Thursday, 19 January 2017

K5 Middle East to showcase innovative fire safety solutions at Intersec 2017

Middle East’s first-of-its-kind K5 technology protects electrical equipment from fire



Uniquely designed K5 SAFETY PATCH efficiently extinguishes Class A, B & C fires


January 19, 2017
K5 Middle East, a firefighting products, solutions and technologies company, will showcase the latest trends in fire safety at Intersec 2017, the world’s leading trade fair for security, safety and fire protection taking place from January 22 to 24, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Centre (DICEC). The company will display its uniquely designed fire suppression solutions made from pioneering K5 technology -- a first-of-its-kind in the Middle East -- that can efficiently extinguish Class A, B and C fires, complementing the UAE’s recently updated fire and life safety codes. K5 Middle East’s latest offerings will help sustain the young nation’s leadership as a pioneering adopter of fire safety solutions.

Complementing Dubai Civil Defence’s Strategic Plan 2017-2021 to reduce fire incidents by 10 per cent and the ratio of death caused by fire per 10,000 people by 15 per cent, K5 Middle East has developed a new product – the K5 SAFETY PATCH. The K5 SAFETY PATCH is a miniature self-contained, automatic, local fire suppression device that incorporates advanced K5 technology. It is used to provide fire protection to electrical equipment such as sockets and cabinets, junction boxes, power distribution boards, and other appliances that operate within a confined space.

The K5 SAFETY PATCH is a self-adhesive, flexible plate that contains the K5 fire suppressing material and is available in various sizes with the capacity to protect volumes ranging from 0.02 and 60 cubic decimetres (dm3). The device is available in five different models, including SPS, SP15, SP25, SP45 and SP60 as per the volume requiring protection.

Alex Perfiliev, CEO of K5 Distribution, said: “K5 Middle East is a pioneer in fire safety technology and its unique products are highly effective in suppressing fire and averting major accidents. Ideal for industrial use, the K5 SAFETY PATCH is efficient on ordinary combustibles, flammable liquids, and energised electrical equipment. Intersec is a very popular fire safety and protection event and will serve as the perfect platform for us to throw the spotlight on our innovative solutions that are in line with Dubai’s strategy to bring down the rate of fire incidents in the emirate.”

K5 Middle East’s stand will be located at C1-E16, Concourse Exhibition Space in front of Hall 4 of DICEC. For more information, log on to: http://www.k5safetypatch.com/ or Facebook Page K5 Safety Patch.

"كيه 5 الشرق الأوسط" تعرض حلولها المبتكرة للحماية من الحريق خلال مشاركتها في معرض "إنترسك 2017"

"كيه 5 سايفتي باتش" تسهم في إخماد الحرائق من المستوى الأول والثاني والثالث

تكنولوجيا "كيه 5" الأولى من نوعها في الشرق الأوسط تحمي التجهيزات الكهربائية من الحرائق

19 يناير 2017
تعرض "كيه 5 الشرق الأوسط"، إحدى الشركات المتخصصة في تطوير منتجات وحلول وتكنولوجيا مكافحة الحرائق، أحدث منتجاتها في مجال الحماية من الحريق وذلك خلال مشاركتها في معرض "إنترسك 2017"، أكبر معرض تجاري رائد على مستوى العالم في مجال الأمن والسلامة والحماية من الحريق والذي سيقام في الفترة من 22 إلى 24 يناير/كانون الثاني الجاري في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. وستقدم الشركة خلال هذه المشاركة مجموعة حلولها الفريدة لمكافحة الحرائق والمُصنعة وفق تكنولوجيا "كيه 5" الرائدة والأولى من نوعها في منطقة الشرق الأوسط والتي تتميز بكفاءتها في إطفاء الحرائق من المستوى الأول والثاني والثالث وتتوافق مع التحديث الأخير لكود دولة الإمارات للوقاية والسلامة من الحريق وحماية الأرواح. وستساعد أحدث عروض "كيه 5 الشرق الأوسط" في تعزيز ريادة دولة الإمارات على صعيد تبني حلول السلامة من الحريق.

واستكمالاً للخطة الاستراتيجية 2017-2022 للدفاع المدني في دبي والهادفة إلى الحد من حوادث الحريق بنسبة 10% ومعدل الوفيات الناجمة عن الحرائق بنسبة 15% لكل 10.000 نسمة، قامت "كيه 5 الشرق الأوسط" بتطوير منتجها الجديد "كيه 5 سايفتي باتش"، الذي يحتوي على تكنولوجيا "كيه 5" المتطورة، وهو يستخدم لحماية المعدات الكهربائية من الحريق مثل المآخذ والخزائن وعلب التوصيل ولوحات توزيع الطاقة وغيرها من الأجهزة التي تتواجد في مساحة ضيقة.

"كيه 5 سايفتي باتش" عبارة عن لاصق مرن يحتوي على مادة "كيه 5" لإخماد الحريق ويتوفر بأحجام مختلفة مع القدرة على حماية مساحات تتراوح من 0.02 إلى 60 ديسيمتر مكعب. كما يتوفر بخمسة طرازات مختلفة هي؛ "أس. بي. أس" (SPS) و"أس. بي 15" (SP15) و"أس. بي 25" (SP 25) و"أس. بي 45" (SP 45) وذلك وفقاً للمساحة التي تحتاج إلى حماية.

وقال أليكس بيرفيلييف، الرئيس التنفيذي لشركة توزيع "كيه 5": "تعد "كيه 5 الشرق الأوسط" شركة رائدة في مجال تكنولوجيا الحماية من الحريق، إذ تتميز منتجاتها الفريدة بفعاليتها الكبيرة في إخماد الحرائق وتفادي وقوع حوادث كبيرة. ويعتبر "كيه 5 سايفتي باتش"، المثالي للاستخدام الصناعي، فعالاً على المواد العادية القابلة للاحتراق والسوائل القابلة للاشتعال والمعدات الكهربائية المزودة بالطاقة. ويشكل معرض "إنترسك" وهو أحد الفعاليات الكبيرة في مجال السلامة والحماية من الحريق، منصة مثالية لنا لعرض حلولنا المبتكرة التي تتماشى مع استراتيجية دبي الرامية إلى الحد من حوادث الحريق في الإمارة".

وستعرض "كيه 5 الشرق الأوسط" منتجاتها وحلولها في المنصة رقم (C1-E16) في باحة مساحة العرض أمام القاعة 4 من مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. وللحصول على مزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع http://www.k5safetypatch.com ، أو صفحة الشركة على "فيسبوك" K5 Safety Patch.  
=