Wednesday, 22 March 2017

Egyptian Minister of Communications and Information Technology Visits Mastercard Headquarters in New York


Mastercard Advanced Solutions of Electronic Payments Help Egypt Achieve Financial Inclusion and Shift to Cashless Society    


Cairo, Egypt: 21st March, 2017- Eng. Yasser El Kady, Egyptian Minister of Communications and Information Technology (CIT), recently visited the headquarters of Mastercard, the leading technology company in the global payment industry, in New York, USA. The Minister was accompanied by a high-ranking business delegation and was welcomed by Mastercard's top executives, Mrs. Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mr. Khalid Elgibali, Division President for Middle East and North Africa, and Mr. Magdy Hassan, General Manager Egypt and North Africa.

The meeting provided an opportunity for both sides to discuss developments within the payments industry, share views and exchange expertise, while the Mastercard team demonstrated best practices and leading global programs. They also discussed means to benefit from Mastercard’s electronic payment advanced technologies to further drive financial inclusion in the country through the development of a unified payment solution such as the multi applications card for citizens as well as leveraging on Mastercard’s experience and innovation labs to provide the necessary support and training for the incubation of FinTech startups.

"We are honored to meet Eng. Yasser El Kady and his esteemed delegation at our headquarters today," said Mr. Khalid Elgibali, the Division President for Middle East and North Africa, Mastercard.  "Mastercard has an impressive track record in Egypt and fruitful cooperation with the Egyptian government. We share the same vision to promote financial inclusion and to welcome more unbanked Egyptians into formal economy. The Egyptian market has tremendous IT growth potential. It also has what it takes to advance technological services, including electronic payments. I believe in Egypt's capabilities to achieve financial inclusion as we move toward more sustainable economic development for a better Egypt."                 

It is worth mentioning that Mastercard and the Egyptian government have worked together on several projects to encourage the use of electronic payments instead of cash such as: the establishment of the first interoperable mobile ecosystem; the electronic payroll program for the Egyptian Government; the launch of the electronic taxes and customs collection system; and last year, Mastercard signed a memorandum of understanding with the Information Technology Industry Development Agency (ITIDA) to develop the necessary infrastructure for the advancement and technological enablement of all technology parks across Egypt.

وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات يزور المقر الرئيسي لشركة ماستركارد في نيويورك
حلول ماستركارد المتطورة للمدفوعات الإلكترونية تساعد الحكومة المصرية على تحقيق الشمول المالي والتحول للمجتمع اللانقدي  

القاهرة في 21 مارس 2017 - قام المهندس/ ياسر القاضي، وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات ، بزيارة عمل للمقر الرئيسي لشركة ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في  تكنولوجيا حلول الدفع، بمدينة نيويورك في الولايات المتحدة الأمريكية.  رافق الوزير خلال زيارته وفد رفيع المستوى، وكان في استقبالهم من شركة ماستركارد السيدة/ مارتينا       هند مجيان، رئيس القطاع المالي، والسيد/ خالد الجبالي، رئيس منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والسيد مجدي حسن، المدير الإقليمي لمصر وشمال أفريقيا.

أتاحت الزيارة للجانبين فرصة لمناقشة أحدث التطورات في قطاع المدفوعات ونقل وتبادل الخبرات وعرض أفضل التجارب في تلك الصناعة الهامة. في الوقت نفسه استعرض المسئولون في ماستركارد أفضل الممارسات والبرامج التي تنفذها الشركة، كما تطرقت الزيارة لمناقشة أوجه التعاون لتعزيز الاستفادة من خبرة ماستركارد العالمية في مجال المدفوعات الرقمية  لتحقيق الشمول المالي في مصر، من خلال تصميم حلول و برامج موحدة لبطاقات المدفوعات الالكترونية متعددة الاستخدام للمواطنين، وكذلك الاستفادة من مراكز الابتكار والابداع  في صناعة المدفوعات الرقمية بماستركارد لتوفير الدعم والتدريب اللازم لحاضنات الشركات التكنلوجية الناشئة في مجال التكنولوجيا المالية.      

يضيف السيد/ خالد الجبالي، رئيس منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في ماستركارد: "لقد شرفنا اليوم باستقبال المهندس/ ياسر القاضي، وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات والوفد الموافق له في مقرنا الرئيسي بمدينة نيويورك. إنّ ماستركارد تتمتع بسجل حافل من التعاون المثمر والبنّاء مع الحكومة المصرية. و إنني أؤمن أن رؤية ماستركارد تتطابق مع رؤية الحكومة المصرية فيما يخص تحقيق الشمول المالي وضم المزيد من المواطنين للاقتصاد الرسمي. ولهذا تقوم ماستركارد بتنفيذ عدد من البرامج والمبادرات والمشروعات الطموحة في السوق المصري بمشاركة الحكومة، انطلاقاً من هذه الرؤية المشتركة لتحقيق المزيد من التنمية التكنولوجية والشمول المالي بمعناه الفعلي. وفي هذا الإطار، أود التأكيد على أن السوق المصري يتمتع بإمكانيات نمو هائلة في المجال التكنولوجي، كما أنه يمتلك بنية تحتية تكنولوجية قوية يمكن الاعتماد عليها في تطوير كافة الخدمات التكنولوجية ومن بينها خدمات المدفوعات التي تعتمد على وسائل الاتصالات الحديثة مثل المدفوعات عن طريق الإنترنت والهواتف المحمولة إلى جانب التحول الرقمي والمدفوعات الإلكترونية في مكاتب البريد التي تنتشر في كل مدن وقرى البلاد. إنني أثق في قدرة مصر على تحقيق الشمول المالي خلال زمن قياسي، نظراً لرغبة الجادة في الاستفادة من مزايا الشمول المالي ودمج فئات جديدة من أبناء الشعب المصري ضمن المنظومة المالية والمصرفية الرسمية، وهو ما يساهم في تحقيق التنمية الاقتصادية المستدامة."    

تجدر الإشارة أنّ ماستركارد تعاونت مع الحكومة المصرية في تنفيذ عدد من المشروعات الهادفة لتشجيع الاعتماد على المدفوعات الالكترونية بدلاً من المعاملات النقدية. ومن هذه البرامج:  تأسيس وإطلاق منصة ماستركارد المفتوحة للدفع عبر الهواتف المحمولة، وبرنامج سداد المرتبات إلكترونياً لموظفي الحكومة، وبرنامج ماستركارد لخدمات تحصيل الضرائب والجمارك إلكترونياً للتسهيل على المواطنين. من ناحية أخرى، وقّعت ماستركارد أواخر العام الماضي مذكرة تفاهم مع هيئة تنمية صناعة تكنولوجيا المعلومات (ايتيدا) لإقامة مناطق تكنولوجية لا نقدية في مصر ووضع الأساليب التكنولوجية التي تضمن تطوير تقنيات الدفع في كل المناطق التكنولوجية في أنحاء البلاد.
=