Sunday, 26 March 2017

Kärcher’s Pressure Washers Puts Control Back in the User’s Hands


Dubai, 26 March, 2017-- Kärcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions is giving back control to users working with pressure washers through carefully thought out control systems for water pressure, detergent dosages, and ergonomic design on their ‘Full Control’ range.

Working with pressure washers and other cleaners can cause some consternation amongst users as the pressure emitted by the machines can cause some users to lose control. However, Kärcher pressure washers such as the K7 and K5, that come equipped with Kärcher's ‘Full Control’ technology make working with pressure convenient.
The trigger gun on these machines is equipped to control water pressure, detergent dosage; and plus and minus controls allows users to select between six pressure and three detergent levels. Ergonomically placed to allow for easy access during operation of the machine, the design feature allows for easy adaption of the working pressure according to changing surfaces without stopping, which increases speed and efficiency. Thanks to the central parking position on the front of the devices, the trigger gun can be accessed quickly and stored during work breaks
The new spray lance combines a dirt blaster, flat stream and detergent nozzle, which can be selected by simple twisting motion. The pressure washers are also equipped with self-explanatory symbols on the spray lance to help the user select the appropriate nozzle for any given application. For example, the symbol of a stone wall represents cleaning robust surfaces with the powerful dirt blaster. Further, a clear LCD display on the trigger gun lets the user know all important settings constantly.
Like all Kärcher pressure washers in the middle and top range, the new models in the ‘Full Control’ range are also equipped with a water-cooled motor. Before the water is dispensed for cleaning, it flows around the motor casing, providing constant cooling. This guarantees high performance and durability of the devices, while the sturdy base ensures resistance to tipping. For transport, the aluminium telescopic handle can be extended and the second handle on the base of the pressure washer can be used when loading the machine.

معدات كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء تتيح للمستخدم إمكانية التحكم بإعدادات الجهاز

(دبي، 26 مارس 2017) - أدرجت شركة كارشر،الرائدة عالمياً في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، للمستخدمين الذين يستعملون ماكينات الضغط العالي من منتجاتها خياراً يتيح لهم السيطرة على هذه المعدات، وذلك من خلال أنظمة تشغيل مدروسة بعناية للتحكم بضغط المياه، والجرعات المستخدمة من مواد التنظيف ضمن تصميم مريح يساعد على استخدام هذه الآلات في نطاق "السيطرة الكاملة". 
ومن المعروف أن استعمال ماكينات الضغط العالي وغيرها من الآلات المخصصة للتنظيف والغسل يمكن أن يسبب بعض الإزعاج للمستخدمين، كما أن الضغط المنطلق من الآلات يمكن أن يتسبب بفقدان السيطرة عليها لدى البعض. وعليه، فإن ماكينة  الضغط العالي من كارشر مثل (كي7،كي5،كي4) مجهزة بتقنية "التحكم الكامل" لتجعل العمل على هذه المعدات أمراً مريحاً. 
ولفعالية أكبر، تم تجهيز زناد الضخ في هذه الآلات وتزويده بأزرار تحكم لزيادة السيطرة على ضخ المياه، وجرعات مواد التنظيف، مع أزرار ترفع وتقلص مستوى ضخ الماء، الأمر الذي يسمح للمستخدمين بتحديد الضغط المرغوب فيه من بين ستة مستويات، إلى جانب تحديد معدل استهلاك الجرعات من خلال ثلاثة مستويات متاحة. حيث تم إدراج هذه التعديلات لمساعدة المستخدم من الوصول إلى مستوى التحكم المناسب خلال عملية تشغيل الجهاز، فيما ستجعل هذه الخيارات المضافة معدات كارشر، أجهزة أكثر فاعلية وملائمة للتنظيف وفقاً لنوع الأسطح التي يتم تنظيفها دون الحاجة لإيقاف الجهاز وإعادة تشغيله، مما يزيد من سرعة وكفاءة منتجات الشركة. كما أنه وبفضل وضعية التوقف المركزية الموجودة في الجزء الأمامي من الأجهزة، يمكن لزناد الضخ التحول للسرعة المطلوبة والإبقاء عليها حتى خلال فترة التوقف الجزئي عن العمل.  
كما أن عبوة رش الرذاذ الجديدة تحتوي على منظف مخصص للغبار والأوساخ، وتيار ثابت لتحريكها، وخرطوم لسكب المنظفات، كما يمكن الاختيار فيما بينها عن طريق زر التبديل المدرج في الجهاز. وقد تم تجهيز ماكينات الضغط العالي مع رموز ذاتية التفسير تظهر على مرش الرذاذ، لمساعدة المستخدم في اختيار المنفذ المناسب لعملية التنظيف التي يقوم بها في كل مرة. فعلى سبيل المثال، فإن رمز الجدار الحجري يمثل تنظيف الأسطح القوية ويحتاج لمنفذ الأوساخ الصعبة. وعلاوة على ذلك، تحتوي هذه الأجهزة على شاشة إل سي دي عالية الوضوح مثبتة على زناد الضخ ليتمكن المستخدم من معرفة جميع الإعدادات الهامة خلال عملية التنظيف. 
يشار إلى أنه وكما في جميع معدات التنظيف ذات الضغط العالي من كارشر، سواء ذات مستوى التحكم المتوسط أو العالي، فإن المعدات الجديدة ذات "التحكم الكامل" مجهزة أيضاً بمحرك لتبريد المياه. فقبل الاستغناء عن المياه المستخدمة في التنظيف، تتدفق حول غلاف المحرك، مزودة إياه بالتبريد اللازم. مما يضمن أداء الأجهزة العالي ومتانتها، في حين أن القاعدة الصلبة التي يستند عليها الجهاز تضمن مقاومة الانقلاب. أما بالنسبة للحركة والتنقل، فيمكن تمديد مقبض الألمنيوم متعدد الأطوال، إلى جانب استخدام المقبض الثاني على قاعدة جهاز الضغط عند تحميل الجهاز.

=