Wednesday, 11 January 2017

Qatar excites fans with a new Digital Fan Experience for sports events


SAP SE, FC Bayern Munich, and Aspire Academy enhance fan engagement and team performance with real-time technology

DOHA, Qatar – 10 January 2017 – Technology leader in enterprise application software SAP, German record football champion FC Bayern Munich and Qatar’s Aspire Academy have announced that Qatar is set to enjoy the world’s most technologically advanced fan experience thanks to the innovative use of real-time technology.

In preparation for the mega sports events Qatar is set to host, and which are set to attract millions of visitors, the country is rapidly developing public-private partnerships for the construction of connected stadiums and the enhancement of national team competitiveness, youth development, technology and communications infrastructure.

“Worldwide, we are entering the age of the Digital Fan. Football fans are passionate and want instant connections with their favorite teams on mobile apps and social media. Qatar has the opportunity to deliver the ultimate fan experience – from planning their trip beforehand, to providing exclusive media content, and ordering and delivering concessions to their seats,” said Andreas Jung, Member of the Executive Board at FC Bayern Munich, one of the world’s most successful and valuable football clubs, with more than 400 million fans worldwide.

FC Bayern Munich has used real-time technology to react more rapidly to its 30,000 hourly fan dialogues through digital channels, keep players healthy, and deliver new products and services in response to fan demands.

Qatar’s Aspire Academy is also using SAP HANA, the real-time analytics platform, to drive youth development by sharing data from a network of clubs around the world with coaches, sports scientists, athletes, and management.

“Sports teams have long known the benefits of using real-time data during matches to enhance lineups and strategies. As the Middle East’s first youth sport academy to partner with a leading technology company, Aspire Academy is dedicated to using big data analytics to develop young talent in Qatar and enhance Qatar’s competitiveness,” said Ivan Bravo, Director General, Aspire Academy.

Driving innovation in sports thanks to real-time data analytics with the in-memory platform SAP HANA, SAP enables teams and organisations to manage players and engage more efficiently with their fans.

“Qatar’s vision and infrastructure puts it in an ideal position to deliver some of the most technologically advanced events. With the help of real-time technology, sports teams can deliver personalised and seamless fan experiences, proactively engage with fans on social media, and enhance training and performance,” said Bernd Leukert, member of the Executive Board, SAP SE, Products & Innovation.

"إس إيه بي" وبايرن ميونخ وأسباير تتعاون لتحسين التفاعل وأداء الفرق بتقنيات التحليل الفوري

قطر مهيّأة لإمتاع الجماهير بتجربة رقمية مثيرة لمتابعة الأحداث الرياضية

الدوحة، قطر، 10 يناير 2017 – من المنتظر أن تتمتع جماهير الرياضة في قطر بواحدة من أكثر تجارب التشجيع ومتابعة الفعاليات الرياضية تقدماً من الناحية التقنية في العالم، وذلك بفضل الاستخدام المبتكر لتقنيات التحليلات الفورية للبيانات. جاء ذلك خلال فعالية مشتركة جمعت بين كل من "إس إيه بي إس إي" (رمزها في بورصة نيويورك SAP)، وبطل ألمانيا في كرة القدم فريق نادي بايرن ميونخ، وأكاديمية أسباير القطرية.

وتحثّ دولة قطر الخطى لبناء علاقات شراكة متينة ومثمرة بين القطاعين العام والخاص في البلاد من أجل إنشاء الملاعب المتطورة المتصلة بالإنترنت وتعزيز القدرة التنافسية للمنتخب الوطني، وتنمية الشباب رياضياً، وتطوير البنية التحتية لتقنية المعلومات والاتصالات، وذلك في إطار التحضير لإقامة أحداث رياضية كبرى يُنتظر أن تستضيف الملايين من الزوار.

وقال أندرياس يونغ، عضو المجلس التنفيذي في نادي بايرن ميونخ، إن العالم بدأ يدخل حقبة ما بات يُعرف بالجماهير الرقمية، مشيراً إلى أن جماهير كرة القدم "تتمتع بالشغف وتريد أن تحظى بإمكانية التواصل الفوري مع فرقها المفضلة عبر التطبيقات المتنقلة ووسائل التواصل الاجتماعي"، وأضاف: "أمام قطر فرصة سانحة لمنح المشجعين التجربة المثالية التي يتطلعون إليها، بدءاً من التخطيط المبكر لرحلاتهم، ومروراً بتزويدهم بمحتوى إعلامي حصري، علاوة على تمكينهم من طلب الطعام والشراب وتوصيله إليهم في مقاعدهم".

ومن المقرّر أن يستخدم النادي الألماني، الذي يُعتبر أحد أكثر أندية كرة القدم العالمية نجاحاً وقيمة، وتُقدّر أعداد جماهير مشجعيه في أرجاء العالم بأكثر من 600 مليون مشجع، تقنيات التحليل الفوري للبيانات من أجل ضمان سرعة التفاعل المباشر مع جماهيره عبر القنوات الرقمية، والذي يتمّ بمعدل قدره 30,000 حوار في الساعة، فضلاً عن المتابعة اللحظية لحالة اللياقة الصحية للاعبين، والتجاوب مع طلبات الجماهير بتقديم منتجات وخدمات جديدة. وتستخدم أكاديمية أسباير، من جانبها، منصة "هانا" من "إس إيه بي" الخاصة بالتحليل الفوري للبيانات، لتعزيز جهود تنمية الشباب المنتسبين إليها عبر تبادل البيانات من شبكة من الأندية موزعة في مختلف أنحاء العالم مع مدربين وعلماء رياضة ورياضيين وإداريين.

من جهته، قال إيفان برافو، المدير العام لأكاديمية أسباير، إن الفرق الرياضية عرفت منذ زمن منافع التحليل الفوري والمتابعة اللحظية للبيانات خلال المباريات من أجل تعزيز تشكيلة اللاعبين واستراتيجيات اللعب. وأكّد حرص أكاديمية أسباير على اللجوء إلى تحليل البيانات الكبيرة في مساعيها الرامية إلى تنمية المواهب الشابة في قطر، وتعزيز القدرة التنافسية للدولة في المجال الرياضي، مشيراً إلى أنها "أول أكاديمية رياضية للشباب في منطقة الشرق الأوسط تُبرم شراكة مع شركة تقنية عالمية بارزة".

وتمكّن "إس إيه بي" الفرق الرياضية والأندية من إدارة اللاعبين وتحقيق تفاعل أنشط مع المشجعين، بفضل القدرة على التحليل الفوري للبيانات والتي يتيحها استخدام منصة "هانا" من "إس إيه بي" للحوسبة داخل الذاكرة، ما من شأنه تحفيز الإبداع في مجال الرياضة.

بدوره، أشاد بيرند لوكيرت، عضو المجلس التنفيذي لشؤون المنتجات والابتكار لدى "إس إيه بي إس إي"، برؤية قطر وبُنيتها التحتية، قائلاً إنهما تهيّآن البلاد لتقديم بعض الفعاليات الأكثر تقدماً من الناحية التقنية، وقال: "يمكن للفرق الرياضية، بمساعدة تقنيات التحليل الفوري للبيانات، إتاحة المجال أمام الجماهير للاستمتاع بتجربة تشجيع سلسة ذات طابع شخصي، والمبادرة إلى التواصل معهم عبر وسائل التواصل الاجتماعي، علاوة على تعزيز مستويات التدريب والأداء".




=