "سيكس سينسيز" في فندق "سيمفوني ستايل"، الكويت – دلل والدتك من خلال هذه الباقة التي تضم رحلة "الحمام" التي تدوم ساعتين وعشر دقائق، تليها جلسة تدليك "بالي" التي تزيل التوتر وتمنح شعوراً عميقاً بالاسترخاء. وتكتمل التجربة بتقديم عصير "كالم مام" المكثف الذي يسرّع عملية تجديد النشاط بعد العلاج، إضافة إلى هدية مجانية من المتجر الموجود في الفندق. السعر: 60 دينار كويتي.

امنحها دلالاً لا مثيل له في فندق "سيكس سينسيز زيل باسيون" في جزيرة فيليسيتيه - قدم لوالدتك هديةً لا مثيل لها مع هذا العرض المذهل الذي يقدمه المنتجع بمناسبة افتتاحه، والذي يقدّم وجهة الاسترخاء المثالية في الجزيرة المعزولة ذات الطبيعة الخلابة. ويضم هذا العرض الافتتاحي إقامةً لخمس ليالٍ متتالية بسعر أربع فقط، لتقضي ضيفتنا ليلة إضافية في اكتشاف جمال جزيرة فيليسيتيه، مع التمتع بالهدايا الترحيبية وتناول وجبات الفطور اليومية ضمن جو من الخصوصية في الفيلا أو في أحد المطاعم. احجز أربع ليالٍ متتالية واحصل على الخامسة مجاناً. للاستعلام حول الحجوزات يرجى زيارة الموقع الإلكتروني www.sixsenses.com/resorts/zilpasyon/offers.

جلسةٌ من الدلال مع مركز سبا "سيكس سينسيز" في فندق "البستان بالاس"، عُمان - قدم لوالدتك الهدية الأفضل هذه السنة من خلال جلسة علاج مذهلة تدوم أكثر من ساعتين. ويتألف العلاج من جلسات العناية بالوجه والجسم التي تعد الخيار المثالي لتخليص الجسم من التوتر العضلي والحفاظ على نضارة البشرة وانتعاشها وإشراقتها. تكلفة الباقة 75 ريال عماني.

=