Sunday, 22 January 2017

Genetec Inc. introduces new Retail Intelligence Application at Intersec 2017


Genetec will demonstrate a new analytics application that decodes shoppers’ behaviors and collects in-store dynamics for empowered decision-making and improved customer experience

DUBAI, UAE, January 22, 2017 – Genetec Inc. (Genetec), a leading provider of IP security and intelligence solutions, today will offer early previews of a new application designed to transform existing video surveillance content into powerful consumer insights at Intersec 2017, the world’s leading trade fair for security, safety and fire protection taking place until January 24, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Center (DICEC). The new Genetec Retail Intelligence application filters and analyzes incoming video surveillance data to produce actionable intelligence about store operations, buying patterns, and trends. Visit Genetec at Stand J38, Hall S1 within DICEC.

The UAE has positioned itself as the region’s leading retail hub, with a recent study by the Dubai Chamber of Commerce and Industry forecasting Dubai’s retail sector in particular to touch AED 200 billion in 2017 and expand at an average of 5 per cent annually. The retail data gathered from the Genetec retail intelligence application will enable marketing, operation and merchandising staff of boutique-style stores or large multi-site retailers to improve their customers’ experiences and impact in-store profitability by increasing consumer engagement.
Genetec Retail Intelligence will help retailers gain a deeper understanding of customer behavior, needs and preferences to build a more personal relationship by analyzing and correlating information gathered from multiple sensors such as video surveillance cameras and point-of-sale systems. With powerful analytics such as queue management, heat mapping, directional analysis, people counting and conversion rate analytics, the application can notify staff in real-time to respond to shoppers in the store or in a particular section. It will also inform them about long lines on check-out lanes or changing rooms so that the necessary staff can be reassigned. Marketing and merchandising professionals can use the information provided by the application to design new promotions and optimize inventory strategies from within a single interface.
"There is a wealth of information collected by security systems that has gone virtually untapped until now,” said Derek Arcuri, Product Marketing Manager for Genetec Retail Intelligence. “Our Genetec Retail Intelligence application will help retailers not only gain insights into store performance and customer buying patterns, but will generate powerful analytics-driven intelligence, delivered in a format that can be easily understood, interpreted and shared. Genetec Retail Intelligence will be available via a cost-effective subscription basis that will work with a wide variety of camera brands, and will not require complex and expensive additional equipment," added Arcuri.

“Retail is a key pillar of the UAE’s economic diversification strategy and we extend our support to the country’ retail industry by presenting our latest application that can provide valuable data on customer behavior to retailers. Genetec will throw the spotlight on its video surveillance application and how it can be leveraged for some powerful real-time in-store intelligence that can improve and impact sales and customer experiences. With a user-friendly customizable dashboard, Genetec Retail Intelligence will provide real time insights as well as in-depth analytics based on activity patterns over time. It can be easily accessed by any Internet-enabled device, allowing retailers to stay connected regardless of where they are located,” concluded Firas Jadalla, Regional Director - Middle East and Africa, Genetec.

Genetec Retail Intelligence is designed to be infinitely scalable and optimized to easily interpret data from a multitude of stores—from small franchise operations to large-scale retail chains. Information gathered from multiple stores in different locations will be available for comparison across locations, giving retailers a greater understanding of their entire business operations.

Availability

Genetec Retail Intelligence is expected to be available in early Q3 2017 and will work with new or existing security installations on a subscription basis. Genetec is currently offering ‘first-look’ demonstrations at Intersec 2017. For more information, visit: https://www.genetec.com/solutions/all-products/retail-intelligence

"جنيتيك" تطلق تطبيقاً ذكياً جديداً لمعلومات البيع بالتجزئة خلال مشاركتها في معرض "إنترسك 2017"

الشركة تعرض تطبيق تحليلات جديد يقوم بتحليل سلوكيات المتسوقين ويسجل النشاط داخل المتاجر من أجل المساعدة على اتخاذ القرارات وتحسين تجربة العملاء

22 يناير 2017
تعرض "جنيتيك"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير حلول الأمن والمعلومات القائمة على بروتوكول الإنترنت، اليوم (الأحد 22 يناير، 2017) مزايا تطبيقها الجديد المصمم لتحويل محتوى المراقبة بالفيديو في المتاجر إلى معلومات وأفكار مفيدة حول سلوك المتسوقين وذلك خلال مشاركتها في معرض "إنترسك 2017"، أكبر معرض تجاري رائد على المنطقة في مجالات الأمن والسلامة والحماية من الحريق، والذي يقام في الفترة من 22 إلى 24 يناير/كانون الثاني الجاري في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. ويقوم تطبيق معلومات البيع بالتجزئة "ريتيل إنتيليجينس" من "جنيتيك" بفلترة وتحليل بيانات المراقبة بالفيديو الواردة من أجل تقديم معلومات وافية حول عمليات المتجر وأنماط واتجاهات الشراء. وتشارك "جنيتيك" في هذا الحدث من خلال المنصة رقم (J38) في القاعة (S1).

ورسخت الإمارات من مكانتها كمركز رائد لتجارة التجزئة في المنطقة، إذ تشير دراسة صدرت حديثاً عن غرفة تجارة وصناعة دبي إلى توقعات بوصول قيمة قطاع البيع بالتجزئة في دبي إلى 200 مليار درهم خلال العام الجاري، أي بمتوسط نمو يبلغ 5% سنوياً. وستتيح بيانات البيع بالتجزئة التي يقوم التطبيق بجمعها لموظفي التسويق والعمليات والمبيعات في المتاجر الصغيرة أو المتاجر الكبيرة متعددة المواقع، تحسين تجربة عملائهم ومعدلات الربحية من خلال زيادة مشاركة المستهلكين.

وسيساعد تطبيق جنيتيك لمعلومات البيع بالتجزئة باعة التجزئة على معرفة سلوك المستهلكين واحتياجاتهم وتفضيلاتهم، الأمر الذي يسهم في بناء علاقات متينة معهم من خلال تحليل وربط المعلومات التي تم جمعها من أجهزة استشعار متعددة مثل كاميرات المراقبة بالفيديو وأنظمة نقاط البيع. ومع احتوائه على وظائف تحليلية قوية مثل إدارة الطوابير والخريطة الحرارية وتحليل الاتجاهات، يمكن للتطبيق تنبيه الموظفين في الزمن الحقيقي للتجاوب مع المتسوقين في المتجر أو في قسم محدد منه. كما يقوم التطبيق بإبلاغهم عن الطوابير الطويلة أو خطوط إجراءات صندوق الدفع أو غرف تبديل الملابس بحيث يساعد في عملية إعادة تكليف الموظفين. ويمكن لموظفي التسويق والمبيعات استخدام المعلومات التي يقدمها التطبيق من أجل إعداد عروض ترويجية جديدة وتحسين استراتيجيات المخزون عبر واجهة استخدام واحدة.

وقال ديريك آركوري، مدير تسويق تطبيق جنيتيك لمعلومات البيع بالتجزئة: "هناك كمّ هائل من المعلومات التي تم جمعها من قبل الأنظمة الأمنية والتي لم يتم الاستفادة منها حتى الآن. وسيساعد تطبيق معلومات البيع بالتجزئة الذي قمنا بتطويره شركات البيع بالتجزئة في الحصول على معلومات حول الأداء في المتاجر وأنماط الشراء الخاصة بالعملاء، وسيسهم كذلك في تقديم معلومات تحليلية قوية سهلة الفهم والاستيعاب ويمكن تفسيرها ومشاركتها بسهولة. وسيتم توفير تطبيق معلومات البيع بالتجزئة على أساس الاشتراك وبتكلفة منخفضة، وهو متوافق مع مجموعة واسعة من الكاميرات ولا يتطلب معدات إضافية معقدة ومكلفة".

من جانبه، قال فراس جاد الله، المدير الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في شركة "جنيتيك": "يعتبر قطاع التجزئة أحد الركائز الأساسية لاستراتيجية التنويع الاقتصادي في دولة الإمارات، ونقدم دعمنا لهذا القطاع من خلال أحدث تطبيقاتنا الذي يمكنه تقديم بيانات قيّمة حول سلوك العملاء لمنافذ البيع بالتجزئة. وسنقوم بتسليط الضوء على تطبيق المراقبة بالفيديو وكيفية الاستفادة منه في الحصول على معلومات مفيدة في الزمن الحقيقي حول سلوك المتسوقين في المتاجر والتي تسهم بدورها في تحسين المبيعات وتجارب العملاء. ومن خلال وجود لوحة تحكم سهلة الاستخدام وقابلة للتخصيص، سيوفر تطبيق معلومات البيع بالتجزئة معلومات فورية وتحليلات معمقة تستند على أنماط نشاط المتسوقين مع مرور الوقت. ويمكن الوصول إلى هذا التطبيق بسهولة من خلال أي جهاز متصل بالإنترنت، ما يتيح لتجار التجزئة البقاء على اتصال بمتاجرهم بغض النظر عن الموقع".

وتم تصميم تطبيق جينيتك لمعلومات البيع بالتجزئة ليكون قابلاً للتطوير، بالإضافة إلى تحديثه لتحليل البيانات من متاجر متعددة، بدءاً من عمليات البيع الصغيرة إلى سلاسل البيع بالتجزئة على نطاق واسع. وستكون المعلومات التي يتم جمعها من المتاجر المتعددة في المواقع المختلفة متاحة للمقارنة عبر هذه المواقع، ما يوفر لتجار التجزئة توضيحاً أكبر للعمليات التجارية ككل.


توافر المنتج
من المتوقع أن يتاح تطبيق جنيتيك لمعلومات البيع بالتجزئة في الأسواق مع بداية الربع الثالث من العام الجاري، حيث سيعمل مع التجهيزات الأمنية الجديدة والقائمة وعلى أساس الاشتراك. وتستعرض "جنيتيك" حالياً مزايا ووظائف التطبيق خلال مشاركتها في معرض "إنترسك 2017". وللمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع https://www.genetec.com/solutions/all-products/retail-intelligence.


=