Tuesday, 17 January 2017

FM EXPO Saudi and Saudi Clean Expo opens to overwhelming response



  • FM EXPO Saudi 2017 and Saudi Clean Expo running until 17 January at the Jeddah Centre for Forum & Events


Jeddah, 16 January 2017 - FM EXPO Saudi 2017 and Saudi Clean Expo opened its doors to thousands of visitors as industry professionals turned out in force to learn more about this growing industry.

With the support of Advanced Facilities Management, the headline sponsor of FM EXPO Saudi 2017, the exhibition is giving visitors the chance to explore product and service innovations, enjoy exceptional networking opportunities and participate in the free educational programmes, which kicked off with the Facilities Management Leaders’ Conference.

“We know learning opportunities are important to our audience of industry professionals”, said Alexis Wheatley, Event Director for dmg events Middle East, Asia & Africa, organisers of FM EXPO Saudi 2017. “That’s why educational sessions such as  yesterday’s conference and the next two days of workshops we have on offer are such a pivotal part of our events.” Today’ssessions start at 16:30 with a look at the role of technology in facilities management then move on to take an in depth look at the healthcare sector. The workshops will explore how the facilities management industry is developing in Saudi Arabia, as well as look at how it will need to grow to cope with future demands.

“With the current quality of FM provision find it very hard to maintain the kind of new building stock being built in Saudi Arabia without a significant change in approach,” said Alistair Stranack, a partner at Credo Business Consulting and presenter of today’s opening session.

“Technology can improve how buildings are maintained, but the challenge is that the prevalent contract structures in Saudi are very much input based and focused on cost per person. The overall economics of the whole building cycle can be handled much more cost effectively if you have a proper maintenance programme.”

FM EXPO Saudi and Saudi Clean Expo, co-located with HVAC R Expo Saudi, all run until  17 January  at the Jeddah Centre for Forum & Events. The events as well as their accompanying workshops are all free to attend .

افتتاح معرض إدارة المرافق "إف إم إكسبو" في السعودية و المعرض التجاري للتنظيف والنظافة العامة "كلين إكسبو" في السعودية

  • فعاليات "إف إم إكسبو 2017" و"كلين إكسبو" في السعودية مستمرة حتى 17 يناير في مركز جدة للمنتديات والفعاليات

جدة، 16 يناير 2017 -  فتح معرض إدارة المرافق "إف إم إكسبو و كلين اكسبو" في السعودية لسنة 2017 أبوابه لآلاف الزوار مع الظهور المميز للعديد من المتخصصين لمعرفة المزيد عن هذا القطاع المتنامي.

وتتيح الفعالية التي تقام بدعم من شركة "أدفانسد لإدارة المرافق"، الراعي الرئيسي لفعالية "إف إم إكسبو السعودية 2017"، للزوار فرصة استعراض الابتكارات في المنتجات والخدمات والاستمتاع بفرص استثنائية للتواصل عبر الشبكات والمشاركة في البرامج التعليمية المجانية التي بدأت بمؤتمر قادة إدارة المرافق.

وقال أليكسيس ويتلي، مدير الفعاليات في شركة "dmg للفعاليات الشرق الأوسط وآسيا وأفريقيا"، الجهة المنظمة لمعرض "إف إم إكسبو السعودية 2017"، "نعرف أن فرص التعليم مهمة لجمهورنا من المتخصصين في قطاع العمل". وأضاف "هذا هو سبب أن الجلسات وورش العمل التي نعرضها خلال اليومين التاليين تعد أحد الأجزاء المحورية من فعالياتنا."

كذلك، تبدأ جلسات اليوم في الساعة 4:30 مساءً بنظرة على دور التكنولوجيا في إدارة المرافق، قبل الانتقال لإلقاء نظرة معمقة على قطاع الرعاية الصحية. كما ستتضمن ورش العمل عرضًا لكيفية تطور قطاع إدارة المرافق في المملكة العربية السعودية، بالإضافة إلى إلقاء نظرة على كيف تحتاج للنمو حتى تواكب المتطلبات المستقبلية.

في هذا الصدد، قال أليستير ستراناك، شريك في كريدو للاستشارات التجارية وأحد المتحدثين في الجلسة الافتتاحية المقررة اليوم، "مع جودة خدمات إدارة المرافق المقدمة في الوقت الراهن، سيكون من الصعب الحفاظ على المباني الجديدة التي يجري بناؤها في المملكة العربية السعودية، بدون إجراء تغييرات جوهرية في الأسلوب".

كما أضاف "يمكن أن تعمل التكنولوجيا على تحسين كيفية صيانة المباني، إلا أن التحدي الآن يتمثل في أن الصيغ السائدة للعقود في المملكة تركز للغاية على المدخلات وتعتمد على التكلفة لكل شخص. ويمكن التعامل مع الاقتصاد الكلي لدورة المبنى بالكامل بتكاليف أقل بكثير إذا تم تنفيذ برنامج صيانة مناسب".

تجري فعاليات "إف إم إكسبو" و"معرض كلين إكسبو السعودية" في نفس الموقع مع "المعرض الدولي السعودي للتبريد والطاقة ومعالجة المياه" وذلك حتى 17 يناير في مركز جدة للمنتديات والفعاليات. ويمكن حضور الفعاليات وكذلك ورش العمل المصاحبة لها مجانًا.

=