Tuesday, 10 January 2017

The Sustainable City to Showcase Sustainable Commitment During World Future Energy Summit 2017



Dubai, UAE, January 9, 2017:  The Sustainable City - the first Net Zero Energy city in Dubai and Middle East’s first operational sustainable community – readies itself for the 10th edition of the World Future Energy Summit 2017 (WFES) for the second consecutive year. The summit will be held in at the ADNEC in Abu Dhabi from the 16th till the 19th January 2017.
The Sustainable City, comprising of 500 villas in five residential clusters, has around 1000 residents with more than 250 villas already occupied. The city, participating as a platinum sponsor, aims to highlight its latest innovations during the Summit, across their three-hundred-meter stand, which brings together local and global leaders in science, academics, policy, technology and business to showcase the region’s first tangible steps in sustainable living.
Faris Saeed, CEO at Diamond Developers the real-estate company behind the Sustainable City, said: "We are honored to be participating for the second consecutive year at The World Future Energy Summit. The summit is dedicated to advancing future energy, clean technologies and energy efficiency, and our involvement is in line with our commitment to global efforts aimed at achieving sustainable development”.
Highlighting The Sustainable City’s efforts in ensuring sustainable commitment, Saeed added: “Long before the term sustainability was introduced, we had been placing sustainable development at the top of our agenda. Aligning itself with Dubai’s Green Economy Vision, The Sustainable City was specifically designed to focus on the three pillars of sustainability; economic, environment and social. It has adopted many initiatives in this regard and made tremendous efforts toward the consolidation of sustainable development”.

Aligning with Dubai’s Green Economy Vision and UAE Vision 2021, The Sustainable City announces their plans to commence construction on the second phase of their project. With the construction of the first Net Zero Energy Hotel building in Dubai, the first Green School powered by solar energy, and The Diamond Innovation Center, that produces 140% of its own energy, which will be introduced as the first negative lifecycle footprint building in the region.

المدينة المستدامة تستعرض ابتكاراتها ومبادراتها خلال القمة العالمية لطاقة المستقبل 2017
[دبي - الإمارات العربية المتحدة،9  يناير 2017] - تستعد المدينة المستدامة في دبي، أول مشروع سكني ينتج الطاقة النظيفة في المنطقة، للمشاركة للعام الثاني على التوالي، في الدورة العاشرة للقمة العالمية لطاقة المستقبل 2017 (القمة العالمية للطاقة)، التي ستعقد في مركز أبوظبي الوطني للمعارض في أبوظبي خلال الفترة من 16- 19 يناير 2017.
تشتمل المدينة المستدامة التي تعتبر اول مجتمع مستدام ومتكامل في المنطقة على 500 فيلا موزعة على خمس مجمعات سكنية، وتعتبر موطناً مستداماً لما يقرب من 1000 نسمة بعد انتقال السكان إلى أكثر من 250 فيلا. وستكون المدينة المستدامة الراعي البلاتيني لهذه القمة التي تجمع تحت سقف واحد نخبة من القادة المحليين والعالميين في المجال الأكاديمي ومجالات العلوم والسياسة والتكنولوجيا والأعمال، لمناقشة الحلول العملية والمستدامة لمواجهة التحديات المستقبلية في قطاع الطاقة، بينما تهدف المدينة إلى تسليط الضوء على أحدث ابتكاراتها ومساهماتها المتميزة في مجال الاستدامة على مستوى المنطقة.
وقال فارس سعيد، الرئيس التنفيذي لشركة "دايموند ديفلوبرز" المطوّرة لمشروع المدينة المستدامة: "نفتخر بمشاركتنا للسنة الثانية على التوالي في مؤتمر القمة العالمية لطاقة المستقبل التي تكرّس جهودها لخدمة ودعم كفاءة الطاقة في المستقبل والتقنيات النظيفة، بما يتماشى مع التزامنا الدؤوب لمؤازرة الجهود العالمية التي تسعى إلى تحقيق وترسيخ مبادىء التنمية المستدامة في مختلف المجتمعات."
وأضاف سعيد: "إن مفهوم التطوير المستدام يأتي على قمة اهتماماتنا حتى قبل أن يبصر مصطلح الاستدامة النور. وتماشياً مع رؤية دبي لبناء اقتصاد أخضر، تم تصميم مشروع المدينة المستدامة،   للتركيز  بشكل خاص على العناصر الثلاثة للاستدامة وهي الاستدامة الاقتصادية والبيئية والاجتماعية. وتبنت المدينة العديد من المبادرات الفريدة والقيّمة في هذا الصدد، وبذلت جهودًا هائلة من أجل توطيد مفهوم التنمية المستدامة."
وفي سياق جهودها الداعمة لرؤية دبي لبناء اقتصاد أخضر مستدام، والتي تصب ضمن رؤية دولة الإمارات العربية المتحدة لعام 2021، نفذت المدينة المستدامة مجموعة من برامج إعادة التدوير والحد من النفايات، فضلاً عن إطلاقها مجموعة من المبادرات البيئية المتنوعة، إلى جانب انضمامها إلى عضوية منظمات بيئية عالمية، وتوفيرها فرصاً تعليمية وتدريبية بهدف رفع الوعي وتحويل مفهوم الاستدامة إلى واقع ملموس في المجتمع. وتعتمد المدينة على مجموعة كبيرة من المبادرات للحفاظ على الموارد وتوفير النفقات، بما في ذلك كفاءة استهلاك الطاقة في تصميم المنازل واستخدام مواد البناء الصديقة للبيئة.
وتعتزم المدينة المستدامة استكمال بناء المرحلة الثانية من المشروع والتي تشمل خمس مبان خضراء تتضمن اول فندق صديق للبيئة يعتمد على الطاقة النظيفة بالكامل، اول مدرسة خضراء تتبنى مفهوم الاستدامة من ناحية التصميم والمنهج الدراسي وتعمل بتناغم مع بقية مرافق المدينة، بالاضافة إلى مركز دايموند للابتكار والذي يعتبر اول مبنى ينتج ١٤٠٪ من طاقته التشغيلية من مصادر نظيفة ليكون اول مبنى ايجابي الطاقة في المنطقة.


=