Tuesday, 17 January 2017

Software AG ends ‘Digital Business Day’ in Riyadh on a high note


  • Event part of ‘The Digital Future Tour’ campaign of Software AG in association with  the National Information Center in Saudi Arabia.
  • Regional and global participants learn how to harness the power of technology to accelerate Digital Enterprise transition
January 17, 2017
As part of its ‘Digital Future Tour’, Software AG recently  held its marquee event, the ‘Digital Business Day,’ in Riyadh, Saudi Arabia in association with the Kingdom’s National Information Center (NIC). Executives from leading Saudi organizations gathered for the one-day event to learn how to effectively harness the power of cutting-edge technologies to fast-track their Digital Transition.

Held at the Four Seasons Hotel with Devoteam as the Platinum event partner and Scheer Consulting as the Gold event partner, this year’s ‘Digital Business Day’ focused on how digital business is reshaping the industry and dramatically altering the expectations of the private and public sectors. Ahmad Salama, Vice President Saudi Arabia, Software AG, delivered a welcome speech to officially kick off the program.

The event  comes at a time when majority of C-level management is recognizing the importance of digitalization in their organizations’ development but they are still looking for an effective digital strategy to build a new digital ecosystem. İn the Middle East, many countries have now been aggressively pursuing numerous Digital Transformation opportunities to meet modern-day business requirements. As digitalization becomes part of many organizations’ operating DNA, Middle Eastern  countries are now stretching their boundaries to leverage a broader digital ecosystem.

Eric Duffaut, Chief Customer Officer, Software AG, said: “The recently concluded ‘Digital Business Day’ in Riyadh highlighted the growing significance of Internet of Things (IoT), connectivity, and digitalization in today’s business landscape. Needless to say, it is risky for any organization to ignore this growing trend and take on the business-as-usual attitude amidst the tremendous technological innovations all over the world. The event served as an opportunity for us at Software AG to encourage our customers to join the bandwagon of digitalization and how we can help them navigate and explore the many opportunities available to them.”

Duffaut, one of the event’s key speakers, spoke at length about Digital Economy and the all-encompassing impact of the digital revolution on private enterprises, governments, and individuals. During his talk, he shared insights on the benefits of digitalization and why businesses must adapt a consumer-to-business model in order to extract value from the now empowered consumers.

NIC’s Director Gerneral Dr. Tariq Al-Sheddi was also the event’s keynote speaker. In his speech, he discussed the strategic directions that NIC seeks to puusue with respect to the achievement of the Kingdom’s Vision 2030 at the national level. Dr. Al-Sheddi has as well as showcased the common mission and views of the National Information Center and Software AG on digitalization.  

Vijay Jaswal, CTO Middle East, Software AG, said: “Digitalization is about building a strategy and an architecture for the unknown as nobody can predict what will be needed in two, three or five years from now. We highlighted this during the event as well as other essential topics, including optimizing value from big data, making better decisions with streaming analytics, designing and implementing better processes, and improving insight into businesses’information technology (IT) portfolio.”

A series of ‘Walk the Talk’ sessions with Software AG customers also took place during which the Minstry of Interior, NIC, STC, and Arabsat shared their experiences in using Software AG solutions and overcoming business challenges. Other topics of discussions were the globally trusted ‘Digital Business Platform;’ the best mechanisms to quickly build digital business applications in effective means to accelerate an organization’s transformation into a digital enterprise; as well as the  proper implementation of digital transformation projects.

Other highlights included a workshop on ‘Digital Leadership: Service Visibility Platform’ led by Jaswal and a panel discussion on ‘Enabling Vision 2030 through Digitalization’ led by Dr. Abdullah Al-Ghamdi and Eng. Abdullah Alotaibi from NIC; Philipp Schoenbrunn-Knapmann, Head of Economic Affairs, German Embassy; David Milot, VP, PreSales & Solution at  Software AG; and Eric Roovers, Senior Director Transformation Solutions.

Software AG. Software AG’s Digital Business Platform (DBP) is at the center of the digitalization journey. Some of the leading brands that have utilized the Platform are the German engineering firm Bosch, Italian insurance service provider Octo Telematics, and the French utility company EDF. In Saudi Arabia, there are the NIC, STC, ArabSat and Tawuniya Insurance.

"سوفتوير أيه جي" تختتم فعالية "يوم التحول الرقمي" في الرياض بنجاح كبير

  • الحدث تم تنظيمه في إطار حملة "جولة المستقبل الرقمي" لشركة "سوفتوير أيه جي " بالتعاون مع مركز المعلومات الوطني في السعودية
  • مشاركون إقليميون وعالميون اطلعوا على كيفية الاستفادة من قوة التكنولوجيا لتسريع عملية التحول الرقمي في الشركات

17 يناير 2017

عقدت شركة "سوفتوير أيه جي" (Software AG)، وفي إطار حملتها "جولة المستقبل الرقمي"، مؤخراً فعالية "يوم التحول الرقمي" في العاصمة السعودية الرياض وذلك بالتعاون مع مركز المعلومات الوطني. وجمعت الفعالية المديرين التنفيذيين في كبرى الشركات السعودية على مدار يوم واحد للاطلاع على كيفية الاستفادة بشكل فعال من قوة التكنولوجيات المتطورة في تسريع عملية التحول الرقمي.
وركزت الفعالية، التي أقيمت في فندق فورسيزونز وشاركت فيها "ديفوتيم" كشريك بلاتيني، و"شير كونسلتنغ" كشريك ذهبي، على مدى تأثير التحول الرقمي في إعادة تشكيل قطاعات الأعمال وإحداث تغيير كبير في توقعات القطاعين العام والخاص. وألقى أحمد سلامة، نائب رئيس شركة "سوفتوير أيه جي" في السعودية، كلمة ترحيبية للإعلان رسمياً عن إطلاق الحدث.
ويأتي عقد هذه الفعالية في الوقت الذي يدرك فيه غالبية المدراء التنفيذيين في الإدارات العليا أهمية التحول الرقمي في تطوير شركاتهم، إلا أنهم لا يزالون يفتقرون إلى الاستراتيجية الرقمية الفعالة لبناء منظومة رقمية جديدة. وتسعى العديد من البلدان في منطقة الشرق الأوسط حالياً إلى الاستفادة من فرص التحول الرقمي من أجل تلبية متطلبات الأعمال في العصر الحديث. ولأن الرقمنة باتت جزءاً من أساسيات الأعمال في الشركات، تعزز دول الشرق الأوسط من جهودها للاستفادة من منظومة رقمية أوسع.
وقال ايريك دوفو، رئيس قسم خدمة العملات في "سوفتوير أيه جي": "سلطت فعالية "يوم التحول الرقمي" التي اختتمت مؤخراً في الرياض، الضوء على الأهمية المتزايدة لإنترنت الأشياء (IoT) والاتصالات والتكنولوجيا الرقمية في واقع الأعمال اليوم. وغني عن القول، أنه من غير المناسب لأي شركة أن تتجاهل هذا الاتجاه المتنامي وأن تواصل أعمالها كالمعتاد في خضم الابتكارات التكنولوجية الهائلة في مختلف أنحاء العالم. وشكلت هذه الفعالية فرصة لنا لتشجيع عملائنا على الانضمام إلى مسيرة التحول الرقمي وكيف يمكننا مساعدتهم على المضي قدماً في هذا الاتجاه واستكشاف الفرص العديدة المتاحة أمامهم".
وتطرق دوفو، وهو أحد المتحدثين الرئيسيين في هذه الفعالية، إلى الاقتصاد الرقمي والتأثير الشامل للثورة الرقمية على شركات القطاع الخاص والدوائر الحكومية والأفراد. كما قدم دوفو خلال كلمته أفكاراً حول فوائد التحول الرقمي ولماذا ينبغي على الشركات التكيف مع نموذج الأعمال "من المستهلك إلى الشركة" من أجل الاستفادة من القيمة التي يخلقها المستهلك.
من جانبه، ناقش الدكتور طارق الشدي، مدير عام مركز المعلومات الوطني، خلال كلمته في هذه الفعالية، الرؤية والخطة الاستراتيجية للمركز للعام 2030 وعرض كذلك المهمة والأفكار المشتركة التي تجمع المركز مع "سوفتوير أيه جي " في مجال التكنولوجيا الرقمية.
وقال فيجاي جاسوال، مدير تقنية المعلومات لمنطقة الشرق الأوسط في "سوفتوير أيه جي": "التكنولوجيا الرقمية هي عبارة عن استراتيجية وبنية لمستقبل مجهول، على اعتبار أنه لا يمكن لأي أحد أن يتنبأ ما الذي يحتاجه قطاع الأعمال في غضون سنتين أو ثلاث أو خمس سنوات من الآن. وقمنا خلال هذه الفعالية بالتركيز على هذا الأمر، بالإضافة المواضيع الرئيسية الأخرى، بما في ذلك تعزيز الاستفادة من قيمة البيانات الضخمة واتخاذ قرارات أفضل مع تدفق التحليلات وتصميم وتنفيذ العمليات بشكل أفضل وتحسين محفظة تكنولوجيا المعلومات والاتصالات".
كما أقيمت سلسلة من جلسات "الإيفاء بالوعد" مع عملاء "سوفتوير أيه جي"، حيث قام خلالها كل من "وزارة الخاريجية" و"مركز المعلومات الوطني" و"شركة الاتصالات السعودية" و"عرب سات" بمشاركة تجاربهم فيما يتعلق باستخدام حلول "سوفتوير أيه جي" والتغلب على مصاعب الأعمال. ومن بين المواضيع الأخرى التي تمت مناقشتها "منصة الأعمال الرقمية"، وأفضل الآليات لبناء تطبيقات الأعمال الرقمية بسرعة، والتنفيذ الصحيح لمشاريع التحول الرقمي.
كما تضمنت الفعالية ورشة عمل عن "الريادة الرقمية: منصة متابعة الخدمات" أدارها جاسوال، وحلقة نقاش حول "تمكين رؤية 2030 من خلال التكنولوجيا الرقمية" أدارها كل من الدكتور عبدالله الغامدي والمهندس عبدالله العتيبي من مركز المعلومات الوطني، وبمشاركة فيليب شونبرون كنابمان، رئيس الشؤون الاقتصادية في السفارة الألمانية؛ وديفيد ميلوت، نائب الرئيس، قسم خدمات ما قبل المبيعات واستشارات الحلول في "سوفتوير أيه جي" أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا؛ وإيريك روفرز، مدير أول حلول التحول الرقمي، قسم الحلول وخدمات ما قبل المبيعات في "سوفتوير أيه جي ". وتعتبر منصة الأعمال الرقمية من "سوفتوير أيه جي " واحدة من أهم حلول التكنولوجيا الرقمية، حيث تستخدمها بعض من أبرز العلامات التجارية مثل شركة الهندسة الألمانية "بوش" وشركة خدمات التأمين الإيطالية "أوكتو تيليماتيكس"، وشركة المرافق الفرنسية "أي. دي. أف". أما في السعودية فهناك عدد من الشركات التي تستفيد من هذه المنصة، بما في ذلك مركز المعلومات الوطني وشركة الاتصالات السعودية و"عرب سات" و"التعاونية للتأمين".

=