Tuesday, 31 January 2017

T-Mobile and Ericsson first in North America to demonstrate nearly 1 Gbps LTE over-the-air on commercially available network equipment and software



 
· Demo conducted in T-Mobile’s Bellevue lab using commercially available LTE network equipment and software from Ericsson

· The demo combined advanced 3CC Carrier Aggregation, 4x4 MIMO and 256 QAM
functionality on the downlink

· Together these latest and most advanced technologies improve network capacity and user experience, bringing the peak speeds of LTE to gigabit range ahead of 5G deployments

T-Mobile and Ericsson (NASDAQ: ERIC) have reached near gigabit speeds in an
over-the-air demonstration of LTE. The demo achieved peaks of 979 Mbps, with stable throughputs well above 900 Mbps.
The demo took place in T-Mobile’s lab in Bellevue, Washington. The configuration used only
60 MHz of total carrier bandwidth, taking advantage of the latest advances in LTE that combine 3CC Carrier Aggregation, 4x4 MIMO and 256 QAM functionality on the downlink.
Neville Ray, T-Mobile Chief Technology Officer, says: “Reaching near Gigabit speeds on LTE shows how much more capability that LTE offers, and T-Mobile will be first in the US to launch Gigabit LTE to customers. Ericsson’s equipment and software helps maximize spectrum efficiency today and as more frequencies are deployed in the future.”
Ericsson’s strong design and solution capabilities enable T-Mobile to deploy the most advanced LTE networks for its subscribers as it lays the groundwork for 5G.
Arun Bansal, Head of Business Unit Network Products, says: “The record-breaking speeds achieved in our recent demo show the importance of LTE as an investment and its robustness as a technology. LTE will offer T-Mobile and its customers an enhanced user experience on its road to 5G.”
Ericsson is present today in all high-traffic LTE markets including US, Japan, and South
Korea, and is ranked first for handling the most global LTE traffic. In addition, forty percent of
the world’s total mobile traffic is carried over Ericsson networks. More than 270 LTE RAN
and Evolved Packet Core networks have been delivered by Ericsson worldwide, of which 200 are live commercially.


من خلال التجهيزات والبرمجيات المتوفرة تجارياً من إريكسون

تي موبايل وإريكسون تختبران بنجاح أول تجربة لنقل البيانات بسرعة 1جيجابيت بالثانية في شبكات الجيل الرابع اللاسلكية
 
القاهرة  31يناير 2017
 
أجرت شركتا تي موبايل وإريكسون اختباراً ناجحاً لنقل البيانات في شبكات الجيل الرابع اللاسلكية بسرعة تصل إلى نحو 1 جيجابت بالثانية، حيث وصلت سرعة نقل البيانات في هذه التجربة إلى 979 ميغابت مع معدل ثابت في حجم البيانات المنقولة تعدى الـ 900 ميغابت.

وقد تم إجراء التجربة في مختبر شركة تي موبايل في مدينة بيليفيو في ولاية واشنطن الأمريكية، حيث اُستخدم في الاختبار نطاق ترددي يبلغ مداه 60 ميغا هيرتز فقط من عرض الترددي الإجمالي للناقل وذلك نتيجة تطبيق أحدث التقنيات في شبكات الجيل الرابع بما في ذلك  تقنية تجميع النواقل 3CC وأنظمة نقل وارسال البيانات متعددة المداخل والمخارج 4×4 ونظام تضمين رباعي السعة 256 على الوصلة الهابطة المستقبلة للبيانات.

وتعليقاً على نجاح التجربة، قال نيفل ريه، الرئيس التنفيذي للتكنولوجيا في شركة تي موبايل : " يوضح النجاح الذي حققناه في تطوير سرعة نقل البيانات في شبكات الجيل الرابع اللاسلكية لتصل إلى نحو 1 جيجابت بالثانية مدى الإمكانيات والمزايا الجديدة التي يمكن العمل عليها في شبكات الجيل الرابع، وستكون تي موبايل أول شركة في الولايات المتحدة تطلق شبكات الجيل الرابع بسرعة جيجابت لعملائها. وستسهم تجهيزات وبرمجيات إريكسون المبتكرة في تعزيز كفاءة وفاعلية موجات الطيف الترددي في الوقت الراهن مع التوجهات نحو زيادة النطاقات الترددية للشبكات في المستقبل."  
تمكن التصميمات والحلول المبتكرة التي تقدمها إريكسون شركة تي موبايل من نشر شبكات الجيل الرابع المتطورة لمشتركيها، وذلك لأنها تضع الأساس لتكنولوجيا الجيل الخامس.
ومن جانبه قال آرون بانسال، رئيس وحدة أعمال منتجات الشبكة في إريكسون : "إن سرعات القياسية التي تم تحقيقها خلال التجارب مع شركة تي موبايل مؤخرا تظهر أهمية شبكات الجيل الرابع كمجال استثماري إضافة إلى أهميتها كتكنولوجيا متطورة. وستوفر شبكات الجيل الرابع لشركة تي موبايل وعملائها تجربة استخدام محسنة في الطريق نحو تبني شبكات تكنولوجيا الجيل الخامس".
تتواجد شركة إريكسون اليوم في جميع الأسواق التي تعتمد على حركة نقل البيانات عبر شبكات تكنولوجيا الجيل الرابع بما في ذلك الولايات المتحدة واليابان، وكوريا الجنوبية، وقد حلت في المرتبة الأولى على مستوى الشركات في سرعة التعامل مع متطلبات حركة استخدام البيانات عبر شبكات الجيل الرابع حول العالم. وبالإضافة إلى ذلك، فإن اكثر من 40% من إجمالي حركة نقل بيانات الاتصالات المتنقلة في العالم يتم عبر شبكات اريكسون. وقد تم تسليم أكثر من 270 شبكة الجيل الرابع RAN و Evolved Packet Coreمن اريكسون حول العالم، من بينها 200 شبكة متوفرة تجارياً.
=