Wednesday, 8 February 2017

E-City invests more than AED 35 million in renovation of all its stores across the UAE



Move complements leading electronics retail firm’s bullish attitude of gaining 25 per cent sales growth in 2017

February 08, 2017

E-City, a leading operator of a chain of world-class multi-brand electronics retail stores across the UAE, has revealed its recent strategic move to invest more than AED 35 million in renovation of all of its stores across the UAE. The move is expected to complement the company's confidence in driving in 25 per cent sales growth this year. Renovation of E-City's outlets will follow a design aimed at uplifting the brand's appeal--featuring key elements like new products added to its portfolio, a new signage and a more enhanced and engaging store plan, which are expected to help improve a customer's shopping experience.

E-City is the electronics retail arm of Albatha Retail & Home Products Group of Albatha Holding, which is one of the leading private business groups in the UAE. The group maintains a staff of over 7,000 employees, consisting of more than 25 autonomous companies across diversified sectors such as automotive, healthcare, manufacturing, FMCG, engineering, electronics, food and real estate.

According to Jaouad Dakir, CEO, E-City, investing in the renovation of all its UAE outlets proves to be both timely and strategic as the country’s retailing industry is currently witness to a very positive business climate and continuing growth and development. The move also complements objectives set forth in the UAE Vision 2021 of His Highness Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum’s, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai. The eight outlets will be carrying the company's new rebranding initiative, which showcases a new logo and identity that demonstrates E-City's unique concept of using technology, fixtures, lay-outs and displays that have never been used in today's industry and the markets. The rebranding move fully complement the company's tagline, 'Experience the future of electronics,' which also covers the showcase of today's leading innovative brands and the products and services E-City offers--some of which have never been experienced or witnessed in the UAE. The company shared that the technology and fixtures to be installed and implemented across its stores are strongly unique--with every inch of the outlet carrying a design that is aimed towards giving customers the advantage of convenience and unique purchasing experiences.

“Over the years, we are proud of having been able to achieve a leading position in the country's retailing industry, particularly the electronic retail segment. In line with this, we are living up to our promise of customer convenience and providing them a unique shopping experience with the implementation of a massive renovation initiative of our stores in the UAE,” said Dakir. “Once completed, all of our outlets will be able to give our customers the privilege to 'Experience the future of electronics.' The move to renovate complements our rebranding strategy--with a new logo and identity that consolidates our reputation of being a one-of-a-kind specialty consumer electronic store.”

The renovation will cover all of E-City's stores spread across the UAE, which includes branches in the Mall of Emirates (Dubai), The Dubai Mall (Dubai), Mirdiff City Centre (Dubai), Al Wahda Mall (Abu Dhabi), Dalma Mall (Abu Dhabi), Sharjah City Centre (Sharjah), Matajer Al Mirgab (Sharjah) and Fujairah Mall (Fujairah).  

“These new stores will showcase a redesign that incorporates a strategic lay-out aimed at improving the overall customer experience--a smart and friendly shopping environment for them to enjoy. The outlets will make use of the latest in innovative technology and digital visual merchandising to give an added 'Wow' factor and attract more customers into the store,” concluded Dakir.

في إطار مساعيها لتحقيق 25 بالمائة نمواً في المبيعات خلال العام الجاري
 
"إيه سيتي" تضخ 35 مليون درهم لتحديث متاجرها الثمانية في دولة الإمارات
 
8 فبراير 2017 - كشفت "إيه سيتي"، المشغّل الرائد لسلسلة متاجر الإلكترونيات الاستهلاكية التي تحتضن أبرز العلامات التجارية العالمية في دولة الإمارات، عن عزمها ضخ استثمارات بقيمة 35 مليون درهم إماراتي لإعادة تجديد وتحديث كافة متاجرها القائمة في دولة الإمارات، وذلك في خطوة نوعية تندرج ضمن التطلّعات الطموحة للشركة على المستوى المحلي والمتمثّلة في زيادة حجم المبيعات بواقع 25 بالمائة خلال العام الجاري. وسيتم تنفيذ عملية تجديد متاجر "إيه سيتي" وفق تصميم يهدف إلى رفع مستوى جاذبية العلامة التجارية للشركة حيث ستشتمل العملية على عناصر أساسية تتضمّن إضافة منتجات ولافتات جديدة ووضع خطّة أكثر تشاركية وتطوّراً داخل المتجر، بما من شأنه أن يساعد في تحسين تجربة العملاء.
 وأكّد جواد داكير، الرئيس التنفيذي لشركة
"إيه سيتي"، أنّ الاستثمار في تجديد كافة متاجر الشركة في دولة الإمارات
يأتي في الوقت المناسب ويعتبر خطوة استراتيجية في ظل المناخ الإيجابي واستمرار
النمو والتطور في قطاع البيع بالتجزئة في دولة الإمارات، بما ينسجم مع مستهدفات "رؤية
الإمارات 2021" التي أطلقها صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب
عملية التجديد في الفروع الثمانية امتداداً حقيقياً لمبادرة إطلاق العلامة
رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، رعاه الله. وأضاف داكير: "تشكّل
خصيصاً لتجسيد المنهجية المتّبعة في "إيه سيتي" والقائمة على استخدام أحدث
التجارية الجديدة للشركة، حيث سيتم عرض الشعار الجديد والهوية الجديدة للشركة المصمّمين
الشركة المتمثّل في "تجربة مستقبل الإلكترونيات" وهي تشتمل أيضاً على
التكنولوجيا والتجهيزات والتصاميم وشاشات العرض التي لم يسبق أن تم استخدامها من قبل في هذا القطاع. وتكمن أهمية هذه المبادرة النوعية في كونها تتماشى مع شعار
والتجهيزات عالية المستوى في الفروع الثمانية، حيث سيحمل المتجر تصميماً متميّزاً
عرض العلامات التجارية والخدمات والمنتجات المبتكرة التي تقدّمها "إيه سيتي" والتي لم يتم تجربة بعضها من قبل في دولة الإمارات. وسنحرص على تركيب وتطبيق أحدث التقنيات
ليوفّر أقصى درجات الراحة والتجربة الشرائية المميّزة للعملاء".وأكمل داكير: "نفخر بالمكانة الريادية
التي اكتسبتها الشركة على مدار السنوات ضمن قطاع التجزئة في دولة الإمارات، لا
سيما في قطاع الإلكترونيات. وتماشياً مع ذلك، فإنّنا نلتزم بتوفير الراحة للعملاء
وتزويدهم بتجربة تسوّق فريدة من خلال تنفيذ القيام بتجديد فروعنا الثمانية القائمة
في دولة الإمارات. وعند اكتمال هذه العملية، ستكون كافة الفروع قادرة على منح
تماشياً مع خطّتنا الاستراتيجية المتمحورة حول إعادة إطلاق العلامة التجارية
عملائنا تجربة تسوّق منقطة النظير شعارها "تجربة مستقبل الإلكترونيات"،
الاستهلاكية".
للشركة مع شعار جديد وهوية تعزّز من مكانتنا الرائدة كمتجر متخصّص للإلكترونيات


وستغطي عملية التجديد شبكة فروع "إيه سيتي" البالغ عددها ثمانية فروع منتشرة في دولة الإمارات في كل من "مول الإمارات" و"دبي مول" و"مردف سيتي سنتر" في إمارة دبي، و"الوحدة مول" و"دلما مول" في أبوظبي، و"الشارقة سيتي سنتر" و"متاجر المرقاب" في الشارقة، و"الفجيرة مول" في إمارة الفجيرة.

واختتم داكير: "ستتميّز المتاجر بتصميم جديد يهدف إلى تعزيز التجربة الكلية للعملاء وخلق بيئة ذكية مشجّعة على التسوّق. كما سيتم استخدام أحدث التقنيات المبتكرة في هذه المتاجر وتكنولوجيا التسويق البصري الرقمي لإضافة المزيد من القيمة والتميّو إلى تجربة العملاء وبالتالي جذب المزيد من العملاء الجدد إلى المتجر".وأكمل داكير: "نفخر بالمكانة الريادية التي اكتسبتها الشركة على مدار السنوات ضمن قطاع التجزئة في دولة الإمارات، لا سيما في قطاع الإلكترونيات. وتماشياً مع ذلك، فإنّنا نلتزم بتوفير الراحة للعملاء وتزويدهم بتجربة تسوّق فريدة من خلال تنفيذ القيام بتجديد فروعنا الثمانية القائمة في دولة الإمارات. وعند اكتمال هذه العملية، ستكون كافة الفروع قادرة على منح عملائنا تجربة تسوّق منقطة النظير شعارها "تجربة مستقبل الإلكترونيات"، تماشياً مع خطّتنا الاستراتيجية المتمحورة حول إعادة إطلاق العلامة التجارية للشركة مع شعار جديد وهوية تعزّز من مكانتنا الرائدة كمتجر متخصّص للإلكترونيات الاستهلاكية".

وستغطي عملية التجديد شبكة فروع "إيه سيتي" البالغ عددها ثمانية فروع منتشرة في دولة الإمارات في كل من "مول الإمارات" و"دبي مول" و"مردف سيتي سنتر" في إمارة دبي، و"الوحدة مول" و"دلما مول" في أبوظبي، و"الشارقة سيتي سنتر" و"متاجر المرقاب" في الشارقة، و"الفجيرة مول" في إمارة الفجيرة.

واختتم داكير: "ستتميّز المتاجر بتصميم جديد يهدف إلى تعزيز التجربة الكلية للعملاء وخلق بيئة ذكية مشجّعة على التسوّق. كما سيتم استخدام أحدث التقنيات المبتكرة في هذه المتاجر وتكنولوجيا التسويق البصري الرقمي لإضافة المزيد من القيمة والتميّو إلى تجربة العملاء وبالتالي جذب المزيد من العملاء الجدد إلى المتجر".



=