Wednesday, 1 March 2017

ALL NATURAL HUMMUS GETS LONGER LIFE WITH JORDANIAN TECH BREAKTHROUGH


Global Gulfood launch bags signature orders from KSA and Turkey
Dubai, UAE: Jordanian food technologist and food production company owner Khaled Kasih is celebrating a 15-year dream realised at Gulfood 2017, the world’s largest annual food event which runs at the Dubai World Trade Centre (DWTC) until Thursday night (March 2), with the launch of a 100% natural and gluten-free hummus range that has a shelf life of up to 18 months.

Khaled, who owns and runs Amman’s Kasih Food Production Co. has developed the technology which now produces, what he claims is “the world’s only UHT aspetic hummus.”

And the global launch of the product at Gulfood 2017, the largest in the show’s 22nd edition history, has already won international approval with contracts initialled with companies from Saudi Arabia and Turkey.

At Gulfood, Khaled, participating in a Jordanian national pavilion, has launched a ‘hummus-on-the-go’ snack, a larger catering version, handy, long-life home packs and even kids’ packs with funky toddler-friendly packaging.

“The problem with hummus is that for years it has been treated with preservatives and even so only had a shelf life of only two weeks. After that, there have been recalls. Now, caterers and family users can buy a product they can trust and will last.”

Khaled has even invested in kids’ versions of the product – Hammous and Hammousa – which are fortified with vitamins A, B6, B9, B12, D3 and D in kid-friendly packaging.

“Good hummus is perishable and could only be preserved previously with a two-week shelf-life. With our technology we have found a way of keeping the freshness which reduces costs significantly for everyone and promoting the product as a very healthy alternative to other snacks,” said Khaled. “We have had an excellent reaction, particularly from buyers from Saudi Arabia and Turkey and that’s just the beginning. This really is a breakthrough after years of study.”

Gulfood 2017 has achieved the biggest showing in the annual event’s highly successful 22 edition history.

The show is on course to draw up to 95,000 visiting food professionals globally who can interact with 5,000 exhibitors from 150 countries, 48% of which are new to the event and are vying for a stake of a multi-billion-dollar MENA f&b market. The show also encompasses the world’s biggest annual Halal food sourcing trade exhibition.

Spanning some 120,000 square metres – the size of 17 football pitches - the show spans all DWTC halls and two outside structures.

“Kasih is one of numerous international companies which have chosen to stage their global innovation launches at Gulfood,” said Mark Napier, Show Director, Gulfood. “This is testament to their belief in the power of the show to reach local, regional and international buying influencers.”

This year Gulfood features 88 national pavilions with four countries – Azerbaijan, Finland, Malta and Somalia - represented for the first time. India, Spain, Italy, the USA and China have mounted the largest pavilions which are up against a host of regional country promotions most notably from Egypt, Lebanon, Iran, Jordan and Morocco.


Gulfood 2017 is a strict trade-only event and is open to business and trade visitors. The show is open 11am-7pm until March 1 and 11am-5pm on March 2.

لاقت قبولاً كبيراً وطلباً واسعاً في المملكة العربية السعودية وتركيا
تقنية جديدة لإطالة عمر تخزين وجبات الحمص الطبيعية خلال معرض جلفود 2017

أعلن الخبير الأردني في التكنولوجيا الغذائية خالد الكسيح خلال فعاليات معرض ’جلفود 2017‘، أكبر فعاليات الأغذية السنوية المقام ضمن مركز دبي المالي العالمي والذي تستمر فعالياته حتى ليلة الخميس (2 مارس) عن إطلاق صنف من الحمص الطبيعي 100% والذي يتميز بامتلاكه عمرًا تخزينًا يصل إلى 18 شهراً.

نجح خالد الكسيح، مالك ومدير شركة ’الكسيح لتصنيع الأطعمة المعلبة‘ التي تتخذ من العاصمة الأردنية عمّان مقراً لها، في تحقيق حلم عمره الذي راوده لـ 15 عاماً بتطوير تقنية تساهم في إنتاج "الحمّص المعقم بالمعالجة بالحرارة العالية الوحيد من نوعه في العالم"، حسب وصف السيد خالد.

ولاقى إطلاق المنتج عالمياً أصداءً إيجابيةً واسعة تجلت في توقيع الشركة لعقود مع عدد من الشركات في المملكة العربية السعودية وتركيا، وذلك خلال فعاليات معرض ’جلفود 2017‘ في نسخته الـ22 والأكبر في تاريخ المعرض.
وأعلن السيد خالد خلال المعرض أيضاً عن إطلاق مجموعة من منتجات الحمص مثل ’وجبة الحمّص السريعة‘، وعبوة أكبر حجماً تناسب قطاع خدمات التموين، بالإضافة لعبوات حمّص منزلية عملية الاستخدام وذات فترة صلاحية طويلة ومنتجات خاصة بالأطفال ذات تغليف مرح.

وتعليقاً على الحدث، قال السيد خالد الكسيح: "مشكلة منتجات الحمّص أنها رغم معالجتها بالمواد الحافظة إلا أن عمر تخزينها يمتد لأسبوعين كحد أقصى، وقد يتم سحبها من الأسواق قبل انقضاء هذه المدة. أما الآن فقد أصبح ممكناً للعائلات ومتعهدي الطعام شراء المنتج وهم واثقون من استمرار صلاحيته لمدة طويلة". واضاف الكسيح: "مشكلة منتجات الحمّص هي فترة حفظها القصيرة التي كانت سابقاً لا تتجاوز الأسبوعين. ولكننا ومن خلال تقنيتنا الجديدة المبتكرة وجدنا طريقة للحفاظ على الحمّص طازجاً، وهذا من شأنه تقليل تكاليف الإنتاج بشكل كبير للجميع، بالإضافة للترويج للمنتج كبديل صحي عن الوجبات الأخرى. ولقد تلقينا ردود أفعال إيجابية للغاية خاصة من المشترين من المملكة العربية السعودية وتركيا. ليست هذه سوى الخطوة الأولى لإنجاز كبير تحقق بعد سنين طويلة من الدراسة والبحث".

وقد عمل الكسيح على طرح نسخة خاصة بالأطفال من المنتج تحت اسم ’الحمص والحموصة‘ والتي تأتي مدعمة بفيتامينات (ا) و(ب6) و(ب9) و(ب12) و(د3) و(د) والمعبأة في عبوات تناسب استخدام الأطفال.

والجدير بالذكر أن النسخة الـ22 من معرض ’جلفود‘ حققت أكبر مشاركة من العارضين في تاريخ المعرض، ما يجعلها النسخة الأكثر نجاحاً من المعرض حتى الآن. ومن المتوقع  أن يستقطب المعرض ما يصل إلى 98 ألف زائر من المتخصصين في القطاع من أكثر من 166 بلداً مع مشاركة 4,215 شركة عارضة من 88 دولة، والذين يشارك 48% منهم للمرة الأولى في هذه الفعالية للحصول على حصة ضمن سوق المواد الغذائية والمشروبات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والذي يقدر بمليارات الدولارات. كما يحتضن المعرض فعالية ’عالم الأغذية الحلال‘ التي تعد أضخم معرض تجاري سنوي متخصص في الأغذية الحلال في العالم.

وبهذه المناسبة، قال السيد مارك نابير، مدير معرض ’جلفود‘: "تُعد شركة ’الكسيح‘ واحدة من الشركات العالمية العديدة التي اختارت إطلاق ابتكاراتها الحديثة ضمن معرض ’جلفود‘، وهذا دليل واضح على ثقة هذه الشركات بقدرة المعرض على إيصال هذه الابتكارات إلى أهم المشترين المحليين والإقليميين والدوليين".

يتممد معرض ’جلفود‘ على مساحة أكثر من مليون قدمًا مربعة، أي ما يعادل مساحة 17 ملعب كرة قدم، شاغلاً بذلك جميع قاعات مركز دبي التجاري العالمي بالإضافة إلى قاعتين خارجيتين مؤقتتين.
وتحتضن نسخة هذا العالم من معرض ’جلفود‘ 88 جناحاً وطنياً مع مشاركة أربع دول للمرة الأولى في هذا المعرض وهي أذربيجان وفنلندا ومالطا والصومال. وتشهد مشاركة الصين والهند وإيطاليا وإسبانيا والولايات المتحدة الأمريكية بأكبر أجنحة لها في ’جلفود‘ حتى الآن. وعلاوةً على ذلك، ستضم الأجنحة الدولية مجموعة من الحملات الترويجية الإقليمية أبرزها من مصر وإيران والأردن ولبنان والمغرب.

ويعتبر ’جلفود 2017‘ معرضاً مخصصاً للعاملين في قطاع التجارة والأعمال فقط. ويفتتح المعرض أبوابه من الساعة 11 صباحاً لغاية 7 مساءً حتى 1 مارس 2017، ومن الساعة 11 صباحاً لغاية الساعة 5 مساءً يوم 2 مارس 2017

=