Tuesday, 31 January 2017

Grundfos Launches Its First CRN Pumps Assembly Line in the Middle East



Dubai, United Arab Emirates, 31 January 2017, (ME NewsWire): Grundfos, the award-winning world leader in advanced pump solutions, recently launched its first assembly line for CRN pumps in the Middle East. The opening of the assembly line located at the company’s facilities in Jebel Ali in Dubai comes following an extensive feasibility study that examined numerous product types.

In his remarks on the launch of the assembly line; Stewart Procter, Grundfos Senior Director Operations & Customer Service, Middle East noted: “Exceeding our client’s expectations is a main component of Grundfos philosophy. Therefore, and in order to maintain the maximum flexibility for our 13 countries, we recommended that the CRN pumps should be assembled in Grundfos facilities in the UAE rather than keeping finished stock units. The recommendations were approved by the Group’s headquarters.”

He continued: “The study we undertook concluded that we can increase sales of our CRN1-45 by 350 units in the first year alone. In case we applied further improvements and adhered to the set plans, this number could remarkably rise to an extra 2600 units by the fifth year.”

Notably, the approval for the assembly line was received at the end of August and the execution phase began through the VPC (Verification of product conformity) process immediately after. A small team in Grundfos was formed and included several departments such as the Product Management, Engineering, CSU (customer support unit), Quality and Production, along with several colleagues from the Group who provided help, guidance and the ultimate approval of the VPC.

The optimum mix of components had to be determined, ordered and shipped which takes six weeks transit time from Europe to Grundfos facilities in Jebel Ali. Various improvements to the test bed were made; lots of SAP data were entered; training sessions were organized; and production tools, printers, shelves and lifting tables were ordered as well.

“Whilst I would like to say it was a smooth process throughout the VPC. We did have several minor hiccups that were easily dealt with by our expert teams, and the first 14 pumps were ready by mid-December, and we were able to take some along to our Christmas party on 22nd December. “We can say now that we’re all set to start selling, 2017 started off with the first official GGD-assembled CRN order for one of our OEM customers,” concluded Procter.

غروندفوس تطلق أول خط تجميع وإنتاج لمضخات الطرد المركزي سي آر إن في الشرق الأوسط

دبي، الإمارات العربية المتحدة, 31 يناير 2017, ("إم إي نيوز واير"): أطلقت "غروندفوس"، الشركة العالمية الرائدة في مجال تصنيع الحلول المتطورة للمضخات الحائزة على جوائز، أول خط تجميع وإنتاج لمضخات الطرد المركزي الرأسي متعدد المراحل ("سي آر إن") في الشرق الأوسط. ويأتي إفتتاح خط التجميع والتصنيع الموجود في مرافق الشركة في جبل علي في دبي، بعد دراسة جدوى واسعة النطاق شملت أنواعاً عدة  من المنتجات.
وقال ستيوارت بروكتر، المدير الأول لشؤون العمليات وخدمة العملاء لدى "غروندفوس" في الشرق الأوسط في معرض تعليقه على إطلاق خط التجميع والإنتاج: "يشكّل تخطي توقعات عملائنا الركيزة الأساسية لفلسفة ‘غروندفوس’. لذلك، وبهدف الحفاظ على أقصى قدر من المرونة لصالح البلدان الثلاث عشرة التي نخدمها، إقترحنا أن يتمّ تجميع وتصنيع مضخات الطرد المركزي الرأسي متعدد المراحل ("سي آر إن") في مرافق ‘غروندفوس’ في دولة الإمارات العربية المتحدة، بدلاً من تخزين منتجات نهائية معدّة للبيع. وقد وافق المكتب الرئيسي للمجموعة على هذه المقترحات."

وتابع بروكتر: "توصّلت الدراسة التي أجريناها إلى أن هذا القرار سيسمح لنا أن نزيد مبيع مضخات ‘سي آر إن – 45’ بمقدار 350 وحدة في السنة الأولى وحدها. بالتالي، إن نفّذنا المزيد من التحسينات والتزمنا بالخطط الموضوعة، يمكن لهذا الرقم أن يرتفع بشكل ملحوظ إلى 2600 وحدة إضافية بحلول العام الخامس."

تجدر الإشارة إلى أن الموافقة على نقل خط التجميع والإنتاج أعلنت في نهاية أغسطس الماضي، وإنطلقت مرحلة التنفيذ مباشرة بعد ذلك، من خلال عملية المصادقة الطوعية على المنتج ("في بي سي"). وتم تشكيل فريق صغير من عدة أقسام داخل شركة "غروندفوس"، مثل إدارة المنتجات، الهندسة، قسم دعم العملاء ("سي إس يو") والجودة والإنتاج، إلى جانب العديد من الزملاء من المجموعة، الذين قدموا المساعدة والتوجيه والموافقة النهائية على المنتج.

تطلّبت العملية تحديد المزيج الأمثل من المكونات وطلبها وشحنها، وهي عملية تستغرق ستة أسابيع من أوروبا إلى مرافق "غروندفوس" في جبل علي. كما تمّ إدخال تحسينات مختلفة على منصة الإختبار والكثير من النظم والتطبيقات والمنتجات في معالجة البيانات؛ ونظمت الدورات التدريبية، وتمّ أيضاً طلب أدوات الإنتاج، والطابعات، والرفوف ومنصات الرفع الهيدروليكية.

وختم بروكتر كلامه بالقول: "في حين أود أن أقول أنها كانت عملية سلسة في كافة مراحل المصادقة الطوعية على المنتج، إلا أننا واجهنا بعض العقبات البسيطة التي تولت فرق الخبراء لدينا معالجتها، فكانت أول مجموعة من 14 مضخة جاهزة بحلول منتصف ديسمبر وتمكنا من عرض بعضها في حفلة عيد الميلاد في 22 ديسمبر. يمكننا الآن أن نعلن بأننا جاهزين لبدء بيع هذه المضخات؛ وقد سجّل عام 2017 أول طلبية رسمية لمضخات الطرد المركزي الرأسي متعدد المراحل ("سي آر إن") لصالح أحد عملائنا من صانعي القطع الأصلية."

=