Tuesday, 10 January 2017

Leading UAE Cybersecurity Company Launches New Threat Advisory Service to Help Protect Companies’ IT Infrastructure and Reduce Information Overload


New service lets clients receive relevant, customized, and actionable cybersecurity alerts that have been reviewed by Analysts, highlighting the threats and mitigation steps that matter to them
DUBAI, United Arab Emirates – Jan. 10, 2017 – (ME NewsWire):  Managed FZ LLC, a leading provider of Brand Risk Monitoring, Cybersecurity, and Managed Security Products and Services, announced today the launch of its new Managed Security Advisory (MSA) Service. The smart threat monitoring and advisory service aims to cut through the noise of threat information overload facing regional IT departments today. The MSA service notifies its clients of threats, vulnerabilities, or security concerns directly impacting their specific infrastructure, with risk mitigation steps to reduce threat impact.
“We have observed that most companies in the GCC region do not benefit from the existing threat advisory services.  Most advisory services are automated and send a very large number of daily alerts, most of which are irrelevant to IT decision makers. Also, a lot of these alerts don’t apply to the GCC region, which has its own set of particular threats and issues.” said Mr. Sameer Hussain, CEO of Managed. “In addition, some managers might be too busy to review any alerts, even important ones, which could lead to those crucial and relevant alerts and feeds being ignored. Our Managed Security Advisory Service uses a proprietary threat intelligence monitoring and classification engine, along with active human analysis and validation, to isolate the important and relevant threats from the inconsequential ones, and show clients the focused data that is needed to avert a dangerous situation, because all it takes is one little item to go unchecked for a potential data catastrophe to happen.”
Managed’s threat intelligence system collects data feeds from hundreds of vendors, developers, researchers, honeypots, and threat feed providers, with a focus on GCC and regional threats. A smart system matches the client’s specific infrastructure setup and threat information requirements to the incoming feeds using proprietary machine learning algorithms and presents to Managed’s Threat Analyst the alerts that are relevant to the clients. The Threat Analyst then reviews the alert to ensure that it is relevant and actionable. Once it is confirmed that the alerts and threats impact the client, an advisory is created that includes information on the threat and recommended mitigation actions. The advisory is sent out immediately, with clients being notified through email, SMS and phone calls depending on the urgency of the situation. All of this is monitored 24x7x365 from Managed’s Dubai-based NOC/SOC.
All clients also get a Daily Cybersecurity Briefing that is sent early in the morning, which allows them to become up-to-date with the latest cybersecurity-related incidents and threats, in less than a minute.



شركة أمن إلكتروني رائدة بدولة الإمارات تطلق خدمة للتنبيه من التهديدات للمساعدة في حماية البنية التحتية لتقنية المعلومات والحد من الإغراق المعلوماتي

خدمة جديدة تتيح للعملاء الحصول على تنبيهات مخصصة للأمن الإلكتروني وتنبيهات بخصوص الإجراءات الواجب اتخاذها بإشراف محللين متخصصين، وتسلّط الضوء على التهديدات وخطوات التخفيف من حدتها بما يتوافق مع مصالح العملاء

دبي، الإمارات العربية المتحدة - 10 يناير 2016 – ("إم إي نيوز واير"): أعلنت اليوم شركة "مانيجد"، وهي مزود رائد لخدمات مراقبة مخاطر العلامات التجارية والأمن الإلكتروني والمنتجات والخدمات الأمنية المُدارة، عن إطلاق الخدمة الأمنية الجديدة "مانيجد سيكيوريتي أدفايزري" ("إم إس إيه")، حيث تهدف هذه الخدمة الذكية إلى مراقبة التهديدات وتقديم تنبيهات بهدف الحد من الإغراق المعلوماتي الذي يواجه أقسام تقنية المعلومات بالمنطقة في الوقت الراهن. وتقوم خدمة "إم إس إيه" بتنبيه العملاء بخصوص التهديدات أو نقاط الضعف أو المخاوف الأمنية التي تؤثر بشكل مباشر على البنية التحتية الخاصة بهم مع تزويدهم بالخطوات اللازمة للحد من المخاطر، بغرض التقليل من تأثير التهديدات.

وقال السيد سمير حسين، الرئيس التنفيذي لشركة "مانيجد": "لاحظنا أن معظم الشركات في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي لا تستفيد من خدمات التنبيهات الأمنية القائمة، حيث تعمل معظم هذه الخدمات بشكل آلي وترسل عدداً كبيراً جداً من التنبيهات اليومية يكون معظمها غير مهم لصناع القرار في مجال تقنية المعلومات. بالإضافة إلى ذلك، فإن معظم هذه التنبيهات لا ينطبق على منطقة دول مجلس التعاون الخليجي التي لديها مجموعتها الخاصة من التهديدات والمشاكل المتعلقة بها. بالإضافة إلى ذلك، فقد يكون المدراء مشغولين إلى حد كبير لا يسمح لهم بمراجعة أي من هذه التنبيهات حتى الهامة منها، ما قد يؤدي إلى تجاهل هذه التنبيهات والتغذيات المهمة والحرجة. وتستخدم خدمة ’مانيجد سيكيوريتي أدفايزري‘ الخاصة بنا محركاً مملوكاً من قبلنا لتقصي ومراقبة وتصنيف التهديدات إضافة إلى تحليلات وخطوات تحقق نشطة ينفذها طاقمنا البشري، بهدف عزل التهديدات الرئيسية وذات الصلة عن تلك غير الهامة، وتعرض على العملاء البيانات المركزة التي يحتاجونها لتفادي المواقف الخطرة، لأن كل ما يتطلبه الأمر لحصول كارثة بيانات محتملة هو تجاهل لعنصر صغير".

ويقوم نظام "مانيجد" لرصد التهديدات بجمع تغذيات البيانات من مئات المزودين والمطورين والباحثين ومصائد مخترقي الشبكات ومزودي تغذيات التهديدات، مع تركيز خاص على منطقة دول مجلس التعاون الخليجي والتهديدات الإقليمية السائدة. ويقوم نظام ذكي بمطابقة إعدادات البنية التحتية المحددة للعميل ومتطلبات معلومات التهديدات، مع التغذيات الواردة باستخدام خوارزميات مملوكة من قبلنا لتعليم الآلات، ويعرض التهديدات التي تهم العملاء على محلل التهديدات في "مانيجد" الذي يستعرض بدوره التنبيهات للتأكد من مدى صلتها بالعميل وقابلية العمل على تفاديها. وفور التأكد من أن التنبيهات والتهديدات قد تؤثر على العميل، يتم إنشاء تقرير تحذيري يضم معلومات عن التهديدات والإجراءات الموصى بها للحد منها ويجري إرساله على الفور، حيث يتم تنبيه العملاء عن طريق البريد الإلكتروني والرسائل القصيرة والمكالمات الهاتفية وذلك وفقاً لخطورة الوضع. ويتم رصد كل هذا على مدار الساعة من مركز عمليات الشبكات/مركز عمليات أمن المعلومات في دبي والتابع لشركة "مانيجد".

ويحصل جميع العملاء أيضاً على ملخص يومي للأمن الإلكتروني يتم إرساله باكراً صباح كل يوم، ما يبقي العملاء وبأقل من دقيقة على اطلاع كامل على آخر الحوادث والمخاطر المتعلقة بالأمن الإلكتروني.

للمزيد من المعلومات عن خدمة "إم إس إيه"، الرجاء زيارة الرابط الإلكتروني التالي: https://managedservices.me/cyber-security/msa-managed-security-services/.

=