Thursday, 19 January 2017

Launch of Bebuzzd 3.0 to help local SMEs further enhance customer experience



Updated app presents improved design with key features like ‘try me offers’ for first time users & remote signup for outlet loyalty programs

DUBAI, UAE, January 19, 2017 – Bebuzzd, a leading loyalty program provider based in Dubai, has announced the release of the latest version of Bebuzzd, a multi-store digital loyalty program, which is available for download on app stores. The mobile application will provide local SMEs the advantage of further enhancing their customer experiences and reinforcing consumer-business ties. The updated loyalty app, which allows consumers to earn points and redeem rewards from their favourite outlets, now presents itself with new and improved features such as easier navigation, faster searching, and a better design. The release of the newest version is expected to draw in more users as hundreds of outlets have now joined the Bebuzzd bandwagon. Furthermore, everything customers have wanted to know about their favourite businesses can be found in the Bebuzzd app.
Recent industry reports have indicated that retailers and other businesses have demonstrated continued confidence in a brighter 2017, expecting to drive in key growth and revenue. In line with this, Bebuzzd has now shifted into a more material design model, driven by the objective of enhancing customers' experience with value additions that will ensure customer loyalty at high levels. The new 3.0 version has been made more user friendly based on feedback received. One new element added to the app is the ability to remotely join offered loyalty programs and adding it to a set preferred list, which allows users to get easily notified on special offers from their favourite outlets. Another innovative feature is the 'Try me offer' section--designed to attract new customers via the invite to experience participating outlets. In addition, the categorization of merchants has also been included to allow for easy searching by users.

“We are very proud to announce the release of Bebuzzd 3.0 version. The launch complements our commitment to provide our users with offers that will ensure loyalty to our participating businesses. With the wide array of new and exciting offers, we can surely say that Bebuzzd has now advanced to the next level,” said Shan Abdul Salam, CTO, Bebuzzd. “The main objective of this updated version is to enhance the customer experience and consolidate relationships with their preferred outlets. We want to help SME businesses in the UAE to engage with each of their customers for their own unique experience with individualized incentives.”

According to Bebuzzd senior executives, participating outlets have now been sorted distance wise so that customers can see nearby businesses, offering loyalty programs and try-me-offers. Users will find it very easy to navigate through the new app and be a part of their regularly visited or favourite outlets. Brands will also benefit as the customer can now join their loyalty program even without visiting the outlet. With key milestones and behaviour change thresholds defined, the Bebuzzd loyalty program can offer specific rewards to customers to motivate long-term loyalty and deepen engagement. Brands and marketers can also use their data to quantitatively determine which customers are the best ones by looking at recent activities, frequency and spend metrics and targeting accordingly.  The new app is now available for download for both IOS and Android platforms.
إطلاق "بيبازد 3.0" لمساعدة الشركات الصغيرة والمتوسّطة في الدولة على تعزيز تجربة العملاء

تطبيق ولاء العملاء المُحدّث يأتي بتصميم متطوّر ومزايا هامة

19 يناير 2017
تم الكشف مؤخراً عن إطلاق الإصدار الثالث المحدّث من "بيبازد"، البرنامج الرقمي متعدّد العلامات التجارية لإدارة الولاء، والذي سيمنح الشركات الصغيرة والمتوسّطة في الدولة ميزة تحسين تجارب عملائها بشكل أكبر وتعزيز علاقاتها مع العملاء التجاريين. ويشتمل تطبيق الولاء المحدّث، الذي يتيح للمستخدم كسب النقاط واسترداد قيمتها في متاجرهم المفضّلة، على مزايا متطوّرة مثل سهولة التصفّح وسرعة البحث والتصميم اللافت. ومن المتوقّع أن يستقطب الإصدار الأخير من هذا التطبيق المزيد من المستخدمين في ظل انضمام مئات المتاجر إلى "بيبازد"، الذي يوفّر للعملاء كل ما يحتاجون إلى معرفته عن متاجرهم المفضّلة.

ويأتي إطلاق "بيبازد 3.0" في وقت استراتيجي بالتزامن مع التوقّعات الأخيرة التي تشير إلى عودة انتعاش قطاع التجزئة خلال العام الجاري وتحقيقه المزيد من النمو والإيرادات. وتماشياً مع ذلك، تحوّل "بيبازد" إلى تطبيق أكثر تطوّراً مدفوعاً بهدف تحسين تجربة العملاء مع إضافة ميزات قيّمة ستضمن رفع مستويات ولاء العملاء. وتم تصميم النسخة الثالثة من هذا التطبيق لتكون سهلة الاستخدام وذلك بناءً على الآراء الواردة من جانب المستخدمين. ومن بين الإضافات الجديدة في هذا التطبيق، القدرة على الانضمام إلى برامج الولاء عند بعد، وإضافة هذه البرامج إلى قائمة المجموعة المفضّلة التي تتيح للمستخدم الحصول بسهولة على إخطارات حول العروض الخاصة من المتاجر المفضّلة لديه. وهناك ميزة ابتكارية أخرى وهي خاصية "تراي مي" (Try me) المعدّة لاستقطاب عملاء جدد عن طريق الدعوة لتجربة خدمات المتاجر المشارِكة. كما تم إدراج تصنيف التجار من أجل جعل عملية البحث أكثر سهولة على المستخدمين.

وقال شان عبد السلام، مدير تقنية المعلومات لدى "بيبازد": "نحن فخورون بإطلاق النسخة الثالثة من تطبيق "بيبازد"، حيث تأتي هذه الخطوة في إطار التزامنا بتزويد المستخدمين بالعروض التي تضمن ولاءهم للشركات المنضمّة إلى تطبيقنا. ومع وجود مجموعة واسعة من العروض الجديدة، يمكننا القول بأن "بيبازد" يتميّز الآن بمستوى أكثر تطوّراً، حيث يبقى الهدف الرئيس لهذه النسخة الجديدة هو تحسين تجربة العملاء وترسيخ شراكتهم مع متاجرهم المفضّلة. وندعو الشركات الصغيرة والمتوسّطة في دولة الإمارات إلى تزويد عملائها بتجربة فريدة تدعمها حوافز مخصّصة".

ووفقاً لكبار المسؤولين التنفيذيين في "بيبازد"، تم فرز المتاجر المشارِكة من حيث بعد المسافة بحيث يمكن للعملاء مشاهدة الشركات القريبة التي تقدّم برامج الولاء وعروض تجربة الخدمات. وسيجد المستخدمون سهولةً كبيرةً في استخدام التطبيق الجديد والعودة إلى متاجرهم المفضّلة أو تلك التي تمت زيارتها بانتظام، وبدورها ستستفيد الشركات من خلال انضمام العملاء إلى برامج الولاء الخاصة بها دون الحاجة إلى زيارة متاجرها. ومن خلال ميزاته الهامّة وقدرته على إحداث تغيير في سلوك العملاء، يمكن لبرنامج الولاء "بيبازد" تقديم مكافآت محدّدة للعملاء لتحفيز ولائهم على المدى الطويل وتعميق مشاركتهم. كما يمكن للعلامات التجارية والمُسوّقين استخدام بياناتهم من أجل تحديد أفضل العملاء من خلال النظر في أنشطتهم الأخيرة وتردّدهم على المتاجر وحجم الإنفاق وبالتالي استهدافهم وفقاً لذلك. ويتوفّر التطبيق الجديد للتحميل عبر منصات "أي. أو. أس" (IOS) و"آندرويد" (Android).
=