Tuesday, 10 January 2017

InnJoo Aims to Increase Egypt Market Share in 2017



Dubai headquartered smartphone maker poised to expand its on the ground network of retail partners
InnJoo, (www.innjoo.com), the Dubai headquartered smartphone maker announced today its strategy to significantly increase its Egypt market share in 2017.  The company intends to expand its online presence via retail partner souq.com as well as increasing its network of retail partners and resellers.
Ahmed Kandil, InnJoo Country Manager, Egypt noted, “InnJoo is excited to build upon the success we achieved in 2016.  Using our primary go to market strategy of selling online we were able to generate significant sales activity in a short period.  In 2017, we intend to expand our online and offline presence while continuing to emphasize InnJoo’s unique value proposition. “
InnJoo’s success has been driven by the adoption of smartphones as well as the growing popularity of e-commerce in the region.  According to Statista, the number of smartphones users in Egypt grew 67% in 3 years from 2013-2016, reaching 21 million.  Forecasts predict further significant growth as Egyptian consumers are increasingly seeking smart devices.  InnJoo’s online strategy also passes savings onto potential customers and enables them to have competitively priced smart phones without compromising on style, performance and functionality.
“Egyptians are looking for premium smartphone features with maximum value.  InnJoo is able to deliver this through our online sales strategy.  By keeping overall costs down, we are able to increase investment for software development as well as dedicate more resources to improving product quality.  This ultimately benefits the consumer,” added Kandil.
Established in 2014 and having just opened its Egypt office in 2016, InnJoo is already among the top 3 online device brands in the region.
The company also offers users dedicated applications through its own browser, InnBrowser, app store as well as cloud service on the device.  To date, InnJoo has over 100,000 apps and is developing its own apps.  In order to cater to regional needs, InnJoo is also encouraging the development of Arabic apps.  Currently, InnJoo has more than 2,000 Arabic apps in the store as they are focused on building an ecosystem for local customers.
“In parallel to our smartphones, InnJoo launched a series of software and apps complementing our smartphones which are all available on InnStore.  This is in-line with InnJoo’s focus on delivering localized applications and relevant user experiences,” concluded Kandil.

InnJoo offers its collection of advanced high quality smartphones, tablets and accessories through the region’s biggest distributor as well as select retailers. The company’s entire product range is also sold online through the region’s largest e-commerce site souq.com.

إنجو تهدف لزيادة حصتها في السوق المصري في 2017  

تستعد إنجو دبي المصنعة للهواتف الذكية لتوسيع شبكة شركاء البيع بالتجزئة  
أعلنت اليوم شركة إنجو InnJoo (www.innjoo.com) الشركة الرائده في صناعة الهواتف الذكية والتي يقع مقرها الرئيسي في إمارة دبي عن استراتيجيتها لتحقيق زيادة حصتها في السوق المصري وزيادة حجم مبيعاتها بشكل كبير خلال عام 2017. كما تعتزم الشركة على تعزيز وجودها عبر الإنترنت من خلال شريك التجزئة souq.com وكذلك زيادة شبكتها من شركاء البيع بالتجزئة والموزعين.
وقال أحمد قنديل المدير الإقليمي لـ إنجو InnJoo مكتب مصر "أصبحت إنجو InnJoo متحمسة لبناء جسور جديدة للوصول للمستهلك بشكل مباشر والعمل باستراتيجية محتلفة وقنوات بيع مختلفة بحلول 2017، وذلك نتيجة للنجاح الذي حققناه خلال عام 2016 والذي تم فقط من خلال البيع عبر الأنترنت في فترة وجيزة. لذا نحن نعتزم توسيع عمليات البيع وتواجدنا في السوق بشكل أكبر من خلال الأنترنت، وأيضا من خلال شبكة موزعين كبيرة لتقديم هواتف ذكية تمنح المستخدم قيمة حقيقية من إنجو InnJoo وتجربة فريدة من نوعها".
وقد كان السبب وراء نجاح إنجو InnJoo هو أعتمادها على تصنيع الهواتف الذكية، وأيضا تزايد الإقبال على استخدام التجارة الإليكترونية في المنطقة. وطبقا للبيانات التي اصدرها موقع ستاتيستا الالكتروني للإحصاءات Statista تشير أن عدد مستخدمي الهواتف الذكية في مصر تزايد بنسبة 67% وهو ما يقرب بالفعل من 21 مليون نسمة خلال الثلاث سنوات الماضية تحديدا بين 2013 – 2016. وهناك توقعات بزيادة كبيرة لهذه الأرقام من المستهلكين المصريين الذي يسعون بشكل متزايد لاستخدام هواتف وأجهزة ذكية. كما أن استراتيجية إنجو InnJoo للبيع عبر الانترنت تحقق رغبة العملاء المحتملين وتمكنهم من الحصول على هواتف ذكية بأسعار تنافسية دون المساس بجودة وأداء الهاتف.  
وأضاف قنديل "يتطلع المصريون للحصول على هاتف ذكي بمميزات فائقة. وبالفعل إنجو InnJoo قادرة على تحقيق ذلك من خلال استراتيجية البيع عبر الأنترنت. ومن خلال بقاء كافة التكاليف منخفضة، نكون قادرون على زيادة الاستثمار لتطوير البرمجيات، وتكريس المزيد من الموارد لتحسين جودة المنتج. وكل هذه الفوائد في نهاية المطاف لمصلحة المستهلك".
بدأت إنجو InnJoo أعمالها في 2014 وبحلول 2016 أمتدت خطواتها إلى مصر لتنشئ مكتب إقليمي يدير عملياتها، الأمر الذي وضعها حقا" على القمة كواحدة من أهم 3 شركات في المنطقة لبيع الأجهزة عبر الأنترنت.
وتقدم الشركة أيضا لمستخدميها تطبيقات مخصصة من خلال متصفح خاص بها إنبراوزير InnBrowser، وكذلك تطبيق المتجر والخدمات السحابية على الجهاز. وجدير بالذكر أن إنجو InnJoo الأن لديها ما يزيد عن 100,000 تطبيق إلى جانب تطوير تطبيقات خاصة بها. وذلك لتلبية الأحتياجات الأقليمية وتشجع إنجو InnJoo أيضا على تطوير التطبيقات العربية. وبالفعل إنجو InnJoo لديها الأن ما يقرب من 2000 تطبيق عربي في المتجر لأنها تركز على بناء نظام بيئي للعملاء المحليين.
وأنهى قنديل حديثه قائلا "لقد قمنا بالتوازي مع تصنيع الهواتف الذكية بإطلاق سلسلة من البرامج و التطبيقات وجميعها تتوفر الأن على InnStore. وهذا هو تركيزInnJoo  على تقديم تطبيقات محلية وذات صلة بخبرة المستخدم".
تقدم شركة إنجو InnJoo مجموعة فريدة من الهواتف الذكية المبتكرة والهواتف اللوحية المتميزة عالية الجودة والأكسسوارات من خلال كبار الموزعين في المنطقة وتجار التجزئة كما يتم أيضا بيعها عبر الإنترنت من خلال أكبر موقع للتجارة الإلكترونية في المنطقة سوق دوت كوم souq.com


=