Tuesday, 24 January 2017

SKM Testing Lab receives ISO Accreditation Certificate


·         In its expansion strategy, the company opens centers to evaluate the efficiency of HVAC units
·         Receives ISO 17025 accreditation certificate from Dubai Accreditation Center (DAC)
Dubai- January  24, 2017: One of the leading manufacturers of heating, ventilation and air conditioning (HVAC) equipment in the MENA region, SKM Air Conditioning LLC has recently received ISO 17025 accreditation certificate from Dubai Accreditation Center for its state of the art testing lab. It’s the only lab in the GCC to have received this accreditation in this capacity range. With this affiliation, the company will now be able to conduct superior in-house testing, saving them valuable time and speeding up the process of product certification.
Mr. Ammar Abdul Lateef, QHSE and Lab Director said, “The certification will boost SKM sales as we will now have our own laboratory for products. This association is in line with our vision of having a state of art independent testing laboratory. Our work has ensured our credibility of service and with this certification; we are setting an example in the HVAC manufacturing industry.”
SKM has expanded its testing capabilities by building new testing labs. “Such accreditations will create more business opportunities for us across the GCC, particularly in the UAE and help us in our on-going journey to improvise our service delivery in the region.” added Abdul Hameed.

The assessment was done on technical competence and SKM received Grade B category as per the newly developed quality management system by DAC. SKM testing lab has also been AHRI Certified previously.

شركة S.K.M تحصل على شهادة المطابقة  ISO 17025 من DAC

دبي، 24 يناير 2017م :
أعلنت شركة S.K.M، الرائدة في مجال معدات تكييف الهواء والتدفئة والتهوية في دول الخليج العربي، ومنطقة الشرق الأوسط، عن حصول مختبراتها على شهادة المطابقة لمقياس آيزو 17025-2016 من مركز اعتماد تقييم المطابقة التابع لبلدية دبي. وتُعد آيزو 17025 المقياس الأهم لمختبرات المعايرة والاختبار في مجلس التعاون الخليجي.
وسيصبح بإمكان الشركة، اعتمادًاً على شهادة المطابقة، إجراء الفحوصات الداخلية بدقة متناهية، وبالتالي توفير الوقت وتسريع عملية مطابقة المنتجات. وتعليقا على ذلك، قال السيد عمارعبد اللطيف مدير المختبرات والجودة والصحة والسلامة والبيئة "QHSE": "حصول الشركة على شهادة المطابقة "آيزو 17025" يعد إنجازاً جديداً يضاف إلى سلسلة الإنجازات التي حققتها الشركة في منطقة الخليج العربي، حيث نسعى دوماً نحو التميز في مجال عملنا بشكل كامل".
وأضاف عمارعبد اللطيف: "ستعمل شهادة المطابقة على دفع مبيعات الشركة في منطقة الخليج العربي وخصوصا في دولة الإمارات، حيث سيكون بإمكاننا استخدام مختبراتنا لتقييم ومطابقة المنتجات. وتأتي هذه الخطوة في سياق رؤيتنا لامتلاك مختبر مستقل للمطابقة".
وجاء الحصول على شهادة تقييم الجودة والمطابقة نتيجة التقييم الكامل، الذي تم إجراؤه من قبل مركز اعتماد تقييم المطابقة بلدية دبي في الفترة الماضية، حيث حصلت الشركة على تقييم B.
ولفت عبداللطيف النظر إلى أن إدارة اعتماد تقييم المطابقة في بلدية دبي، معترف بها من قبل حكومة دبي على إنها الجهة الرسمية في الإمارة المسؤولة عن تقييم واعتماد جهات تقييم المطابقة في مجال المعايرة والاختبار والتفتيش ومنح الشهادات لنظم الإدارة والمنتجات والموظفين وفقا للمعايير الدولية المختلفة، وتؤكد هذه الشهادة مدى التزام شركة SKM بالجودة والسلامة والكفاءة في استخدام الطاقة.
وبين عبد اللطيف إن شركة SKM تلتزم بتقديم أفضل المنتجات المتاحة 
لعملائها في كل مكان من خلال تقديم منتجات أكثر كفاءة وجودة، وتمتاز بأنها صديقة للبيئة حيث سبق ونالت قبل نحو عام جائزة "كلايمت كونترول" الدولية لـ( أفضل مصنع في منطقة الشرق الأوسط عن فئة معالجة وتنقية الهواء، مؤكدا أن استراتيجية الشركة تستهدف الابتكار والإبداع وتقديم بيئة عمل آمنة تخلو من أية مخاطر أو أضرار  للمستهلك وللبيئة التي تعمل بها.
=