Wednesday, 15 February 2017

Huawei’s R&D investment powers a major breakthrough for warm climates


Huawei, the 8th largest in terms of R&D unveiled the first long-lifespan
Graphene -assisted Li-ion battery

Beirut, February 15th, 2017: Huawei was ranked as the world’s eighth-largest company in terms of research and development spending in 2016, according to EU Industrial R&D Investment Scoreboard, an annual ranking of the world’s top 2,500 R&D investors. The global technology manufacturer’s significant investment in research and development has led to major breakthroughs in the industry including the first long-lifespan graphene-assisted Li-ion battery able to withstand high temperatures.
According to the rankings compiled by European Commission's Economics of Industrial Research and Innovation, R&D spending by Chinese companies increased 24.7% from previous year, boosting its share of the global total from 5.9% to 7.2%. Furthermore, the scoreboard shows that the largest groups of companies in the world top 2,500 companies are drawn from the ICT, health care and automotive industries.
Huawei’s investment into the Huawei Central Research Institute has led to developments in a number of technological advancements including their latest breakthrough - Li-ion batteries. The Watt Laboratory, an organization under Huawei's Central Research Institute Huawei announced at the 57th Battery Symposium held in Japan that Huawei plans to unveil Li-ion batteries featuring new graphene-assisted heat-resistant technologies. These technologies allow Li-ion batteries to remain functional in a 60°C environment, a temperature 10°C higher than the existing upper limit. The lifespan of the graphene-assisted Li-ion batteries will also be twice as long as ordinary Li-ion batteries, allowing for an unprecedented long battery life.
Dr. Yangxing Li, Chief Scientist at Watt Laboratory said, "We have performed charging and discharging tests in a high-temperature environment. The tests show that when working parameters are the same, the graphene-assisted high-temperature Li-ion battery is 5°C cooler than ordinary Li-ion batteries. Over 70% of the graphene-assisted battery's capacity is left after it is recharged 2,000 times at a temperature of 60°C. Less than 13% of its capacity is lost after being kept in a 60°C environment for 200 days."
Huawei's research results will reshape the storage systems of communications base stations. In high-temperature regions and countries, outdoor base stations powered by the graphene-assisted high-temperature Li-ion batteries can have working lifespans longer than four years. These batteries ensure a high mileage for electric vehicles per charge in high temperatures. They can also guarantee the safe operation of drones, which often generate a significant amount of heat.
Huawei's Watt Laboratory also revealed its quick charging technology, which recharges 48% of a 3000mAh battery in just 5 minutes. This technology turned many heads. According to Dr. Li, Huawei has commercialized the developed quick charging batteries and will announce a super-quick charging mobile phone in late December.

The URL of Huawei's graphene-assisted high-temperature Li-ion battery demo video: https://youtu.be/OceA8Wye71M

استثمار هواوي في الأبحاث والتطوير يساهم في تحقيق إنجاز كبير للمناخات الدافئة
هواوي ثامن أكبر شركة في العالم من حيث الإنفاق على الأبحاث والتطوير
تطلق أول بطارية ليثيوم-أيون طويلة العمر

بيروت، في 15 شباط 2017: احتلت شركة "هواوي" المرتبة الثامنة في قائمة أكثر الشركات الكبرى إنفاقاً على الأبحاث والتطوير في العام 2016 على مستوى العالم، وفقاً لتصنيف مؤشر الإنفاق على البحث والتطوير الصناعي التابع للاتحاد الأوروبي، الذي يضم أكبر 2500 شركة على مستوى العالم. وساهم هذا الاستثمار الكبير لشركة هواوي في تحقيق إنجازات ضخمة في هذا القطاع، بما فيها إنتاج أول بطارية ليثيوم-أيون طويلة العمر تعمل بمساعدة الجرافين وقادرة على تحمل درجات الحرارة العالية.

وكشفت التصنيفات التي جمعها مشروع "اقتصاديات البحوث الصناعية والابتكار" التابع للمفوضية الأوروبية، أن إنفاق الشركات الصينية على الأبحاث والتطوير ارتفع بنسبة 24.7% مقارنة مع العام السابق، مما يزيد من حصتها من الإجمالي العالمي من 5.9% إلى 7.2%. كما أشار تصنيف مؤشر الإنفاق على البحث والتطوير الصناعي التابع للاتحاد الأوروبي، أن أكبر مجموعات الشركات في قائمة أبرز شركات العالم وعددها 2500 شركة يتم اختيارها من مجالات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات والرعاية الصحية والسيارات.

وساهم استثمار الشركة الكبير في "معهد هواوي المركزي للبحوث" في إحداث تطورات في عدد من الابتكارات التكنولوجية بما فيها آخر إنجاز وهو إنتاج أول بطارية ليثيوم-أيون. وقد كشفت مؤسسة "وات لابوراتوري"  التابعة لـمعهد هواوي المركزي للبحوث، خلال الندوة السابعة والخمسين التي عُقدت في اليابان وتمحورت حول البطاريات، أن شركة "هواوي" تعتزم كشف النقاب عن بطاريات ليثيوم-أيون تتميز بتكنولوجيات جديدة تتيح للبطاريات إمكانية الاستمرار بأداء وظيفتها في درجة حرارة 60 درجة مئوية، أي بنسبة 10 درجات مئوية عن الحد الأعلى المتوفّر حالياً. كما أن عمر بطاريات ليثيوم-أيون التي تعمل بمساعدة الجرافين سيصبح ضعف عمر بطاريات ليثيوم-أيون العادية، مما سيُطيل عمر البطاريات بشكل لم يسبق له مثيل.

وحول الموضوع، قال الدكتور "يانج زنج لي" رئيس فريق العلماء في مؤسسة "وات لابوراتوري": "أجرينا اختبارات شحن وتفريغ في درجة حرارة عالية أثبتت أنه في ظروف العمل الموحّدة، تكون بطارية ليثيوم-أيون التي تعمل ضمن درجات حرارة عالية بمساعدة الجرافين أبرد بنسبة خمسة درجات مئوية من بطاريات ليثيوم-أيون العادية. ويبقى أكثر من 70% من قدرة البطارية العاملة بمساعدة الجرافين بعد إعادة شحنها 2000 مرة في درجة حرارة 60 درجة مئوية. وتفقد البطارية أقل من 13% من قدرتها بعد حفظها في درجة حرارة 60 درجة مئوية لمدة 200 يوم".
ولا شك أن نتائج التي توصلت إليها أبحاث "هواوي" ستعيد تشكيل أنظمة التخزين في محطات الاتصالات. ففي البلدان التي تتميّز بمناخات دافئة، يمكن للمحطات الخارجية التي تستمد طاقتها من بطاريات ليثيوم-أيون العاملة ضمن درجة حرارة عالية بمساعدة الجرافين أن تمتد أعمارها إلى ما يزيد عن أربع سنوات، كما يمكنها أن تضمن التشغيل الآمن للطائرات من دون طيار وغالباً ما ينتج عنها قدر كبير من الحرارة.

كما كشفت مؤسسة “وات لابوراتوري” التابعة لشركة “هواوي” عن تكنولوجيتها للشحن السريع، حيث يمكن بواسطتها إعادة شحن 48% من بطارية سعتها 3000 ميلي أمبير-ساعة في 5 دقائق فقط؛ وقد لفتت هذه التكنولوجيا انتباه العديدين. وحسب تصريح الدكتور "يانجزنج لي" فإن شركة “هواوي” قد أدخلت بطاريات الشحن السريع المطورة في عملياتها التجارية وستعلن عن هاتف نقال بنظام شحن فائق السرعة في أواخر شهر ديسمبر. يمكنكم مشاهدة الفيديو التوضيحي لبطارية ليثيوم-أيون التي تعمل في درجة حرارة عالية بمساعدة الجرافين عبر الرابط التالي: https://youtu.be/OceA8Wye71M

=