Tuesday, 24 January 2017

GI Aviation is open for business


Flies the Middle East’s first Pilatus PC-12NG into Sky Dive Dubai

GI Aviation, the newest name to enter the private air charter market in the UAE, is now open for bookings following the award of its GCAA Air Operator’s Certificate in December 2016.  Several demo flights from its Al Bateen Executive Airport, Abu Dhabi home have been performed and yesterday, Sunday January 22nd, the privately-owned company showcased its first Pilatus PC-12NG at the unique Sky Dive Dubai.

“This is an auspicious day for us, as we present the ultra-versatile Pilatus PC-12NG to industry guests, media and interested parties,” commented GI Aviation General Manager, Marios Belidis. “GI Aviation is the first company to operate this aircraft commercially in the region and is pioneering an all new business model for the Gulf.  Our goal is to deliver a competitively priced, reliable private charter service that will encourage new clients into this sector and stimulate the market.

“We are duly looking forward to engaging with charter brokers, travel agencies, corporate entities and individuals to demonstrate the unique characteristics the Pilatus PC-12NG holds over similar sized jets. We expect demand will initially focus on key city pairs in the region where we will serve Doha, Kuwait, Bahrain, KSA and Sir Bani Yas from Abu Dhabi and Dubai,” he added.

The distinctive Swiss-built high-speed turboprop (520 km/h cruise speed with a pressurized cabin of up to 30’000ft) is well suited for private group charter. Equipped with a stylish BMW DesignWorks interior the aircraft offers the jet experience with a large cargo door.

Congratulating GI Aviation on obtaining its AOC, Ali Alnaqbi, MEBAA Chairman commented that entrepreneurial companies like GI Aviation with their flagship PC-12NG and fresh approach to marketing is going to help widen the customer base for business aviation in a region where larger jets typically dominate.  On short flight routes within the Gulf region, the PC-12NG makes commercial sense, he said.

The state of the art PC-12NG continues to grow in popularity globally with nearly 1,400 sold to date.  

GI Aviation plans to receive their second PC-12NG aircraft in February 2017 with its primary base in Dubai South Airport.

شركة جي آي للطيران تعلن عن انطلاق أعمالها في دولة الإمارات

الشركة تكشف عن طائرة بيلاتوس (Pilatus PC-12NG) الأولى من نوعها في منطقة الشرق الأوسط خلال حفل في سكاي دايف دبي

أعلنت شركة جي آي للطيران (GI Aviation) المتخصصة في قطاع النقل الجوي الخاص في دولة الإمارات العربية المتحدة عن إتاحة المجال لإجراء الحجوزات في أعقاب حصولها على شهادة مشغل معتمد من الهيئة العامة للطيران المدني(GCAA) في شهر ديسمبر الماضي. وأجرت الشركة المملوكة للقطاع الخاص العديد من الرحلات التجريبية انطلاقاً من مقرها الرئيسي في مطار البطين في أبوظبي.

وكشفت الشركة يوم الأحد (22 يناير 2017) الستار عن طائرتها الأولى من طراز بيلاتوس (Pilatus PC-12NG) خلال حفل مميز في سكاي دايف دبي.

وضمن هذا السياق٬ صرّح ماريوس بيليديس، المدير العام لشركة جي آي للطيران (GI Aviation): "إنه يوم مميز للغاية بالنسبة لنا وخاصة مع الكشف عن هذه الطائرة أمام الضيوف وممثلي وسائل الإعلام ومختلف الأطراف المعنية. وتعتبر جي آي للطيران (GI Aviation) أول شركة تشغل هذا الطراز من الطائرات للأغراض التجارية في هذه المنطقة لتطلق بذلك نموذجاً جديداً لممارسة الأعمال على مستوى دول الخليج. ونهدف بشكل رئيسي إلى توفير خدمة الطيران الخاص بأسعار تنافسية وموثوقة بهدف تشجيع المزيد من العملاء على استخدام هذا النوع من الطيران فضلاً عن المساهمة في تحفيز السوق بأكمله".

وأردف قائلاً: "نتطلع قدماً للتواصل والتعامل مع وكلاء حجز وتأجير خدمات الطيران الخاص ووكالات السفر والمؤسسات التجارية والأفراد على حد سواء لإظهار القدرات والخصائص الفريدة لطائرة بيلاتوس (Pilatus PC-12NG) بالمقارنة مع الطائرات المماثلة من حيث الحجم. ونتوقع أن يرتكز الطلب في البداية على المدن الرئيسية في المنطقة في الدوحة والكويت والبحرين والسعودية وصير بني ياس من أبوظبي ودبي".

وتتميز هذه الطائرة التي تمت صناعتها في سويسرا بمواصفات مميزة لخدمات الطيران الخاص، بما في ذلك محركها التوربيني عالي السرعة (520 كيلومتر/ساعة) ومقصورتها المصممة لتحمل الضغط مما يسمح لها بالوصول إلى ارتفاع 30 ألف قدم. كما تتسم بتصميمها الداخلي الأنيق والمزود بتجهيزات من (BMW DesignWorks).

وتوجه علي النقبي، رئيس مجلس إدارة اتحاد الطيران الخاص، بالتهنئة لشركة جي آي للطيران (GI Aviation) بمناسبة حصولها على شهادة مشغل معتمد، قائلاً أن هذه الشركة الرائدة وبفضل طائرتها الجديدة وأسلوبها التسويقي المبتكر سوف تساهم في توسيع قاعدة عملاء الطيران الخاص في المنطقة التي تهيمن عليها الطائرات الكبيرة بالعادة. وخاصة أن طراز PC-12NG يمثل خياراً معقولاً من الناحية التجارية للرحلات القصيرة في منطقة الخليج.

وتعتبر طائرة بيلاتوس (Pilatus PC-12NG) من الطائرات الأكثر رواجاً في العالم، وتم بيع ما يقارب 1400 طائرة منها حتى الآن. ومن المقرر أن تتسلم شركة جي آي للطيران (GI Aviation)  طائرتها الثانية من هذا الطراز في شهر فبراير القادم في مقرها بدبي.


=