Sunday, 19 February 2017

Kärcher 2016 Global Turnover Exceeds AED 9.1 Billion


Growth above sectoral average

Dubai, 16th February, 2017-- Kärcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions continues on course for growth. In the financial year 2016, Kärcher achieved a turnover of AED 9.1 billion (2.33 billion euros) and increased its sales by more than AED 390M (100 million euros) or nearly 5%, setting a sales record once again. The number of employees has also increased. At the end of 2016, Kärcher employed 11,862 people in 65 countries worldwide – over 500 employees more than in the previous year.

"Our growth in the past year was around twice as high as the sectoral average," says Hartmut Jenner, Chief Executive Officer and Chairman of the Management Board. "Had it not been for the sharp currency fluctuations, our growth, at more than 7%, would have been even higher. What is encouraging is that we have increased our turnover in nearly all markets in national currency."

Kärcher launched more than 100 new products in 2016. In the commercial sector, the cleaning machine manufacturer completely redesigned the trigger gun for high-pressure cleaners, with a trigger that uses the recoil of the water stream. In addition to a new high-pressure cleaner range, Kärcher launched the floor cleaner FC 5 for end consumers in Europe, a completely new machine that vacuums and wipes in one pass and is set to reach the Middle East mid-2017.

Kärcher also made substantial investments in 2016. At its headquarters in Winnenden, the new customer and visitor centre was opened. In recent years, the family-owned company has invested more than AED 117 million (30 million euros) in offices, an auditorium and customer centre at the Winnenden site. The next expansion, a building with 220 workplaces and a test unit for car washes, was already being planned in 2017.

In the Middle East, Kärcher opened a dedicated one-stop shop for all after sales maintenance and service at Ras al Khor, in Dubai, UAE, and a dedicated office in Doha, Qatar. There are further plans to open Kärcher centres across the region by 2020.


With its economic growth, Kärcher is also expanding its social commitment internationally. This includes the restoration of historic monuments, as well as supporting non-profit organisations. In 2016, Kärcher cleaned the Hermann monument in Detmold and the historic Fort Anping in Taiwan, among others, using its own technology and experts. As part of its social commitment, Kärcher supported SOS Children's Villages in Germany and abroad with machines and donations. In 2016, in cooperation with the Global Nature Fund, green filter systems were constructed in Mexico and Columbia for village communities.

كارشر تحقق قيمة تداول تتجاوز 9.1 مليار درهم باستثماراتها حول العالم

الشركة تحقق نموا بنسبة 5% ويفوق معدل تطور القطاع  

(دبي، 16 فبراير,2017) - كارشر، الشركة الرائدة عالمياً في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، والآخذة في النمو والتطور حققت في السنة المالية الماضية 2016 نجاحاً ملفتاً، حيث بلغ حجم مبيعاتها 9.1 مليار درهم (2,33 مليون يورو) بزيادة على المبيعات بلغت أكثر من 390 مليون درهم أي ما يقارب الـ 5٪، مسجلةً بذلك رقماً قياسياً في المبيعات من جديد.
كما زادت كارشر كادر موظفيها في نهاية العام الماضي ليبلغ عدد العاملين فيها 11,862 شخصاً من 65 بلداً بمختلف أنحاء العالم، بزيادة وصلت لاستقطاب أكثر من 500 موظف ضمن كادرها مقارنة بما كانت عليه في العام السابق.

وحول هذا التطور الذي نجحت كارشر في الوصول إليه يقول الرئيس التنفيذي ورئيس مجلس الإدارة في الشركة هارتموت جينر " وصلنا في العام الماضي لمعدل نمو يفوق بضعفين معدل النمو ضمن هذا القطاع، ولو لم يكن هناك تقلبات حادة في أسعار صرف العملات لكان نمو كارشر تعدى عتبة الـ 7%. ولكن الأمر المشجع في هذا الموضوع أننا تمكنا من رفع معدل التداول المالي للشركة بجميع الأسواق العاملة بها وبالعملة المحلية"

وفيما يتعلق بالقطاع التجاري أطلقت كارشر أكثر من 100 نوع من المنتجات الجديدة في عام 2016. حيث قامت الجهة المصنعة لأجهزة التنظيف بإعادة تصميم جهاز "تريغر غن" لأعمال النظافة التي تحتاج للضغط العالي، وذلك من خلال إدراج مشغل أو زناد يعيد استخدام المياه المرتدة من عملية الضخ.
بالإضافة إلى استحداث مستوى أعلى من معدات التنظيف ذات الضغط العالي، حيث أطلقت كارشر جهاز ( إف سي 5 ) المتخصص بتنظيف الأرضيات للمستهلكين في أوروبا، وتعمل هذه الآلة الجديدة تماماً بتقنية توفر إمكانية الشفط والمسح في آن واحد، والتي من المقرر أن تصل إلى المستهلكين في الشرق الأوسط مع منتصف العام الحالي.

كما تمكنت كارشر من تحقيق استثمارات كبيرة في عام 2016  في مقرها الرئيسي بمنطقة وينندن بألمانيا حيث تم افتتاح مركز جديد يهتم بعملاء و زوار الشركة.
كما قامت العائلة المالكة للشركة باستثمار أكثر من 117 مليون درهم (30 مليون يورو) بتجهيز المكاتب و قاعة ومركز العملاء في موقع وينندن. ومن المقرر ضمن خطة التوسع المقبلة لكارشر أن تقوم بتجهيز مبنى مؤلف من 220 غرفة مكتبية في وينندن ومزود بقاعات وغرف اختبار لأجهزة ومعدات غسيل السيارات، والتي تم التخطيط لها في وقت سابق من عام 2017.

وضمن الانجازات والتطورات التي حققتها كارشر في سوق الشرق الأوسط، قامت بافتتاح مركز لخدمات وصيانة ما بعد البيع بمنطقة رأس الخور في دبي بالإمارات ومكتب متخصص في الدوحة بقطر، والتي تأتي ضمن خطط كارشر المستقبلية لافتتاح مراكز بجميع أنحاء المنطقة مع حلول عام 2020.

وإلى جانب النمو الاقتصادي الذي حققته كارشر العام الماضي، وإيماناً منها بالمسؤولية المجتمعية على الصعيد الدولي حققت كارشر إنجازات اجتماعية هامة تضمنت تنظيف المعالم والآثار التاريخية، ودعم المنظمات غير الربحية. كما قامت كارشر خلال عام 2016 بتنظيف نصب " هيرمان " الأثري في ديتمولد وحصن آنبينغ في تايوان بالإضافة لمواقع أخرى باستخدام التكنولوجيا الخاصة بها وخبرتها في عالم التنظيف.
وكجزء من المسؤولية المجتمعية دعمت كارشر قرى "إس أو إس" لرعاية الأطفال في ألمانيا ودول أخرى بمعدات تنظيف وتبرعات مادية. فضلاً عن تعاونها مع صندوق الطبيعة العالمي بتشييد أنظمة التصفية الخضراء للمجتمعات القروية في كل من المكسيك وكولومبيا.


=