Wednesday, 4 January 2017

Major Changes Made in Direct Citizenship by Investment Program for Dominica


Dubai, United Arab Emirates - January 4, 2017 – (ME NewsWire): Good news for all the business persons and investors who are looking to get citizenship and second passport for Dominica. Amid a major move, the age limit to qualify for dependents has been changed to 28 years from the existing 25 years.

The Government of Dominica has also decreased the government fee for applying for the Direct Citizenship by Investment Program. Dominica is creating a framework of modern, diversified, sustainable and resilient economic structures to meet the demands of a highly competitive global trading environment.  By getting a citizenship of Dominica, the aspirant gets access to travel to
more than 100 countries without visa including Schengen and UK..

“The Government of Dominica invites investments that will generate sustained economic growth and prosperity, and create jobs and business opportunities for their people. It is committed to continuing providing the legislative and administrative framework, and maximum fiscal and technical support necessary to encourage investment and attain these goals,” said Lt Col (Retd) BS Sandhu, Chairman and Managing Director, WWICS Group.

In order to be considered eligible, the main applicant must be at least 18 years of age and must meet all the Dominica immigration requirements outlined below. The Commonwealth of Dominica citizenship by investment program has no language, business experience, or educational requirements, and there is no mandatory interview. The economically secure country with a parliamentary democracy enjoys one of the highest standards of living in the Caribbean Islands.

It has no taxes for non-residents, has the lowest crime rate in the entire region and is arguably one of the most naturally beautiful places on earth with lush green mountains, countless pristine rivers and waterfalls, and stunning white and black sandy beaches.

The Commonwealth of Dominica offers one of the cheapest citizenship by investment program in the world with reputable second passports starting at only $100,000 USD. The Caribbean citizenship program's investment criteria were originally scheduled to increase significantly in August 2016, with the minimum price of a Dominica passport rising 75% to $175,000. This major cost increase has now been put on hold until 2017, so if you are interested in becoming a Dominica citizen, the time is now.

WWICS can help you in applying for the Direct Citizenship by Investment program in Dominica. It is a world leader in resettlement and has over two decades of expertise in making thousands of people settle down in country of their choice.

*source: ME NewsWire

The release can be read online: http://www.me-newswire.net/news/19294/en
تغييرات كبيرة تطرأ على برنامج الحصول المباشر على جنسية دومينيكا عن طريق الاستثمار

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 4 يناير 2017-("إم إي نيوز واير"): يسعدنا أن نقدم أخباراً سارةً للأفراد والمستثمرين الساعين إلى الحصول على جنسية وجواز سفر ثانٍ من دومينيكا. وفي خطوة جديدة مهمة فقد جرى رفع الحد العمري لأفراد العائلة ليكونوا مؤهلين للحصول على الجنسية من 25 إلى 28 عاماً.

كما خفضت حكومة دومينيكا الرسوم الحكومية اللازمة للتقدم إلى برنامج الحصول المباشر على الجنسية عن طريق الاستثمار. هذا وتسعى دومينيكا إلى خلق إطار لهيكلية اقتصادية عصرية ومتنوعة ومستدامة ومرنة تلبي احتياجات البيئة التجارية العالمية ذات التنافسية العالية. وعبر الحصول على جنسية دومينيكا فإنه يمكن للطامحين إليها السفر إلى أكثر من 100 دولة دون تأشيرات دخول بما في ذلك المملكة المتحدة ودول منطقة "شنغن".

وقال المقدم المتقاعد برافندر ساندهو، رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب لمجموعة شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة ("دبليو دبليو آي سي إس"): "تحرص حكومة دومينيكا على دعوة واستقطاب الاستثمارات التي ستولد نمواً اقتصادياً وازدهاراً مستدامين، وتخلق وظائف وفرص تجارية لمواطنيها. وهي ملتزمة بمواصلة تقديم الإطار التشريعي والإداري، وأقصى الدعم المالي والتقني اللازمين لتشجيع الاستثمار وتحقيق هذه الأهداف".

وحتى يتم اعتبار المتقدم الرئيسي مؤهلاً يجب أن يكون قد بلغ 18 عاماً من العمر على الأقل، كما يجب أن يلبي جميع متطلبات الهجرة في دومينيكا المحددة أدناه. ولا يشتمل برنامج الحصول المباشر على الجنسية عن طريق الاستثمار في كومنولث دومينيكا على أي متطلبات من حيث اللغة أو خبرة العمل أو التعليم، كما لا توجد مقابلة إلزامية، حيث تتمتع الدولة المستقرة اقتصادياً ذات نظام الحكم الديمقراطي البرلماني بواحد من أفضل مستويات المعيشة بين دول جزر الكاريبي.

ولا تفرض دومينيكا ضرائب على غير المقيمين، كما تتمتع بأخفض معدلات للجريمة في المنطقة بأكملها، وهي واحدة من أجمل الأماكن طبيعياً في العالم بجبالها الخضراء وأنهارها وشلالاتها العديدة وشواطئها الرملية البيضاء والسوداء الساحرة.

ويقدم كومنولث دومينيكا واحداً من أرخص برامج الحصول على الجنسية عن طريق الاستثمار في العالم، حيث تبدأ قيمة الحصول على جواز سفر مرموق ثانٍ من 100 ألف دولار أمريكي فقط. وكان من المتوقع أن ترتفع معايير الاستثمار في برنامج الحصول على جنسية هذه الدولة الكاريبية بشكل كبير في أغسطس 2016 نتيجة زيادة سعر جواز سفر دومينيكا بنسبة 75 في المائة ليصل إلى 175 ألف دولار أمريكي، إلا أنه تم تأجيل هذه الزيادة الكبيرة حالياً لغاية عام 2017، لذا إن كنتم مهتمين بالحصول على جنسية من دومينيكا، فهذا هو الوقت المناسب لذلك.

ويمكن لشركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة ("دبليو دبليو آي سي إس") مساعدتكم على التقدم لبرنامج الحصول على الجنسية عن طريق الاستثمار في دومينيكا، حيث تعتبر شركة رائدة عالمياً في مجال توفير حلول إعادة التوطين وتتمتع بأكثر من عقدين من الخبرة في مساعدة آلاف الناس على الاستقرار في بلد يختارونه.

* المصدر: "إم إي نيوز واير"
يمكنكم الاطلاع على هذا المصدر الصحفي من خلال الرابط:
=