Tuesday, 21 February 2017

Hilton Sharm Waterfalls Resort Welcomes Elite Athletes for the Sharm El-Sheikh Arab International Squash Masters Championship



Cairo, Egypt: January 20, 2017 – Hilton Sharm Waterfalls Resort was the home away from home for the vast majority of elite athletes participating in the Sharm El-Sheikh Arab International Squash Masters Championship from January 19-23. This is the fourth year the championship has taken place in Sharm El Sheikh and features participants from around the world including Egypt, Algeria, Bahrain, France, Germany, Great Britain, Iraq, Italy, Jordan, Lebanon, Oman, Palestine, Qatar, Saudi Arabia, Spain, Syria, Turkey and the United Arab Emirates.

“Sharm El Sheikh is a globally-recognized seaside destination that is also gaining increasing popularity as locale for world-class international sports,” said Emad El Defrway, General Manager of Hilton Sharm Waterfalls Resort. “From our prime position on the Red Sea Coast, we offer guests a bounty of activities to suit everyone from water lovers, adventure seekers, sun bathers, shopping enthusiasts and everyone in between. Welcoming athletes and guests to our vibrant city and well-appointed resort is an honor we look forward to every single day.”

Set on the shores of the Red Sea, with a private beach jetty, Hilton Sharm Waterfalls Resort is the perfect Sharm-el-Sheikh escape. Close to the city’s attractions, including Il Mercato shopping mall and the Old Market, choose to get out and explore or simply stay at the resort and enjoy all our facilities – including our private beach, outdoor pools, and health club. Adventure seekers can even learn to scuba dive at the hotel’s very own dive center.

منتجع هيلتون شرم الشلالات يستضيف النجوم المشاركين في البطولة العربية الدولية للإسكواش للرواد في شرم الشيخ

القاهرة في 20 فبراير 2017- استضاف منتجع هيلتون شرم الشلالات معظم اللاعبين المشاركين في البطولة العربية الدولية للإسكواش للرواد والتي أقيمت في مدينة شرم الشيخ في الفترة من 19 حتى 23 يناير الماضي. دورة هذا العام من البطولة هي الرابعة التي تُقام في شرم الشيخ بمشاركة عدد كبير من محترفي الإسكواش من جميع أنحاء العالم، حيث ضمت البطولة لاعبين من مصر والجزائر والبحرين وفرنسا وألمانيا وبريطانيا والعراق وإيطاليا والأردن ولبنان وسلطنة عُمان وفلسطين وقطر والمملكة العربية السعودية وإسبانيا وسوريا وتركيا والإمارات العربية المتحدة.   

يقول عماد الدفرواي- مدير عام منتجع هيلتون شرم الشلالات: "تُعد شرم الشيخ من أشهر الوجهات السياحية العالمية على شاطئ البحر الأحمر، حيث استطاعت المدينة السياحية الشهيرة من نيل شعبية كبيرة في استضافة كبرى البطولات الرياضية الدولية. ومن خلال موقعنا المتميز على سواحل البحر الأحمر الساحرة، يقدم منتجع هيلتون شرم الشلالات باقة متنوعة من الأنشطة والفاعليات التي تناسب جميع النزلاء. فسواءً كنت من عشاق المياه الفيروزية النقية أو من الباحثين عن المغامرة أو الراغبين في حمام شمس، أو حتى من محبي التسوق والشراء، ستجد معنا كل ما تبحث عنه وأكثر. إنّ استقبال واستضافة نجوم الإسكواش والنزلاء في منتجعنا، بالمدينة السياحية الأشهر في مصر، يُعد شرفاً كبيراً نتطلع لتكراره كل يوم."       

يتمتع منتجع هيلتون شرم الشلالات بموقعه الرائع على شاطئ البحر الأحمر، ويضم شاطئ خاص. يمثل المنتجع فرصة فريدة لكل الباحثين عن الهدوء والجمال في شرم الشيخ، هذا بالإضافة لقربه من أهم مواطن الجذب السياحي وأماكن التسوق والترفيه بالمدينة، مثل مول Il Mercato والسوق القديم وغيرها. يمكنك الخروج والتجول في المدينة بكل حرية، أو البقاء في المنتجع للاستمتاع بمجموعة من أرقى المنشآت السياحية بالمنتجع- مثل الشاطئ الخاص وحمامات السباحة الخارجية والنادي الصحي. أما للباحثين عن المغامرة، فيمكنهم تعلم الغوص في مركز الغوص الخاص بالفندق.


=