Sunday, 1 January 2017

Hygiena to Acquire Food Safety Diagnostics Business from DuPont

Leading microbiology and life sciences company to combine with global microbial detection and diagnostics business

Dubai, UAE, December 18, 2016 – DuPont Nutrition & Health and Hygiena, a Warburg Pincus portfolio company that specializes in rapid food safety and environmental sanitation testing, announced that Hygiena will acquire DuPont’s global food safety diagnostics business. The acquisition includes all of DuPont Diagnostics business assets, including the BAX® and RiboPrinter® Systems and associated test kits; a global and technically trained sales, R&D and manufacturing organization; and in-house production capacity. The business was formed by DuPont in 1992 as Qualicon, and Hygiena will retain the Qualicon name. The transaction is expected to close in the first quarter of 2017, pending customary closing conditions, including regulatory approvals.  Financial terms of the agreement were not disclosed.
DuPont Diagnostics provides innovative, science-based microbial detection and monitoring products that identify and characterize pathogens and other unwelcome organisms in food ingredients, finished products and production environments. Shortly after the formation of the business, DuPont pioneered Nobel-prize-winning PCR technology in commercial food safety testing with the BAX® System for pathogen detection.  Today, the BAX® System has been adopted as the leading detection method by food manufacturers, food quality laboratories and governments around the world. Hygiena plans to invest behind new product development to continue the DuPont Diagnostics history of market-leading innovation.
“The combination of DuPont Diagnostics and Hygiena will create a broad food safety diagnostics company that can better serve our customers,” said Steve Nason, chief executive officer of Hygiena.  “The combined company’s microbiology products will cover the full manufacturing process, from in-process environmental tests to finished product tests. In addition, the combination increases our customer service presence in the United States and internationally, which will allow us to further enhance our research and development efforts and support to our combined customer base.”
“This transaction is a strategic business decision that will allow DuPont Nutrition & Health to focus on growth opportunities that are more closely aligned with our core portfolio of specialty food ingredients,” said Matthias Heinzel, president, DuPont Nutrition & Health. “We believe that the Diagnostics business is an excellent strategic fit with Hygiena.  Together they will be better able to offer greater opportunities for growth and investment in innovative solutions for the global pathogen testing industry.”
Hygiena is a microbiology and life science company that serves industrial food processors, healthcare institutions, life science researchers and other industries. Hygiena manufactures and sells a broad range of rapid hygiene monitoring systems, environmental collection systems and rapid dilution devices, including its market leading ATP (adenosine triphosphate) testing system.  Its products are distributed in over 80 countries worldwide. Hygiena is committed to the mission of providing customers with innovative technologies that are simple, easy to use and reliable, with excellent customer service and support.

In 2016, Hygiena received an investment from Warburg Pincus, a global private equity firm focused on growth investing, to help further this mission.  Warburg Pincus’ investment in Hygiena was driven by the firm’s thesis that the company represents an excellent platform to consolidate the highly fragmented food and life sciences testing and environmental sanitation industry.  Stephanie Geveda, managing director, Warburg Pincus, said, “DuPont Diagnostics is a perfect fit within Hygiena’s growth strategy.  We are excited to invest in and build upon the business’ portfolio of leading diagnostic products and capabilities.”

"هايجينا" تستحوذ على قسم تشخيص سلامة الغذاء في "دوبونت"

الشركة الرائدة في مجال علم الأحياء الدقيقة وعلوم الحياة تتحد مع الشركة العالمية للتشخيص والكشف عن الميكروبات

الامارات، 18 ديسمبر 2016 - أعلنت "دوبونت للتغذية والصحة" (DuPont Nutrition & Health) و"هايجينا" (Hygiena)، إحدى الشركات التابعة لشركة إدارة محافظ الاستثمار "واربورغ بينكوس" (Warburg Pincus) والمتخصصة في إجراء الاختبارات السريعة لسلامة الأغذية والصحة البيئية، عن استحواذ الأخيرة على الأصول التجارية لشركة "دوبونت دياغنوستيكس" (DuPont Diagnostics)، بما في ذلك نظامي "بي. أي. أكس" (BAX®) و"ريبو برنتر" (RiboPrinter®) ومعدات الاختبار ذات الصلة؛ ومؤسسة عالمية للمبيعات والبحوث والتطوير والتصنيع؛ ومرفق للإنتاج الداخلي. وتم تأسيس هذه الشركة من قبل "دوبونت" في العام 1992 تحت اسم "كواليكون" (Qualicon)، حيث ستبقي "هايجينا" على هذا الاسم بعد عملية الاستحواذ. ومن المتوقع أن يتم إغلاق الصفقة في الربع الأول من العام المقبل، في انتظار إتمام شروط الإغلاق المعمول بها، بما في ذلك الموافقات التنظيمية. ويذكر أنه لم يتم الكشف عن البنود المالية لهذه الاتفاقية.

وتوفر "دوبونت دياغنوستيكس" منتجات مبتكرة وعلمية للكشف عن الميكروبات ومراقبتها والتي تحدد وتميز مسببات الأمراض وغيرها من الكائنات غير المرغوب فيها في المكونات الغذائية والمنتجات المصنعة وبيئات الإنتاج. وبعد فترة وجيزة من تأسيس الشركة، طرحت "دوبونت" تكنولوجيا "بي. سي. آر" (PCR) الحائزة على جائزة نوبل والخاصة باختبار سلامة الغذاء والمزودة بنظام "بي. أي. أكس" للكشف عن العوامل المسببة للأمراض، حيث يتم اليوم تبني هذا النظام  كأداة رائدة للكشف عن مسببات الأمراض من قبل مصنعي الأغذية، ومختبرات جودة الغذاء والحكومات حول العالم. وتعتزم "هايجينا" الاستثمار في تطوير منتجات جديدة لمواصلة الإرث العريق لشركة "دوبونت دياغنوستيكس" في مجال الابتكار على مستوى السوق.

وقال ستيف نيسون، المدير التنفيذي لشركة "هايجينا": "ستسهم عملية دمج "هايجينا" و"دوبونت دياغنوستيكس" في إنشاء شركة كبرى في مجال تشخيص سلامة الغذاء وهو ما يصب في صالح عملائنا، حيث ستغطي منتجات الشركة في مجال علم الأحياء الدقيقة كامل عملية التصنيع بدءاً من الاختبارات البيئية تحت المعالجة وصولاً إلى اختبارات المنتج النهائي. وبالإضافة إلى ذلك، تسهم عملية الدمج في تعزيز حضورنا فيما يتعلق بخدمة العملاء في الولايات المتحدة وبقية أنحاء العالم، الأمر الذي سيتيح لنا تعزيز جهودنا في مجال البحث والتطوير والدعم المقدم لقاعدة عملائنا".

من جانبه، قال ماثياس هاينزل، رئيس شركة "دوبونت للتغذية والصحة": "تعتبر هذه الصفقة قراراً استراتيجياً سيتيح لنا التركيز أكثر على فرص النمو التي تتماشى بشكل وثيق مع محفظتنا الأساسية من المكونات الغذائية المتخصصة. ونحن نعتقد بأن شركة "دياغنوستيكس" تتواءم تماماً مع أعمال "هايجينا"، حيث ستتمكنان معاً من تقديم المزيد من فرص النمو والاستثمار في الحلول المبتكرة لقطاع اختبار مسببات الأمراض على المستوى العالمي".

وتعد "هايجينا" إحدى الشركات العاملة في مجال علم الأحياء الدقيقة وعلوم الحياة، حيث تقدم خدماتها لشركات تصنيع الأغذية ومؤسسات الرعاية الصحية والباحثين في مجال علوم الحياة وغيرها من القطاعات. وتقوم "هايجينا" بتصنيع وتسويق مجموعة واسعة من أنظمة مراقبة النظافة وأنظمة جمع النفايات وأجهزة تخفيف تركيز المواد الكيمياوية، بما في ذلك نظام اختبار "أدينوسين ثلاثي الفوسفات" (ATP) الرائد على مستوى السوق. ويتم توزيع منتجات "هايجينا" في أكثر من 80 دولة حول العالم، حيث تلتزم الشركة بتزويد العملاء بالتقنيات المبتكرة التي تتميز بالبساطة وسهولة الاستخدام والموثوقية، مع تقديم أفضل خدمة ودعم ممكن للعملاء.

وحصلت "هايجينا" هذا العام على دعم استثماري من "واربورغ بينكوس"، إحدى شركات الأسهم الخاصة العالمية والتي تركز على الاستثمار في النمو، وذلك لمساعدتها في تحقيق رسالتها. ويأتي استثمار "واربورغ بينكوس" في "هايجينا" لأنها ترى أن هذه الشركة تشكل منصة متميزة لتعزيز قطاع اختبارات علوم الحياة وسلامة الغذاء والصحة البيئية. وقالت ستيفاني جيفيدا، المدير العام لشركة "واربورغ بينكوس":"تعتبر عملية الاستحواذ على "دوبونت دياغنوستيكس" خطوة مثالية لاستراتيجية نمو "هايجينا". ونحن سعداء بالاستثمار في هذه الشركة والبناء على نجاح محفظة أعمالها من منتجات وخدمات التشخيص الرائدة".
=